نحوه اتصال سینمای خانگی به تلویزیون

زمانی که سینمای خانگی را به تلویزیون خود وصل می کنید، همانند این است که تلویزیون را به یک سینمای کوچک تبدیل کرده باشید. پخش شدن صدای تلویزیون از سینمای خانگی در قسمت های مختلف خانه باعث تفکیک و پخش کامل صدا می شود. تلویزیون منبع اصلی تصویر و سینمای خانگی منبع اصلی صدا در نظر گرفته می شود. از آنجا که صدای خروجی در اکثر تلویزیون ها کیفیت قابل قبولی ندارد بهترین راه حل برای رفع این مشکل اتصال سینمای خانگی به تلویزیون است. برای تعمیر سینمای خانگی در محل با گارانتی معتبر با زود کمک تماس بگیرید. در ادامه این مطب راه های وصل کردن سینمای خانگی به تلویزیون را بیان می کنیم.

نکته مهم: فرقی ندارد که برند تلویزیون شما چیست. سامسونگ باشد یا ال جی و هر مدل دیگری، اگر دارای پورت‌های بالا باشد، می توان به راحتی به بلندگو، اسپیکر و سینمای خانگی متصل کرد. اینکه چگونه سینمای خانگی سامسونگ، ال جی، پاناسونیک و… را به اسپیکر خانگی وصل کنیم بسیار ساده است.

اتصال سینمای خانگی به تلویزیون

روش های اتصال سینمای خانگی به تلویزیون

برای انجام این اتصال باید نوع خروجی تلویزیون خود و نوع ورودی سینمای خانگی را بشناسید و سپس کابل مناسب برای اتصال این دو پورت را فراهم کنید. برای دانستن نحوه اتصال باند به تلویزیون چند روش مختلف وجود دارد که در ادامه تعدادی از آنها را بررسی می کنیم.

این مقاله کاربردی رو از دست نده: ترفندهای بسیار ساده برای پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI

مشاوره آنلاین زودکمک

اتصال سینمای خانگی به تلویزیون با کابل HDMI

پورت HDMI ARC برای کاهش تعداد کابل های بین تلویزیون و سینمای خانگی تولید شده است که برای اتصال سینما خانگی با تلویزیون از طریق کابل HDMI باید سینمای خانگی و تلویزیون شما هر دو دارای این پورت باشند. برای انجام این اتصال باید:

اتصال سینمای خانگی به تلویزیون با کابل HDMI

  1. کابل HDMI با ورژن بالا 1.4 را خریداری کنید.

  2. اکنون یک طرف کابل را به پورت HDMI ARC موجود در تلویزیون وصل کنید.

  3. سر دیگر کابل را به پورت (HDMI OUT(TV-ARC موجود بر روی بلندگوی مورد نظر خود وصل کنید.

  4. اکنون بلند گوی متصل به تلویزیون را روشن کنید و صدا را از طریق بلند گوهای خارجی گوش کنید.

نکته: اگر هنگام اتصال کابل HDMI به تلویزیون مشکلی به وجود آمد بهتر است تمام دستگاه های خارجی که به تلویزیون متصل هستند را جدا کنید. در نهایت مجددا تمامی این مراحل را دنبال کنید.

 دستیار صوتی تلویزیون چگونه فعال می شود؟

اتصال سینمای خانگی به تلویزیون با کابل دیجیتال اپتیکال و کواکسیال

کابل Optical یک نوع کابل از نوع فیبر نوری است که برای انتقال حرفه ای صدا طراحی شده است و باعث می شود صدا با کیفیت بالا و به صورت دیجیتال پخش شود. در صورتی که کابل کواکسیال از جنس مس ساخته شده است و یک کابل معمولی است.

از آنجایی که کابل اپتیکال نسبت به کابل  کواکسیال منعطف تر است و دارای ضخامت کمتری است، اگر کاربر امکان دسترسی به هر دو کابل را داشت بهتر است از کابل اپتیکال استفاده کند. برای اتصال سینمای خانگی به تلویزیون با کابل اپتیکال باید بررسی کنید که حتماً هر دو دستگاه این درگاه را داشته باشند.

استفاده از کابل AUX (Auxiliary) برای اتصال سینمای خانگی به تلویزیون

از رایج ترین روش های وصل کردن سینمای خانگی به تلویزیون استفاده از کابل AUX است. در این روش باید از یک کابل دو به دو یا همان کابل های سفید و قرمز استفاده کنید. در پشت گیرند 3 پورت زرد، قرمز و سفید وجود دارند. پورت زرد برای تصویر است که به صورت مستقیم به تلویزیون وصل می شود.

پورت سفید و قرمز برای صدا هستند که کابل را مستقیم به آنها وصل می کنیم. در قسمت پشت سینمای خانگی یک قسمت به اسم AUX وجود دارد که سر دیگر کابل را به دو پورت آن می زنیم. سپس با استفاده از کنترلر ورودی سینمای خانگی را روی AUX می گذاریم و صدا از طریق بلند گو های خارجی پخش می شود.

📺 علت صدای خش خش تلویزیون رو میدونی؟

اتصال سینمای خانگی به تلویزیون

اتصال سینمای خانگی به تلویزیون با کابل RCA

این روش کیفیت صدای پایین‌تری نسبت به روش‌های دیگر ارائه می‌دهد. با این حال اگر مایل بودید اتصال را از این طریق انجام دهید باید:

  1. هر دو دستگاه تلویزیون و سینمای خانگی شما باید از پورت RCA پشتیبانی کنند.

  2. کابل های RCA را به پورت‌های AUDIO OUT در تلویزیون و پورت‌های AUDIO IN در سینمای خانگی خود وصل کنید.

  3. در تنظیمات تلویزیون، خروجی صدا را بر روی “RCA” تنظیم کنید.

  4. در تنظیمات سینمای خانگی، ورودی صدا را بر روی “RCA” تنظیم کنید.

وصل کردن سینمای خانگی به تلویزیون

افزایش کیفیت صدای تلویزیون با استفاده از کابل های اورجینال

یکی از روش‌هایی افزایش کیفیت صدا خروجی از تلویزیون و اسپیکر، ویژگی قابلیت‌های اتصال (Connectivity Features) است. وجود پورت‌های مختلف مانند HDMI، Optical، AUX در اسپیکرها، امکان اتصال به tv را فراهم می‌کند و از دسترسی آسان به تنظیمات صدا و منابع مختلف را ممکن می‌سازد. اگر کابل‌ها اورجینال نباشد، نمی تواند، صدا را در کیفیت ایده آلی منتشر کند.

بیشتر بخوانید: رایج ترین مشکلات سینمای خانگی و نحوه برطرف کردن آن ها

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در انواع تلویزیون ها و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران