داغ کردن یخچال یکی از دلایلی است که کاربران این دستگاه را نگران کرده و آنها را به فکر وا می دارد. این در حالی است که برای عیب یابی و رفع این ایراد می توان از خدمات نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال کمک گرفته و دلیل بروز مشکل داغ کردن یخچال را بررسی کرد.

تکنسین های زود کمک به دلیل برخورداری از تخصص و دانش تعمیر یخچال، دلیل اصلی گرم شدن بدنه یخچال را بررسی کرده و این مشکل را برطرف خواهند نمود.

مشاوره آنلاین زودکمک

در چه مواردی باید نگران داغ کردن یخچال بود؟

یکی از نشانه های این که یخچال شما به درستی کار می کند این است که بعد از روشن کردن آن، متوجه شوید بدنه دستگاه گرم است، زیرا گاز فریون موجود در داخل لوله های یخچال مدام در حال حرکت در داخل این لوله ها بوده و گرمای یخچال را گرفته و سرما را به داخل دستگاه، منتقل می کند. بر همین اساس، بدنه یخچال های جدید همیشه گرم هستند؛ بنابراین اگر با لمس بدنه یخچال متوجه گرم بودن آن شدید به هیچ عنوان نگران نشوید.

اما در برخی موارد، گرمای بدنه به حدی زیاد می شود که غیر طبیعی به نظر می رسد. در این حالت باید علت داغ کردن یخچال توسط تکنسین های مربوطه بررسی شده و عیب یابی شود.

علت داغ کردن یخچال


علل داغ کردن یخچال

اگر دفترچه راهنمای یخچال را مطالعه کنید، دمای طبیعی بدنه یخچال در آن درج شده است. در صورتی که متوجه شدید، حرارت بدنه این دستگاه از حد بیان شده در دفترچه بیشتر است باید سریعاً با تکنسین های حاضر در نمایندگی تعمیرات انواع یخچال فریزر تماس بگیرید. این افراد با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با استفاده از متدهای روز دنیا، یخچال را عیب یابی کرده و در صورت وجود مشکل، آن را برطرف می کنند.

از جمله دلایلی که برای داغ کردن یخچال، مطرح می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پر کردن بیش از حد یخچال

یکی از اصلی ترین مواردی که سبب می شود تا کاربران با داغ کردن یخچال مواجه شوند، پر کردن بیش از حد ظرفیت یخچال است. در این موارد، دو دلیل می تواند موجب گرم شدن بیش از حد یخچال شود. یکی این که کمپرسور یخچال باید متحمل فشار زیادی شده و به صورت مداوم کار کند تا بتواند دمای مواد غذایی داخل یخچال را کاهش داده و گرمای حاصل از آنها را به بیرون، منتقل کند. دیگری آن که به دلیل پر بودن بیش از حد یخچال، هوای سرد به خوبی نمی تواند داخل دستگاه گردش کرده و در نتیجه آن، بدنه دستگاه به صورت غیر طبیعی افزایش می یابد؛ بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از داغ کردن یخچال و بروز اختلال در عملکرد این دستگاه، به نحوه قرار دادن وسایل داخل یخچال دقت کرده و هرگز، آن را تا خرخره، پر نکنید.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

خرابی هیتر یخچال

اگر یخچال شما از انواع قدیمی است ممکن است هیتر برقی آن شروع به کار کرده و موجب داغ کردن یخچال شود. در این مدل یخچال ها، هیترها در لبه بدنه یخچال قرار داشته و وظیفه دارند در روزهای گرم و مرطوب از تشکیل رطوبت در داخل دستگاه جلوگیری کنند. از این رو با شروع عملکرد این قطعه، بدنه دستگاه، گرم می شود. این در حالی است که با خاموش کردن این قطعه، می توان از داغ شدن بدنه یخچال، جلوگیری کرد.

خرابی هیتر یخچال

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

کثیفی کندانسور

در یخچال و فریزرهای امروزی از لوله های کندانسور برای جلوگیری از تشکیل رطوبت و کاهش تراکم استفاده می شود. این در حالی است که اگر این لوله ها کثیف شوند، احتمال داغ شدن آنها زیاد بوده و در نتیجه با داغ کردن یخچال مواجه خواهیم بود. در این حالت باید با کمک تکنسین های نمایندگی تعمیر یخچال، این کثیفی ها را از بین برده و از بروز چنین مشکلی در یخچال جلوگیری کرد.

عامل دیگری که ممکن است باعث داغ کردن یخچال شود، کثیفی سیم پیچی های کندانسور است. با تمیزکاری این سیم پیچی ها، می توان مشکل به وجود آمده را رفع کرد. توصیه می شود برای این کار، حتماً دستگاه را از برق جدا کرده و از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

بیشتر بخوانیم :تعمیر کندانسور یخچال

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

ایراد در فن خنک کننده یخچال

یکی از مهمترین قطعات یخچال، کمپرسورهای آن است. این قطعه با عملکرد خود، نیتروژن مایع را به گاز خنک کننده تبدیل می کند. به همین علت، این قطعه مدام در حال کار بوده و حرارت بالایی تولید می کند. به منظور دفع این حرارت از فن خنک کننده در ساختمان یخچال ها استفاده می شود. در صورتی که این فن با ایراد مواجه شود، دمای کمپرسور بالا رفته و این حرارت با انتقال به لوله ها، باعث داغ کردن یخچال می شود. با تعمیر و یا تعویض فن یخچال توسط متخصصان، این مشکل به راحتی رفع می گردد.

ایراد در فن خنک کننده یخچال

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران