تعمیر و تعویض ترموستات پکیج

ترموستات پکیج، از قطعات اصلی پکیج به شمار می رود که در ایمنی دستگاه نقش مهمی دارد و می تواند مانع از بروز حوادث شود. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکلی برای این قطعه مهم، لازم است که سریعا برای تعویض ترموستات حد پکیج اقدام کرد. گفتنی است که تعمیر و تعویض این قطعه، باید توسط کارشناسان مجرب حوزه تعمیرات پکیج انجام شود. در این مقاله، به نحوه عملکرد این قطعه و تعمیر و تعویض ترموستات پکیج می پردازیم. با زودکمک همراه باشید.

تعمیر و تعویض ترموستات پکیج

✔ آموزش تعویض شیر اطمینان پکیج

عملکرد ترموستات پکیج چگونه است؟

نقش ترموستات حد در پکیج به این صورت است که با کنترل و جلوگیری از بالا رفتن بیش از اندازه دما، مانع از آسیب دیدن پکیج و فضای اطراف آن می شود. در صورتی که دمای مبدل اصلی بیشتر از 105 تا 110 درجه سانتیگراد شود، ترموستات پکیج را خاموش می کند. ترموستات پکیج، در دو نوع NC و NO تولید می شود. نوع NC در حالت عادی بسته است و در صورت افزایش دما، باز می شود و پکیج را خاموش می کند. در مقابل، نوع NO در حالت عادی باز است و با افزایش دما، بسته می شود و پکیج را خاموش می کند.

گفتنی است که در برخی از پکیج های جدید، به جای ترموستات حد، از دو سنسور NTC استفاده شده است. این سنسورها دمای آب مدار را اندازه گرفته و در صورت بالا رفتن آن، پکیج را خاموش می‌کنند.

مشاوره آنلاین زودکمک

✔ انواع ارورهای پکیج در تمامی برندها

انواع ترموستات حد پکیج

در این بخش به انواع مدل های ترموستات پکیج اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • ترموستات دیجیتال که از طریق یک نمایشگر دیجیتال و دکمه‌ های کنترل، امکان تنظیم دما را به کاربر می دهد.

  • ترموستات مکانیکی که امکان تنظیم دما را از طریق یک دسته کنترل به کاربر می دهد. اما این مدل نسبت به ترموستات های دیجیتال، دقت کمتری دارد.

  • ترموستات هوشمند که با استفاده از یک سیستم هوشمند، به کاربر اجازه می ‌دهد تا دمای محیط را به دلخواه خود تنظیم کند. این نوع ترموستات ‌ها دارای قابلیت هایی مانند کنترل از راه دور و اتصال به اینترنت هستند.

  • ترموستات برنامه ‌ریزی شده که از طریق یک سیستم برنامه‌ریزی، امکان تنظیم دمای محیط را برای زمان ‌های مختلف در طول روز، به کاربر خواهد داد.

انواع خرابی ها و نیاز به تعمیر ترموستات پکیج یا تعویض آن

ترموستات پکیج، در موارد زیر می تواند دچار خرابی شود که نیاز به تعمیر یا تعویض ترموستات حد پکیج را به وجود می آورد.

  • مشکل در صفحه نمایش این قطعه، در صورت نمایشگر داشتن ترموستات.

  • عدم کنترل دما و بالا رفتن دمای پکیج و محیط اطراف آن.

  • عدم واکنش ترموستات به دستورات کاربر.

  • مشکل در اتصالات و سیم های ترموستات.

  • خرابی و بروز مشکل در بخش الکترونیکی دستگاه.

نحوه عیب یابی ترموستات پکیج

برای عیب یابی ترموستات حد پکیج، در صورتی که این قطعه دارای نمایشگر باشد، ابتدا باید صفحه نمایش را برای اطلاع از وجود ارور یا خطا بررسی کرد. سپس باید سیم‌ های اتصال را برای اطمینان از قطع نبودن آن ها بررسی کنید. همچنین، اگر ترموستات، بخش الکترونیکی نیز دارد، آن را بررسی کرده تا از سالم بودن قطعات مطمئن شوید.

گفتنی است که در برخی از ترموستات هایی که باتری دارند، ممکن است خرابی از باتری باشد که در این صورت لازم است باتری را تعویض کرده و مجددا به تست ترموستات بپردازید.  

✔ تعمیر و تعویض ترموکوپل پکیج

هزینه تعویض ترموستات پکیج و تعمیر آن

هزینه تعمیر ترموستات حد پکیج و تعویض آن، بستگی به نوع و شدت خرابی این قطعه، برند و مدل دستگاه دارد. کارشناسان تعمیر پکیج زودکمک، با بررسی دقیق و اصولی این قطعه، هزینه ها را برآورد کرده و اقدام به تعمیر یا تعویض ترموستات پکیج می کنند. در صورتی که ترموستات پکیج شما نیز دچار خرابی شده، از طریق تماس با شماره 1662 یا ثبت درخواست خود به صورت آنلاین در سامانه زودکمک، می توانید از خدمات مجموعه ما که شامل گارانتی معتبر نیز می شود، بهره مند شوید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران