آموزش هواگیری پکیج

هواگیری پکیج از اقدامات مهمی است که برای کارکرد بهینه پکیج مهم است. هواگیری رادیاتور پکیج را باید پیش از شروع فصل سرما انجام داد. با هواگیری شوفاژ به صورت منظم، عملکرد و گرمایش پکیج بهینه تر خواهد شد. در این مقاله، روش هواگیری پکیج را برای شما شرح خواهیم داد. همچنین، در صورتی که بعد از هواگیری، همچنان شوفاژ با مشکلاتی روبرو بود، می توانید با واحد تعمیر پکیج زودکمک در ارتباط باشید از خدمات تخصصی تعمیر شوفاژ توسط کارشناسان حرفه ای ما بهره مند شوید.

آموزش هواگیری پکیج

مراحل هواگیری پکیج

در این بخش، نحوه هواگیری رادیاتور پکیج را که شامل چند مرحله می شود، به شما آموزش می دهیم. برای این منظور، به صورت زیر عمل کنید.

  • ابتدا پکیج را خاموش کنید.

  • اکنون با پیچ‌گوشتی یا انبردست، پیچ بالایی رادیاتور را باز کنید تا هوای آن بیرون آید.

  • حالا ظرفی را زیر پیچ بگیرید تا از خیس شدن محیط اطراف جلوگیری شود و دقت داشته باشید که پیچ را زیاد باز نکنید. چرا که در این صورت آب با فشار زیادی از رادیاتور خارج می شود.

  • پس از خارج شدن مقداری آب از رادیاتور، مجددا پیچ را محکم کنید.

  • بعد از اینکه تمام رادیاتورها را به همین ترتیب هواگیری کردید، فشار پکیج را چک کرده و در صورت لزوم، مجددا آن را تنظیم کنید.

  • پس از اتمام هواگیری، برای تنظیم فشار پکیج اقدام کنید. چرا که بعد از هواگیری، فشار به صفر می رسد. دقت داشته باشید که فشار استاندارد بین 1.5 تا 2 است.

مشاوره آنلاین زودکمک

✔ نحوه تعویض شیر اطمینان پکیج

چرا باید پکیج را هواگیری کرد؟

همانطور که پیشتر گفته شد، هواگیری رادیاتور پکیج، موجب کارکرد بهینه و صحیح دستگاه می شود. با این اقدام، هوای باقی ‌مانده در مدار خارج شده و پکیج وارد مدار درست عملکرد خود شده و فشار آن تنظیم می شود. به این ترتیب، عمر مفید دستگاه نیز افزایش می یابد. همچنین با هواگیری شوفاژ، گاز اکسید شده موجود در لوله‌ های فلزی‌ دستگاه خارج می شود. همچنین، عدم هواگیری می تواند موجب گرم نشدن رادیاتور پکیج نیز شود.

علاوه بر این، هواگیری درست پکیج موجب تأمین هوای یکنواخت در منزل شده و همچنین از سرد شدن آب حمام در زمان استحمام جلوگیری می کند. ایمنی بیشتر دستگاه و کنترل فشار یا بار آب در لوله‌ ها در بهترین حالت هم از دیگر مزایای هواگیری پکیج به شمار می روند.

✔ تعمیر ترموکوپل پکیج در تمامی مدل ها، فقط با زودکمک. 

نکات مهم هواگیری رادیاتور پکیج

در این بخش، به چند نکته مهم در خصوص هواگیری شوفاژ اشاره می کنیم که شامل موارد زیر می شوند:

  • قبل از هواگیری، پکیج را خاموش کنید.

  • هواگیری را برای تمامی رادیاتورها انجام دهید.

  • بعد از انجام هواگیری، فشار پکیج را تنظیم کرده و آن را بین 1.5 تا 2 قرار دهید.

  • اگر ساکن طبقات بالاتر ساختمان هستید، به هواگیری بیشتری نیاز دارید. دلیل این امر هم کمتر بودن فشار آب در طبقات بالاتر است.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران