تعمیر پکیج در محل و منزل با اعزام فوری تکنسین زودکمک خیلی فوری و در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود. زود کمک به عنوان یک سامانه جامع آنلاین می تواند با حضور در محل انواع سرویس های تخصصی تعمیرات پکیج شامل هواگیری، رسوب گیری، تعمیر و تعویض قطعات را ارائه دهد.

 پکیج ها امروزه در بیشتر خانه های مسکونی خصوصا آپارتمان ها و سایر ساختمان های اداری و تجاری اصلی ترین سیستم گرمایشی هستند. این سیستم های کارامد در سال های اخیر جایگزین موتور خانه ها شده اند و با توجه به فیدبک های موجود، کارایی بسیار خوبی نیز داشته اند. به صورت کلی استفاده از پکیج مزیت های زیادی دارد. با این حال در صورت بروز مشکل در این دستگاه ها باید به برخی نکات و موارد مهم توجه کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا مهم ترین گزینه های موجود در خصوص تعمیر پکیج را با هم بررسی کنیم.

تعمیر پکیج

ثبت سفارش آنلاین تعمیر پکیج

برای تعمیر پکیج به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر پکیج را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل،پکیج خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات پکیج، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

هزینه تعمیر پکیج

هزینه تعمیر پکیج، با توجه به نوع و شدت آسیب دیدگی این دستگاه، متفاوت است. درواقع باید دستگاه به طور کامل بررسی و عیب یابی شود و پس از آن، بر اساس قطعات آسیب دیده، هزینه تعمیرات پکیج برآورد شود. البته بازهم ممکن است در پایان فرایند تعمیر، هزینه از آنچه تخمین زده شده است بیشتر یا کمتر شود. به صورت کلی، اگر نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات نباشد، یعنی مشکل سطحی است و نباید مبلغ زیادی به عنوان هزینه تعمیرات پکیج پرداخت کنید. اما اگر نیاز به تعویض قطعات باشد، مثلا برد، ترموستات یا دیگر اجزا از کار افتاده باشند، باید مبلغ قابل توجهی را صرف خرید قطعات اصلی و تعویض آنها کنید.

تعمیرات پکیج در تهران

تعمیر پکیج  و همچنین خدمات نصب و راه اندازی پکیج در تهران توسط سفیران مجرب و حرفه ای زودکمک، با بالاترین کیفیت و سرعت انجام می شود. فرقی ندارد که ساکن کدام یک از مناطق تهران هستید؛ در صورت نیاز به دریافت خدمات تعمیر پکیج دیواری یا زمینی هریک از برندهای ال جی، سامسونگ، بوش، ایران رادیاتور، بوتان، فرولی و ...، کافی است درخواست تعمیرات پکیج را در سامانه یا اپلیکیشن زودکمک ثبت کنید. همکاران ما در اولین فرصت به آدرس شما آمده و اقدامات لازم برای عیب یابی و ترمیم پکیج را به بهترین شکل انجام می دهند. 

تعمیرات تخصصی پکیج در کرج

برای دریافت خدمات تخصصی در حوزه تعمیر پکیج در کرج می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید. فرقی نمی کند ساکن مهرشهر، گلشهر، جمهوری، کارمندان، حصار بالا، عظیمیه یا سایر مناطق کرج باشید. در هر صورت می توانید درخواست خود را اعلام کنید تا کارشناسان مرکز به سرعت جهت رفع مشکلات یا انجام سرویس های دوره ای به آدرس شما مراجعه نماید.

تیم تعمیرات زود کمک از برترین متخصصان کشور تشکیل شده اند و به دلیل بهره گیری از دانش بالا و استفاده از ابزارهای فنی مناسب توانایی تعمیر تمام برندهای پکیج را دارند. ترمیم پکیج های ایران رادیاتور، بوتان، بوش، ایساتیس و... با قیمت نازل و در بالاترین سطح کیفی در این مجموعه انجام می گیرد.

تعمیر تخصصی پکیج در کرج

تعمیر پکیج در مشهد

در صورتی که ساکن مشهد هستید و با مشکلاتی مثل افت فشار، خرابی پمپ، ایراد در ترموستات پکیج و... روبرو شده اید، می توانید با تیم پشتیبانی زود کمک تماس بگیرید. تکنسین های این مجموعه با ساختار و قطعات کلیه برندهای پکیج آشنایی کامل دارند و به خوبی می توانند علت مشکلات دستگاه را پیدا کنند. تعمیر پکیج در مشهد مواردی مثل رفع کدهای خطا و سرویس این تجهیزات را نیز شامل می شود. بنابراین می توانید با خیال راحت دستگاه خود را به این مرکز بسپارید تا عملکرد بهینه خود را بازیابد.  

ارائه گارانتی خدمات تعمیرات پکیج در زود کمک

در مجموعه زود کمک کلیه خدمات ترمیم پکیج همراه با گارانتی معتبر ارائه می شود تا خیال مشتریان محترم از بابت کیفیت سرویس ها آسوده باشد. از آنجا که زود کمک خود را در قبال مشتریان مسئول می‌ داند، لذا می کوشد که تمام اقدامات انجام گرفته در حوزه عیب یابی و تعمیرات دستگاه مطابق با استانداردهای جهانی باشد.

به همین دلیل این مجموعه به خاطر اطمینان از دانش بالای کارشناسان خود و ‌جلب اعتماد کاربران از گارانتی خدمات استفاده می کند. به این صورت که اگر در طول مدت گارانتی، پکیج مجددا دچار همان مشکل شود، به صورت رایگان تعمیر می گردد.

هزینه سرویس پکیج

هزینه سرویس پکیج به عوامل مختلفی مانند نوع پکیج، برند پکیج، و منطقه محل سکونت بستگی دارد. هزینه ی سرویس پکیج قبل از مراجعه برای سرویس و در زمان ثبت در خواست  به شما اعلام می شود ، در صورت رضایت شما سرویس پکیج انجام خواهد شد.

نکات مهم در انتخاب سرویکار پکیج

  • از یک سرویسکار باتجربه و دارای مجوز استفاده کنید.
  • قبل از انجام سرویس، از قیمت و خدمات سرویسکار اطمینان حاصل کنید.
  • از سرویسکار بخواهید که تمام مراحل سرویس را به شما توضیح دهد.

مزایای سرویس و تعمیرات پکیج

  • افزایش طول عمر پکیج
  • بهبود عملکرد پکیج
  • جلوگیری از خرابی‌های احتمالی
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیر
  • کاهش مصرف انرژی

خدمات تعمیر پکیج شامل چه مواردی می شود؟

به صورت کلی پکیج ها مجموعه ای متشکل از سیستم های گازی، آبی و برقی هستند. این دستگاه ها در حالت زمستانه و تابستانه مورد استفاده قرار می گیرند. هر پکیج شامل بخش های مختلفی است که صحت کارکرد شان در عملکرد بی نقص و یکپارچه پکیج موثر است. خدمات تعمیر پکیج شامل عیب یابی، سرویس، نصب و تعویض قطعات و تعمیر قطعات مختلف پکیج می شود. رفع مشکلات در سیستم گاز دستگاه، برطرف کردن مشکلات لوله های آب و فشار آب، تعمیر برد و سایر قطعات مهم تشکیل دهنده پکیج از مهم ترین گزینه های تعمیرات پکیج است. گاهی اوقات نیز انجام یک سری تنظیمات در برنامه های پکیج و هواگیری و ... برای تعمیر و رفع مشکلات مختلف پکیج انجام می شود. برای بررسی دقیق تر گزینه های تعمیرات پکیج باید ابتدا با بخش های مختلف آن آشنا شد.

 

تعمیر پکیج

تعمیر برد پکیج

برد پکیج از قطعات اصلی آن است که تمام اجزا را به هم متصل می کند. این قطعه به دلیل گرم شدن زیاد، جریان برق نامناسب، ضربه و عمر زیاد دستگاه، ممکن است دچار مشکل شود. چنانچه مشکلات جدی در عملکرد دستگاه خود مشاهده کردید، احتمالاً باید به سراغ تعمیر برد پکیج بروید. بنابراین ابتدا دستگاه را خاموش کنید و ترجیحاً از برق بکشید و سپس با نمایندگی تعمیرات پکیج تماس بگیرید.

برد پکیج قطعه ای حساس است و تعمیر آن نیاز به تخصص تکنسین های حرفه ای دارد. بنابراین به هیچ عنوان سعی نکنید خودتان قطعه را بررسی کنید یا از افراد ناآشنا کمک بگیرید.

تعمیر فن  پکیج

فن پکیج برای تأمین هوای تازه، جهت احتراق مناسب در دستگاه تعبیه شده است. ضمن اینکه هوای آلوده را برای خروج از دودکش به بیرون هدایت می کند. بنابراین این قطعه بسیار مهم است. چنانچه متوجه صداهای شدید و عملکرد نامناسب فن شدید، باید بررسی شود که مشکل از کجا است.

گاهی شیئ در بین پره ها قرار میگیرد و صدا تولید می کند، گاهی هم جریان برق قطع و وصل شده و باعث از کار افتادن فن می شود. تشخیص اینکه مشکل از کجا است، نیاز به تکنسین های آموزش دیده دارد. چنانچه با هر مشکلی در این زمینه مواجه شدید، کافی است درخواست خدمات تعمیر پکیج در محل ثبت کنید.  

تعمیرات پمپ پکیج

ورود آب به پکیج و خروج آن به سمت شوفاژ و رادیاتورها، بر عهده پمپ پکیج است. بدون جریان آب مناسب تمام عملکردهایی که پکیج برای آن طراحی شده است، با مشکل روبرو خواهد شد. بنابراین هر مشکلی که به دلیل جریان بد آب به وجود بیاید، باید در پمپ جستجو شود.

تعمیرات پکیج

تعمیر منبع انبساط پکیج

منبع انبساط در سیستم های گرمایش، بخشی از سیستم است که در آن حرارت را از منبع مانند پکیج، به محفظه سیستم منتقل می کند. این قطعه معمولاً به صورت یک مبدل حرارتی عمل می کند که آب سرد را از محفظه سیستم می گیرد و با استفاده از حرارت منبع، آن را به آب گرم تبدیل می کند. سپس آب گرم به سایر بخش های سیستم انتقال داده می شود تا فضا را گرم کند. منبع انبساط معمولاً شامل قطعاتی مانند لوله های آب، تجهیزات تنظیم فشار و دما، و مبدل حرارتی است. تعمیر و نگهداری منبع انبساط به منظور حفظ عملکرد بهینه و کاهش هزینه های سوخت و انرژی بسیار مهم است.

به این ترتیب منبع انبساط پکیج، یکی از قطعات مهم در سیستم گرمایش و سرمایش خانه ها است که برای حفظ راندمان و عملکرد صحیح سیستم، نیاز به تعمیر دوره ای دارد. با گذشت زمان و استفاده مداوم، منابع انبساط پکیج ممکن است خراب شوند یا جلوی جریان آب را نگیرند که باعث کاهش کارایی سیستم می شود. در این صورت، تعمیر منبع انبساط پکیج ضروری است.

برای تعمیر منبع انبساط پکیج، ابتدا باید علت خرابی را پیدا کرده و سپس با توجه به نوع خرابی، قطعات مورد نیاز را تعویض یا تعمیر کرد. همچنین، پس از تعمیر و تعویض قطعات، باید فشار آب را تنظیم کرد تا کارایی سیستم به حداکثر برسد. به طور کلی، تعمیر پکیج با مشکل در منبع انبساط پکیج باید توسط تعمیرکاران ماهر و با استفاده از قطعات اصلی و اورجینال صورت گیرد تا عملکرد سیستم به حداکثر برسد و خطرات ناشی از تعمیرات نادرست را کاهش دهد.

تعمیر شیر گاز پکیج

شیر گاز پکیج یکی از مهمترین قطعات در سیستم گرمایشی است که به منظور کنترل جریان گاز و تأمین ایمنی در این سیستم استفاده می شود. با گذشت زمان، شیر گاز پکیج ممکن است خراب شود یا نیاز به تعمیر داشته باشد. برای تعمیر شیر گاز پکیج، ابتدا باید منبع گاز را بسته و سپس شیر گاز پکیج را باز کرد. در صورتی که شیر گاز پکیج خراب است، باید آن را با یک شیر گاز جدید تعویض کرد. همچنین، در صورتی که شیر گاز پکیج فقط نیاز به تعمیر دارد، باید ابتدا شیر گاز را باز کرده و سپس با استفاده از ابزار مناسب، قطعات خراب را تعمیر کرد.

پس از انجام عملیات تعمیر پکیج، باید شیر گاز را دوباره بسته و سیستم را برای بررسی مجدد روشن کرد. در نهایت، اگر تعمیرات صحیحی انجام شده باشد، شیر گاز پکیج دوباره به درستی کار خود را انجام خواهد داد و مشکلاتی که باعث می شدند آن خراب شود، برطرف خواهد شد.

تعمیر شیر گاز پکیج

تعمیر سنسور فشار هوای پکیج

سنسور فشار هوا در پکیج گرمایشی یکی از قطعات مهم است که برای کنترل جریان هوای ورودی به داخل پکیج و نظارت بر فشار آن استفاده می شود. این سنسور با اندازه گیری فشار هوا، اطلاعات لازم را به مدار الکترونیکی پکیج گرمایشی ارائه می دهد تا بتواند جریان هوای ورودی را با توجه به شرایط فعلی و فشار داخلی سیستم، تنظیم کند. در کل، کارکرد سنسور فشار هوا در پکیج به منظور تأمین کنترل دقیق جریان هوای ورودی به داخل پکیج و حفظ فشار مناسب در سیستم گرمایشی استفاده می شود.

برای تعمیر سنسور فشار هوا، ابتدا باید منبع برق و گاز را قطع کرد و سپس با جدا کردن سنسور از پکیج، آن را بررسی کرد. در صورتی که سنسور باید تعویض شود، باید یک سنسور جدید تهیه کرده و آن را به جای سنسور قبلی قرار داد.

در صورتی که فقط نیاز به تعمیر سنسور است، تکنسین می تواند با استفاده از ابزارهای لازم، بخش های خراب یا کثیف سنسور را تعمیر کرد. یکی از مشکلات متداول در سنسور فشار هوا، کثیف شدن سطح حساس به فشار است که ممکن است با استفاده از برس، پاک شود.

بعد از تعمیر پکیج، باید آن را به پکیج وصل کرد و اطمینان حاصل شود که همه قطعات به درستی نصب شده اند. سپس منبع برق و گاز را مجدداً به پکیج وصل کرده و سیستم را روشن کرد. در نهایت، با بررسی دمای هوای خروجی از سیستم و فشار داخلی آن، می توان از صحت عملکرد سنسور فشار هوا اطمینان حاصل کرد.

تعمیر سنسور فشار آب پکیج

سنسور فشار آب موظف است مدار آب مصرفی پکیج را کنترل کند. به این صورت که اگر در مدار گرمایش دستگاه افت فشار آب به‌ وجود آید، مدار پرشر سوئیچ آب باز می شود. بنابراین نقص سنسور فشار آب تاثیر زیادی در عملکرد وسیله دارد. در این شرایط برای تعمیر پکیج باید از تکنسین های حاذق درخواست کمک کنید. کارشناسان پکیج را به دقت بررسی کرده و پس از تخمین شدت آسیب ها نسبت به تعمیر یا تعویض سنسور اقدام می نمایند.

تعمیر مانومتر پکیج

مانومتر قطعه ‌ای است که برای نشان دادن فشار آب در پکیج تعبیه شده است. دلایل مختلفی موجب خرابی مانومتر می شوند که اصلی ترین آن ها هوا گرفتن دستگاه، باد نداشتن منبع انبساط و آسیب دیدن شیر پرکن هستند.

در صورت خرابی مانومتر پکیج خود می توانید در سایت زود کمک درخواست تعمیر ثبت کنید. چنانچه این قطعه قابل تعمیر باشد، کارشناسان آن را به دقت ترمیم می کند. اما بهتر است بدانید که متاسفانه در اکثر موارد مانومتر قابل تعمیر نیست و باید با قطعه جدید و تازه جایگزین شود.

تعمیرات پکیج

تعمیر فلوریگلاتور پکیج

فلوریگلاتور یکی از قطعات مهم پکیج است که دستور باز شدن را به سنسور قرمز ارسال می کند‌. فلوریگلاتور نیز مانند سایر قطعات دستگاه پس از مدتی فرسوده شده و نیاز به تعمیر دارد. چنانچه شدت خرابی قطعه کم باشد کارشناسان زود کمک عملیات تعمیر پکیج را انجام می دهند. اما اگر فلوریگلاتور مستهلک شده و قابلیت تعمیر نداشته باشد، تعویض می گردد. توصیه می شود که ترمیم یا تعویض قطعه را بر عهده تیم دوره دیده و مجرب زود کمک بگذارید تا از صدمه دیدن بیشتر دستگاه پیشگیری شود.  

تعمیرات ترمیستور یا NTC پکیج

ترمیستور وظیفه دارد دمای پکیج را تنظیم نماید، از این رو هر گونه نقص در این قطعه باعث می شود که دستگاه نتواند آب را به خوبی گرم کند. در صورت خرابی سنسور NTC کارشناسان فرآیند تست و سپس تعمیر قطعه را با استفاده از تجهیزات مدرن انجام می دهند. البته گاهی ترمیم امکان پذیر نیست و سنسور NTC تعویض می شود.

روش تست و تعویض این قطعه در برندهای مختلف پکیج اندکی متفاوت است، به همین دلیل حتما باید از مراکز مجاز کمک بگیرید. توجه داشته باشید که ترمیم ترمیستور کاری کاملا تخصصی است و نیاز به دانش زیاد دارد. بنابراین اگر در این زمینه آگاهی کافی ندارید، از دستکاری پکیج بپرهیزید.  

سرویس پکیج

سرویس پکیج شامل مجموعه اقداماتی است که برای نگهداری و تعمیر پکیج در طول عمر آن انجام می‌شود. این اقدامات به منظور افزایش طول عمر پکیج، بهبود عملکرد آن و جلوگیری از خرابی‌های احتمالی انجام می‌شود.

مراحل سرویس پکیج 

  • بررسی ظاهری پکیج : این مرحله شامل بررسی کلی پکیج از نظر وجود هرگونه آسیب فیزیکی، ترک یا شکستگی است.
  • بررسی دودکش پکیج : دودکش پکیج باید به طور مرتب بررسی شود تا از وجود هرگونه گرفتگی یا آسیب جلوگیری شود.
  • بررسی مبدل حرارتی پکیج : مبدل حرارتی پکیج یکی از مهم‌ترین قطعات آن است که باید به طور مرتب رسوب‌زدایی شود.
  • بررسی مشعل پکیج : مشعل پکیج باید به طور مرتب تمیز شود تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود.
  • بررسی سایر قطعات پکیج : سایر قطعات پکیج نیز باید به طور مرتب بررسی شوند تا از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل شود.

معرفی قطعات و بخش های تشکیل دهنده پکیج

به صورت کلی یک پکیج از قطعات و بخش های مختلف زیادی تشکیل شده است. در این جا فقط برخی از مهم ترین و اصلی ترین قطعات در تعمیر پکیج را بررسی می کنیم:

  • برد در پکیج؛ این قطعه در برد نیز مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری نقش مرکزی را به عهده دارد و سایر قطعات مهم پکیج مانند خازن ها، آی سی و رگولاتور روی آن قرار می گیرند. برد در پکیج نیز وظیفه برقراری ارتباط بین سایر قطعات را به عهده دارد.
  • قطعات مختلف روی برد شامل فیوز، رله یا سوییچ الکترومکانیکی، آی سی مسئول کنترل ولتاژ، آی سی مربوط به برنامه های برد و ترانس
  • جرقه که در روشن شدن پکیج نقش دارد
  • وریستور، این قطعه در واقع یک مقاومت است که مانع ورود ولتاژ اضافه به درون دستگاه می شود
  • پمپ سیرکولاسیون، این قطعه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و گرداننده و تنظیم کننده فشار آب گرم است
  • انواع شیر های پکیج که شامل شیر اطمینان، شیر سه طرفه و شیر پر کن می شود
  • ترموستات، مبدل های حرارتی و فلوسوئیچ و سایر لوله ها و اتصالات پکیج
پیشنهاد ویژه برای مطالعه  مهم ترین دلایل افت فشار پکیج  

 

تعمیر حرفه ای پکیج

رایج ترین مشکلات پکیج ها

مشکلات مختلفی ممکن است در پکیج دیده شود که بسیاری از آن ها با یک سری ارور ها در پکیج نمایان خواهند شد. معمولا مشکلاتی مانند گرم نشدن آب پکیج، روشن نشدن پکیج، خاموش شدن دستگاه حین کار، بالا نرفتن فشار پکیج، جرقه نزدن پکیج، تامین نشدن میزان آب کافی پکیج، از کار افتادن پمپ و تامین نشدن فشار آب کافی، بروز مشکل در سیستم برق دستگاه، سوختن قطعات مانند برد و فیوز و مواردی از این دست مهم ترین و رایج ترین مشکلاتی است که در انواع پکیج دیده شده و نیاز به تعمیرات پکیج به صورت تخصصی را پررنگ تر می کند. برای تعمیر پکیج بر اساس نوع مشکل و نوع خرابی دستگاه باید اقدامات تخصصی لازم انجام شود. انواع تعمیرات دستگاه شامل هواگیری، رسوب گیری، تعویض قطعات، تعمیر قطعات و رفع مشکلات جریان آب، برق و گاز می شود. در ادامه با بررسی برخی مشکلات دستگاه، راه کار های مناسب برای رفع آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

تعمیرات پکیج

دلیل روشن نشدن پکیج چیست؟

در بسیاری از موارد مشکل روشن نشدن پکیج یا روشن شدن غیر عادی آن از رایج ترین مواردی است که کاربران را به دردسر می اندازد. این مورد می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که برای تعمیر پکیج باید ابتدا دلیل روشن نشدن پکیج را تشخیص داد. برای مثال ممکن است خرابی و کار نکردن جرقه پکیج موجب روشن نشدن دستگاه شود. از طرفی فاصله افتادن بین جرقه و شعله نیز می تواند موجب روشن نشدن دستگاه شود. سایر موارد مانند کمبود آب در مخزن، قطع شدن جریان برق پکیج، از کار افتادن پمپ، از کار افتادن الکترود های تشخیص شعله، خرابی و بروز مشکل در برد و مواردی از این دست می تواند دلیل روشن نشدن پکیج باشند. برای تعمیرات پکیج در صورت بروز این مشکل باید ابتدا دلیل را تشخیص داد و بر اساس نوع خرابی، تعمیرات تخصصی لازم یا تعویض برخی قطعات مانند جرقه و پمپ پکیج را انجام داد.

دلیل سر و صدای زیاد پکیج چیست؟

یکی دیگر از ایرادات دردسر سازی که در انواع پکیج ها دیده می شود، سر و صدا های غیر نرمالی است که از این دستگاه ها شنیده می شود. این مورد هم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و بر اساس خرابی بخش های مختلف ممکن است این سر و صدا ها شنیده شوند. معمولا به دلیل هوا گرفتن لوله های پکیج این صدا ها شنیده می شود. در نتیجه معمولا برای تعمیر پکیج مورد نظر باید پکیج هواگیری شده و مشکل آن برطرف شود.

دلیل داغ شدن بیش از حد پکیج چیست؟

یکی دیگر از موارد مهم در تعمیرات پکیج، داغی بیش از حد دستگاه است. زمانی که دمای پکیج بیش از اندازه نرمال بالا می رود معمولا مشکلاتی نیز در عملکرد دستگاه مشاهده می شود. در این مواقع معمولا برای تعمیر پکیج باید ترموستات و مبدل های حرارتی را بررسی کرد. اگر ترموستات خراب شده باشد دیگر دستگاه نمی تواند دما را تشخیص داده و کنترل کند و به همین دلیل هم ممکن است پکیج بیش از اندازه نرمال داغ شود. در این صورت برای تعمیر پکیج باید ترموستات یا مبدل ها حرارتی آن تعویض شوند.

علت روشن و خاموش شدن شعله در تعمیر پکیج

تعمیرکار پکیج برای بررسی دلیل روشن و خاموش شدن شعله پکیج باید موارد ذیل را مورد بررسی قرار دهد.

  • تنظیم نبودن فشار گاز – زیاد بودن شعله کوتاه

گاهی اوقات عدم تامین اکسیژن مورد نیاز جهت احتراق باعث این مشکل می‌شود (ابتدا دودکش را جدا کرده و مسیر آن را چک کنید – اگر فلنچ دودکش هنوز باز نشده آن را باز کنید – پرشر هوا را دوشیلنگه کنید)

  • تنظیم نبودن فاصله استاندارد میله یون تشخیص شعله تا برنر (3 تا 5 میلیمتر) و یا کثیف بودن یون و برنر
  • رسوب در  مبدل ثانویه (دلیل اصلی)
  • رسوب در  فنر سوپاپ بای پاس
  • خراب بودن فلوسویچ و یا فلومتر در مواردی
جهت  آشنایی با انواع ارور های پیکج در تمامی برند ها  مطالعه این مقاله مفید زودکمک رو از دست نده 💎

علت نشت آب از پکیج چیست؟

نشت آب از پکیج به دلایل متعددی همچون سوراخ شدن مبدل ها، آسیب دیدن شیر تخلیه، پارگی اتصالات درون دستگاه، نشت آب از پمپ، نشت آب از شیر پرکن و همچنین آب بندی نادرست اتصالات بخش زیرین پکیج اتفاق می افتد. در این شرایط تعمیر پکیج الزامی است.

چرا پکیج دیواری آب گرم مورد نیاز را تامین نمی کند؟

ممکن است که به خاطر نوسان فشار گاز، وجود رسوب در مبدل ثانویه، افت فشار آب، ایراد در فلوسوئیچ آبگرم، خرابی سنسور NTC، سوختن برد، صدمه دیدن شیر سه طرفه و... آب پکیج گرم نشود.

نکات مهم تعمیر پکیج

اولین و مهم ترین موضوع در خصوص تعمیرات پکیج توجه به علائم و نشانه های خرابی دستگاه و ارور هایی است که در آن نمایان می شود. این ارور ها می توانند به خوبی در خصوص مشکلات مختلف پکیج هشدار های لازم را بدهند و به این دلیل اطلاع داشتن از رایج ترین ارور های پکیج بر اساس مدل دستگاه ضرورت دارد. از طرفی با دیدن نشانه هایی مانند خاموش و روشن شدن دائمی پکیج، نشت آب از دستگاه، ارور های برد پکیج و دائمی شدن برخی ارور های آن باید حتما از مراکز تعمیرات تخصصی پکیج کمک بگیرید. تعمیر پکیج یک کار بسیار تخصصی است که در صورت عدم تجربه و مهارت کافی می تواند علاوه بر آسیب به دستگاه، خطر آفرین هم شود. در صورتی که به تعویض قطعات نیاز بود نیز، استفاده از قطعات اصلی و سازگار با دستگاه اهمیت بالایی دارد. در نهایت نکته مهم مربوط به قیمت و هزینه های تعمیرات تخصصی پکیج است که این امر به نوع سرویس و میزان معتبر بودن مرکز تعمیرات تخصصی مورد نظر بستگی دارد.

سوالات متداول کاربران درباره خدمات تعمیر و سرویس پکیج

سرویس پکیج هر چندوقت یک بار انجام می شود؟

سرویس پکیج باید حداقل سالی یک بار انجام شود. در صورت استفاده زیاد از پکیج یا در مناطقی با آب سخت، ممکن است لازم باشد سرویس پکیج به صورت دو بار در سال انجام شود.

آیا سرویس پکیج ضروری است ؟

بله سرویس پکیج یک امر ضروری برای نگهداری و تعمیر پکیج است. با انجام سرویس پکیج می‌توانید از عملکرد صحیح و طول عمر پکیج خود اطمینان حاصل کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران