تنظیم صدای تلویزیون، به همان میزان تنظیمات صفحه نمایش و تنظیمات دیگر اهمیت دارد. چون یکی از فاکتورهای مهم تماشای لذت بخش تلویزیون، صدای خوب آن و تعادل و هماهنگی صدا با تصویر است. بسیاری از کاربران با اینکه تلویزیون خوبی دارند اما به دلیل درست نبودن یا بد بودن تنظیم صدای تلویزیون، نمی توانند به اندازه کافی از فیلم هایی که تماشا می کنند لذت ببرند. بنابراین آشنایی با نحوه تنظیم صدای تلویزیون، می تواند به شما کمک کند که بهترین صدا را برای شنیدن موسیقی یا دیدن فیلم های خود تجربه کنید.

تنظیم صدای تلویزیون

تنظیم صدای تلویزیون، به همان میزان تنظیمات صفحه نمایش و تنظیمات دیگر اهمیت دارد.


مشاوره آنلاین زودکمکتعمیرات بک لایت تلویزیون به صورت تخصصی در سریع ترین زمان ممکن

روش های تنظیم صدای تلویزیون

دلایل مختلفی برای واضح نبودن، کم بودن یا زیاد بودن صدای تلویزیون وجود دارد. ممکن است همزمان با دیالوگ ها، افکت صدا و موسیقی متن بیش از حد زیاد باشد، صدای نقش آفرینان واضح نباشد، بلندگوهای تلویزیون شما خوب نباشند، موقعیت تلویزیون بلندگوها را مسدود کرده باشد یا فضای اتاق شما به گونه ای باشد که بعضی از فرکانس ها را خفه کند.

در این شرایط، تنها تنظیم صدای تلویزیون می تواند مشکل شما را حل کند که در تلویزیون های برندهای مختلف، متفاوت است. اما ما در این مقاله، به تنظیم صدای تلویزیون با Compression، تنظیم اکولایزر تلویزیون، افزایش و تنظیم صدای تلویزیون با تعویض بلندگوهای تلویزیون، مجهز کردن تلویزیون به بلندگوهای بلوتوثی یا هدفون، متصل کردن تلویزیون به بلندگوهای Hi-Fi، متصل کردن تلویزیون به ساندبار، متصل کردن تلویزیون به سیستم صوتی فراگیر می پردازیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

👈 بیشتر بخوانید: دلیل صدای خش خش تلویزیون چیست؟

تنظیم صدای تلویزیون با Compression

بیشتر برندهای تلویزیون، نوعی Compression یا فشرده سازی دارند که صدا را فشرده سازی می کند. این ویژگی باعث می شود تا دامنه دینامیکی کمتری بین صداهای بلند و صداهای کم وجود داشته باشد. این ویژگی، در هنگام تماشای تلویزیون در شب بسیار کاربردی است.

فشرده سازی صدا از ایجاد صداهای مزاحم در هنگام مشاهده فیلم های اکشن جلوگیری می کند. به گفته کارشناسان تعمیر تلویزیون اگر در تنظیم صدای تلویزیون، وضوح صدا برای شما مهم است، فشرده سازی می تواند کمی به آن کمک کند و در اثر آن، صداها کمتر تحت تاثیر افکت های صوتی و موسیقی قرار بگیرند.

اما بعضی از تلویزیون ها ممکن است چند سطح مختلف از auto volume را ارائه دهند که Normal و Night نام دارند. گزینه Night نسخه پیچیده تری است، برای همین، ابتدا نسخه Normal را امتحان کنید تا پویایی صدا بهتر مشخص شود.

تنظیم صدای تلویزیون با Compression

تنظیم اکولایزر تلویزیون

اکولایزر گرافیکی یک دامنه ثابت از فرکانس ها است که می توانید آنها را تقویت یا برش دهید تا صدای دریافتی شما تغییر کند. با افزایش فرکانس های بالاتر، می توانید صداها را واضح تر کنید یا فرکانس های پایین و باس را افزایش دهید.

ممکن است تلویزیون شما هم اکولایزر گرافیکی داشته باشد. اما در بعضی از تلویزیون ها، ممکن است به جای اکولایزر گرافیکی، تنها یک کنترل ساده باس دو مرحله ای در اختیار داشته باشید. گزینه های بیشتر برای کنترل فرکانس های خاص، به شما این امکان را می دهند که کنترل بیشتری روی صدا داشته باشید.

اگر می خواهید فیلم ها یا برنامه های دیالوگ محور را با وضوح صدای خوب ببینید، می توانید وضوح صدای اکولایزر خود را در فرکانس های میانی ۲ کیلو هرتز تا ۶ کیلوهرتز افزایش دهید. ( در این بخش از مقاله یه شما پیشنهاد می شود نحوه پخش صدای تلویزیون از سینما خانگی با HDMI را مطالعه نمایید.) 

تنظیم اکولایزر تلویزیون

افزایش و تنظیم صدای تلویزیون با تعویض بلندگوهای تلویزیون

اگر بلندگوهای تلویزیون شما صدای مناسبی ندارند پس باید به فکر عوض کردن آنها باشید. البته ارتقا بلندگوها در همه موارد، ضروری نیست، چون بسته به دستگاهی که خریداری می کنید، باز هم احتمال بروز برخی خرابی ها وجود دارد. توجه داشته باشید که تعویض بلندگو برای تنظیم صدای تلویزیون، تنها کمی صدای بلندتر را برای شما به ارمغان می آورد.

آموزش  تعمیر بک لایت تلویزیون به صورت حرفه ای در واحد آموزش تعمیرات تلویزیون زودکمک با ارائه مدرک معتبر برای ورود به بازار کار .

افزایش و تنظیم صدای تلویزیون با تعویض بلندگوهای تلویزیون

مجهز کردن تلویزیون به بلندگوهای بلوتوثی یا هدفون

بعضی از مدل های جدید تلویزیون، برای اتصال بلندگو از بلوتوث پشتیبانی می کنند. در منوی صدای تلویزیون شما، انتخاب نوع بلندگوی خروجی صدا گزینه هایی در نظر گرفته شده است. اما پیش فرض این قسمت روی TV Speaker تنظیم شده است.

این ویژگی برای زمانی مناسب است که علاوه بر تنظیم صدا، شما قصد دارید از بلندگوهای داخلی استفاده کنید. اگر بتوانید TV audio را به Bluetooth تغییر دهید، می توانید از بلوتوث برای اتصال اسپیکر و یا از هدفون بلوتوثی برای شنیدن صدای بهتر استفاده کنید.

بلندگوهای بلوتوثی بهتر از بلندگوهای تلویزیون هستند و هیچ کابلی برای شلختگی و در هم پیچیدگی ندارند. با این حال ممکن است در برخی تلویزیون ها مانند سامسونگ، ال جی و تلویزیون های دیگر، صدا و تصویر با هم هماهنگ نباشند یا اتصال بلوتوث قطع و وصل شود. همچنین ممکن است کیفیت صدا به خوبی سیستم Hi-Fi، ساندبار سیمی با گیرنده AV نباشد.

مجهز کردن تلویزیون به بلندگوهای بلوتوثی یا هدفون

متصل کردن تلویزیون به بلندگوهای Hi-Fi

یکی از بهترین راه ها برای تجربه صدای بهتر و تنظیم صدای تلویزیون، استفاده از سیستم Hi-Fi است. برای ارسال صدا به آمپلی فایر تلویزیون، از خروجی صدای تلویزیون خود استفاده کنید. اگر از منابع دیگری مانند DVD Player یا باکس تلویزیون استفاده می کنید، خروجی صدای آنها را به صورت کابلی، به آمپلی فایر متصل کنید. اکثر آمپی فایرهای Hi-Fi در قسمت پشتی خود پورت هایی دارند که معمولا به صورت اتصالات استریو RCA آنالوگ هستند.

اگر آمپلی فایر شما ورودی صوتی دیجیتال کواکسیال یا اپتیکال یا حتی بهتر داشته باشد، می توانید تنها با یک کابل، یک اتصال ساده برقرار کنید. اگر تلویزیون شما دارای خروجی دیجیتال است، اما آمپلی فایر شما فقط یک ورودی آنالوگ دارد، باید از باکس مبدل استریو صوتی به آنالوگ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: سفید شدن صفحه تلویزیون ، بررسی دلایل و راهکارها

متصل کردن تلویزیون به بلندگوهای Hi-Fi

 

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر تلویزیون سامسونگ در کوتاه ترین زمان ممکن در محل شما

متصل کردن تلویزیون به ساندبار

گزینه دیگر برای تقویت و تنظیم صدای تلویزیون، ساندبار است. ساندبارها، واحدهای جمع و جور با تقویت کننده داخلی و بلندگو هستند. شما تنها باید صدای تلویزیون خود را به ساندبار وصل کنید تا صدای بسیار متعادل تر و بلندتری دریافت کنید. بسیاری از ساندبارها از اتصال اپتیکال یا HDMI ARC پشتیبانی می کنند.

بنابراین، قبل از خرید ساندبار اطمینان پیدا کنید که تلویزیون شما گزینه های درست خروجی صدا را دارد. برخی از ساندبارهای پیشرفته، ورودی های صدای متعددی دارند که به شما اجازه می دهند به صورت مستقیم به کنسول بازی یا پلیر بلو ری متصل شوید. درادامه پیشنهاد ما این است جهت آموزش بیشتر نکات در این زمینه مقاله  آموزش اتصال ساندبار به تلویزیون را مطالعه نمایید.

متصل کردن تلویزیون به ساندبار

متصل کردن تلویزیون به سیستم صوتی فراگیر

اگر صدای تلویزیون خیلی برای شما اهمیت دارد و دوست دارید بهترین تجربه صدا را داشته باشید، باید یک سیستم صوتی فراگیر نصب کنید. شما هنگام خرید سیستم صوتی خانگی، یک سیستم صوتی فراگیر همراه با آمپلی فایر و بلندگوها دریافت می کنید. به طور کلی، خرید اجزای جداگانه، بهترین کیفیت و تنظیم صدای تلویزیون را در اختیار شما قرار می دهد به طوری که بعدا راحت تر می توانید سیستم خود را ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید: رفع مشکلات صدای تلویزیون ،فیلم آموزشی کامل

این سیستم ها، کنترل بیشتری روی صدا دارند اما اگر نمی خواهید یک سیستم صوتی فراگیر با بلندگوهایی در اطراف اتاق داشته باشید، می توانید یک گیرنده AV خریداری کنید.

سپس آن را به بلندگوهای جلو چپ، مرکز و جلو راست متصل کنید. به این ترتیب، شما از مزایای یک بلندگوی اختصاصی برخوردار می شوید. همچنین شما می توانید یک ساب ووفر را به این سیستم صوتی اضافه کنید و یک سیستم صوتی ۳٫۱ کاناله را داشته باشید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران