از جمله مشکلاتی که هنگام استفاده از سینمای خانگی ممکن است برای شما پیش بیاید، مشکل قطع شدن صدا و  تنظیمات صدا در سینمای خانگی است. در اکثر این موارد بروز مشکل به دلیل عدم آشنایی کاربران با روش تنظیم صدای سینما خانگی است. در این مقاله مراحل تنظیم صدا در سینمای خانگی را به طور کامل بیان کرده ایم. در صورت نیاز به تعمیر سینمای خانگی در محل با گارانتی معتبر با زود کمک تماس بگیرید.

تنظیم صدا در سینما خانگی

روش تنظیم صدا در سینما خانگی در مدل های قدیمی

برای تنظیم صدای سینما خانگی مدل های قدیمی تر می توانید از گزینه های سوئیچینگ زیر استفاده کنید:

  • در صورتی که خروجی نوری وجود نداشته باشد جایگزین آن کانکتور کواکسیال خواهد بود. اتصال کواکسیال می تواند صدای چند کاناله را فراهم کند. در این حالت انتخاب تعیین کانتور ها در پانل تجهیزات به صورت Coaxial out / Coaxial in خواهد بود.

  • معروف ترین و پر طرفدار ترین راه اتصال کابل 2 کانتورقرمز- سفید است اما با استفاده از این کابل کیفیت سیگنال صوتی کمی افت می کند. علامت گزاری رنگ هنگام اتصال کانکتور ها اشتباه نمیی کند.

  • در صورتی که کانتور های خروجی رایگان برای گیرنده سینما AV وجود نداشت می توانید از خروجی هدفون تلویزیون از طریق کابل 3.5 میلی متری استفاده کنید.

مشاوره آنلاین زود کمک

این مقاله کاربردی رو از دست نده: ترفندهای بسیار ساده برای پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI

رابط HDMI

تنظیمات صدای سینمای خانگی

رابط HDMI جدیدترین راه برای انتقال صدا در سینمای خانگی، زمانی که پخش صدا از تلویزیون به گیرنده AV باید از فناوری ARC پشتیبانی شود است. در دفترچه راهنمای سینمای خانگی باید اطلاعات مربوط به امکان اتصال به سیستم صوتی از طریق HDMI، یعنی در دسترس بودن ARC ذکر شود. در صورت وجود چنین امکانی، اتصال با اتصال کابل (ترجیحاً ۱.۴ b ) کانکتور تلویزیون به گیرنده AV انجام می شود. در مرحله بعد، باید در تنظیمات تلویزیون انتخاب کنید و پخش صدا را از بلندگوهای داخلی به سیستم صوتی تغییر دهید.

خروجی نوری برای تنظیم صدای سینما خانگی

یکی از روش های انتقال صدای چند کاناله در سینمای خانگی از طریق خروجی نوری دیجیتال است. این خروجی در تمامی مدل های جدید وجود دارد و صدایی با کیفیت بالا را تضمین می کند.
برای تعویض سینمای خانگی، باید از کابل مخصوصی استفاده کنید که در برابر امواج الکترومغناطیسی مقاوم باشد، بنابراین از تداخل صدا جلوگیری کنید. برای این منظور، کانکتورهای تلویزیون و گیرنده AV را به ترتیب با نام Optical out و Optical به داخل وصل کنید.

تنظیم صدای سینما خانگی

میزان و سطح صدای سینمای خانگی با تنظیم صحیح صدا امکان پذیر است اما حتی اگر تمامی عناصر آکوستیک به درستی چیده شوند این امکان وجود دارد که صدا کامل نباشد. این عامل تحت تأثیر عایق صوتی دیوار ها، پنجره ها و کف است. در حضور یک ساب ووفور قدرتمند، کافی است آکوستیک کوچک و یک متقاطع – ۹۰ هرتز را نصب کنید. برای اینکه کل مجموعه با سیگنال تست کار کند، باید حالت را روی استریو تنظیم کنید و سطح صدای دلخواه را روی بلندگوها تنظیم کنید و برای صدای فراگیر بهتر است استفاده کنید. آنالایزر طیف صوتی True RTA Level برای راه اندازی موارد زیر مورد نیاز است:

تنظیمات صدای سینمای خانگی

  1.  ورودی خط را با خروجی کارت صدا وصل کنید.

  2. کالیبراسیون سیستم صوتی را نصب کنید.

  3. خروجی کارت صدا به ورودی گیرنده متصل است.

  4. میکروفون متصل به کارت صدا، روی محدوده ۸۰ تنظیم شده است.

  5. فرکانس و محدودیت های محور صدا را تنظیم کنید.

  6. نوع سیگنال روی نویز صورتی تنظیم شده است و وضوح RTA 1/24 اکتاو است.

  7. پردازش سیگنال ورودی را فعال کنید

  8. بعد از ۱۰ ثانیه ژنراتور و پردازش را خاموش کنید.

  9. دستور View – Save to Memory توضیحات اندازه گیری را ذخیره می کند.

  10. تنظیم متقاطع با هر حرکت ستون ساخته می شود و از مکان های مختلف گوش می شود. پر کردن تمام سلول های حافظه ضروری است.

  11. بهترین سطح برای تنظیم صدای سینما خانگی را انتخاب کنید و تنظیمات مورد نیاز را به توضیحات اندازه گیری بازگردانید.

  12. صدای سیستم صوتی را از یک ساب ووفر با محدوده ۲۰-۵۰۰ هرتز تنظیم کنید.

  13. مرحله آخر تنظیم بلندگوهای مرکزی و عقب است.

بیشتر بخوانید: رایج ترین مشکلات سینمای خانگی و نحوه برطرف کردن آن ها

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در سینمای خانگی و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران