صدا نداشتن سینمای خانگی به دلیل تنظیمات نادرست و ایراد در بخش های سخت افزاری دستگاه به وجود می آید. سعی کنید که در چنین مواقعی خودسرانه هیچ کاری انجام ندهید که به خرابی بیشتر منجر شود، مگر این که تنظیمات دستگاه به هم خورده باشد. بعضی از کاربران به نحوه تنظیمات آشنا نیستند و صدای سینما خانگی را به طور کامل قطع می کنند. پس ضروری است که دقیقا مطابق دفترچه راهنمای دستگاه عمل کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

علت صدا نداشتن سینمای خانگی

فاکتورهای مختلفی در صدا نداشتن سینمای خانگی دخیل هستند. خراب شدن قطعات مختلف نظیر پاور، آی سی و همچنین قطع شدن اتصالات اسپیکر عمده ترین علل در بروز این نقص هستند. در چنین مواقعی باید تعمیر سینما خانگی توسط یک تعمیر کار حرفه ای انجام شود. یکی دیگر از عوامل مهم صدا نداشتن دستگاه به هم خوردن تنظیمات آن است که باید از دفترچه راهنمای دستگاه کمک بگیرید و تنظیمات را مجددا اعمال نمایید.

صدا نداشتن سینمای خانگی

مشکل صدا نداشتن سینما خانگی به واسطه به هم خوردن تنظیمات

به منظور برطرف کردن این مسئله لازم است که تنظیمات صدا را مجددا انجام دهید. دو روش کلی برای رفع مشکل صدا وجود دارد که عبارتند از:

  • روش اول

ابتدا وارد منوی سینما خانگی شوید و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. سپس تنظیمات مربوط به سیستم صوتی یا بلندگو را برگزینید. در نهایت خروجی صدای دستگاه را روی حالت ثابت قرار دهید. چنانچه سینما خانگی از برنامه dolby digital پشتیبانی نکند، لازم است که خروجی را روی حالت pcm بگذارید.

  • روش دوم

نخست دکمه home کنترل دستگاه را بفشارید و وارد قسمت تنظیمات کانال شوید. سپس گزینه آنالوگ را برگزینید. در گام بعدی روی تنظیمات دستی صدا بزنید و بعد به بخش سیستم تنظیم تلویزیون وارد شوید. اکنون باید تنظیمات صدا را بر روی بالاترین میزان خود قرار دهید.

بیشتر بخوانیم: تعمیرات صوتی و تصویری

مشکلاتی که منجر به اختلال در صدای سینما خانگی می شوند

1- عدم اتصال کابل ها

بعضی مواقع عدم اتصال کابل ها منجر به صدا نداشتن سینمای خانگی می شود. باید دستگاه را چک کنید و ببینید که سیم ها به طرز صحیح به تلویزیون متصل شده اند یا نه؟ گاهی نیز خراب شدن کابل ها و یا اتصالات آن ها باعث اختلال در شنیده شدن صدا می گردد.

2- خرابی باتری

برای برطرف کردن مشکل پخش نشدن صدای سینما خانگی، باتری دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. چنانچه باتری خراب شده یا عمر مفید آن تمام شده باشد، باید تعویض گردد.

3- ایراد در صدای اسپیکرها

گاهی صدای سینما خانگی از اسپیکرها به صورت ضعیف شنیده می شود. در این گونه موارد لازم است که توسط دکمه level speaker اقدام به تنظیم صدا برای هر کدام از باندها نمایید. همچنین باید از  قوی بودن آمپلی فایر سینمای خانگی نیز اطمینان حاصل نمایید. یکی از فاکتورهایی که در کیفیت صدای اسپیکر تاثیر فوق العاده زیادی دارد، آمپلی فایر است. پس هر گونه ضعف در این قطعه و یا اتصال نادرست آن موجب می گردد که صدا شنیده نشود.

4-کار نکردن ساب وافر

یکی از راه کارهای برطرف کردن مشکل صدا نداشتن سینمای خانگی این است که ساب وافر را در فاصله نزدیکی از بلندگو ها نگذارید. در این شرایط عملکرد این وسیله دچار اختلال می شود. بهتر است ساب وافر را جابجا کنید و ببینید در کدام قسمت کیفیت صدای دستگاه خانگی بهبود پیدا می کند.

5- ایراد در بلندگوهای جلوی سینما خانگی

وارد تنظیمات دستگاه شوید، سپس بخش تنظیمات بلندگوها را چک کنید و ببینید که بلندگوهای جلویی متصل هستند یا نه؟ به این منظور باید گزینه special EQ را انتخاب کنید؛ زیرا در این حالت کلیه بلندگوهای سینما خانگی در حالت اتصال قرار دارند. سپس لازم است که ساب وافر را روی ۸۰ هرتز بگذارید و تک تک بلندگوها را مورد بررسی قرار دهید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1403/02/08-13:40

درود بر شما محمدقربانی عزیز

در صورتی که از تمامی منابعی که به دستگاه وصل می کنید صدا ندارید، این ایراد می تواند مربوط به مشکل در اسپیکرهای دستگاه باشد که لازم است بررسی شود.

 

محمدقربانی
1403/02/02-17:33

من یک سینمای خانگی بلوتوثی دارم که به گوشی وصل میشه اما صدا ندارد آره رموفلش میزنم بهش صدا نداره علتش چیه؟

زودکمک
1403/01/11-16:47

درود بر شما رسول سلیمانی

در این رابطه لازمه که از نزدیک توسط تکنسین بررسی صورت بگیره.

جهت اطلاعات تکمیلی برای دریافت خدمات با 1662 تماس بگیرید.

 

رسول سلیمانی
1403/01/09-05:03

سلام من با عوض کردن کانال ماهواره

صدای تیک تیک از بلندگوها میاد دلیلش چی می‌تونه باشه

یعنی وقتی کانال عوض‌میکنم ۲تا تیک میزنه صدا

زودکمک
1402/12/21-14:03

درود بر شما علیرضا یحیی زاده عزیز

در صورتیکه با اقدامات گفته شده در این مقاله مشکل صدای دستگاه برطرف نشده احتمال ایراد سخت افزاری اسپیکرها وجود دارد که لازم است از نزدیک بررسی و عیب یابی شوند. جهت اطلاعات تکمیلی و نحوه دریافت خدمات با شماره 1662 تماس بگیرید.

علیرضا یحیی زاده
1402/12/20-18:23

با سلام و خسته نباشید

چهار تا بلندگو های پایین کار نمیکنه فقط،بلندگوهای بالا میخواستم ببینم بلندگوهای پایین دکوره یا نه چون من وقتی خریدم نمیشه که چهار تا خراب باشه سیم و سیستم هم مشکلی،داشت اصلا نباید بلندگوهای بالایی هم کار کنه

زودکمک
1402/11/03-10:49

درود بر شما مهدی عزیز. زودکمک از همراهی شما سپاسگزار است.

ایراد دستگاه شما سخت افزاری میباشد جهت ارائه خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مهدی
1402/10/10-22:15

سلام .

یه مینی سینما خانگی الجی دارم چند سالی هست که دارمش .ازنظرشکل مثل ضبط های خانگی با چند باند.

چندماهی بود که دستگاه قفل شده بوده

الان که قفل را باز کردم ضبط روشن میشه همه کار می‌کنه ولی صدا ندارد حتی یه تق نمیکنه.لطفا راهنمای کنید

زودکمک
1402/09/07-12:51

درود بر شما امیر عمادصالح عزیز. زودکمک از همراهی شما سپاسگزار است.

جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

امیر عمادصالح
1402/08/04-22:34

با درود فراوان تلویزیون سامسونگ صدا فقط از تلویزیون میاد و باندها کاملا قطع است دکمه tvsounD رو که میزنم صدا به باندها انتقال پیدا میشه ولی صدایی از باندها در نمیاد اگه شماره تماس واسه راهنمایی واسم ارسال کنید ممنون میشم با تشکر

زودکمک
1402/05/09-11:50

درود بر شما بهنام رحیمی عزیز

برای برطرف کردن این مشکل می توانید یکی از مراحل زیر را انجام دهید:

بررسی تنظیمات صوتی

بررسی اتصالات و کابل ها

بررسی تنظیمات منبع صوتی( تلویزیون، پخش کننده دی وی دی و...)

در صورت بر طرف نشدن مشکل با روش های بالا با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید و از راهنمایی های کارشناسان ما بهره مند شوید.

 

زودکمک
1402/05/09-11:28

درود بر شما حسن عزیز

علت صدا نداشتن باند کله قندی بدون باس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

ابتدا به بررسی تنظیمات صوتی بپردازید و مطمئن شوید حجم صدا در سطح مناسب قرار دارد.

به بررسی کابل ها و اتصالات بپردازید.

باندهای دیگر خود را نیز تست نمایید.

در صورتی که مشکل شما برطرف نگردید با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید.

بهنام رحیمی
1402/03/26-18:43

سلام تنظیمات سینماخانگی من بعد از جابجایی منزل بهم خورده و روی حالت استریو صدای دو تا بلندگوی Surround و بلندگوی وسط قطع میشه فقط دوتا بلندگوی جلو و ساب روشن میشه سیم و اتصالات درسته روی تمام حالتها کار میکنن فقط رو حالت استریو قطع میشن درصورتی که قبلا اینجوری نبود چیکار باید بکنم؟ ممنون از راهنماییتون

سید محمد افتخاری
1402/03/16-17:25

آموزش درست کردنش و میخوام

 

حسن
1402/02/03-18:16

سلام من دوتا از باندهای کله قندی یاایستاده دارم بدون باس صداشون درنمیاد لطفا راهنمایی کنید ممنون