اگر علت هر کدام از مشکلات سینمای خانگی را بدانید، راحت تر می توانید اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید. به همین دلیل بر آن شده ایم که در این نوشتار راه کارهایی را برای حل مشکلات مختلف سینمای خانگی ارائه دهیم. در صورت بروز هر گونه مشکل در سینما خانگی با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر سینما خانگی تماس بگیرید.

مشاوره آنلاین زودکمک

رایج ترین مشکلات سینمای خانگی و نحوه برطرف کردن آن ها

از کار افتادن بلندگوهای جلو

از جمله مشکلات سینمای خانگی این است که از بلندگوهای جلوی آن هیچ صدایی شنیده نمی شود. در این حالت به احتمال زیاد سیم های آن قطع شده اند؛ پس ابتدا اتصالات را چک کنید. پس از اطمینان یافتن از سلامت آن ها، وارد قسمت تنظیمات دستگاه شوید و ببینید که بلندگوها متصل هستند یا نه؟

بهتر است که گزینه special EQ را فعال کنید، تا اگر احیانا بلندگویی از حالت اتصال خارج شده، دوباره وصل گردد. سپس لازم است که ساب وافر را روی هشتاد هرتز قرار دهید. این کار موجب می شود که بتوانید عملکرد تمام بلندگوها را تست کنید.

مشکلات سینمای خانگی

شنیده شدن صدای بوق ممتد

چنانچه باتری به کار رفته در اسپیکر سینما خانگی کیفیت لازم را نداشته باشد، احتمال دارد که صدای بوق ممتد و آزار دهنده ای به گوش برسد. در صورت بروز چنین مشکلی بهتر است که اقدام به تعویض باتری نمایید.

عدم هماهنگی بین صدا و تصویر

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات سینمای خانگی ناهماهنگ بودن صدا و تصویر است. در این شرایط باید وارد  پنل SETUP شده و سپس گزینه HD AV SYNC را روی صفر تنظیم کنید.

عدم هماهنگی بین صدا و تصویر

ایراد در صدای سینما خانگی

نامطلوب بودن صدای دستگاه ممکن است که ناشی از سیم کشی ضعیف بلندگوها باشد. بنابراین قبل از هر کاری بهتر است که وارد بخش تنظیمات شوید و از اتصال بلندگوها اطمینان حاصل نمایید. گاهی هم اختلال در صدا به دلیل استفاده از کابل های بی کیفیت و ارزان به وجود می آید؛ از این رو توصیه می شود که از انواع مرغوب کابل استفاده کنید. سپس مطمئن شوید که هر کدام از اتصالات به پورت مخصوص خود متصل شده اند.

عدم روشن شدن اسپیکرها

روشن نشدن اسپیکرها معمولا به خاطر اشتباه وصل کردن اتصالات ایجاد می شوند. در قسمت پشتی اسپیکرها دو سیم به رنگ های سفید و قرمز وجود دارد که یکی سیم ورودی است و دیگری خروجی. حال اگر این سیم ها اشتباه به ساب وافر وصل شوند، هیچ صدایی از دستگاه شنیده نمی‌ شود.

عدم روشن شدن اسپیکرها

شنیده شدن صدای وزوز

یکی دیگر از مشکلات سینمای خانگی این است که از بلندگوهای دستگاه صدای وزوز شنیده می شود. در اغلب موارد این مشکل به دلیل ایراد در گیرنده های صوتی رخ می دهد. پس برای پیدا کردن گیرنده خراب باید تمام اتصالات را جدا کنید، سپس آن ها را جداگانه به ساب وافر متصل نمایید، تا بفهمید که صدای وزوز مربوط به کدامیک از آن هاست.

ضعف در صدای اسپیکر

ضعیف بودن صدا یکی از مشکلات شایعی است که برای اسپیکر پیش می آید. این مسئله ممکن است که به دلیل اتصال نادرست آمپلی فایر به دستگاه به وجود آید. بنابراین باید اتصالات را چک کرده و مطمئن شوید که به درستی متصل شده اند.

بیشتر بخوانیم : علت صدا نداشتن سینمای خانگی

ضعف در صدای اسپیکر

عدم نمایش تصویر در تلویزیون

اگر صدا از دستگاه شنیده شده، اما هیچ تصویری روی تلویزیون نشان داده نمی شود، ضروری است که پورت های قسمت پشتی سینما خانگی را مورد بررسی قرار دهید.‌ دقت کنید که درگاه OUT VIDEO سینما خانگی حتما باید به پورت IN VIDEO تلویزیون اتصال داده شود.

تغییر نور صفحه نمایش

ممکن است که شدت نور صفحه نمایش به طور اتوماتیک کم و زیاد شود. این مسئله به دلیل تنظیمات نور LED رخ می دهد که متناسب با نور محیط تغییر می کند؛ تا از خستگی چشم کاربران جلوگیری نماید. اگر تمایل دارید که نور صفحه نمایش ثابت بماند، می توانید وارد منوی تنظیمات روشنایی LED شده و این گزینه را خاموش کنید.

تغییر نور صفحه نمایش

کار نکردن ریموت

از جمله مشکلات سینمای خانگی کار نکردن ریموت است. در صورت بروز این مسئله ابتدا باید باتری های آن را چک کنید. پس از آن چشمی نور قرمز رنگ را مورد بررسی قرار دهید و در صورت وجود لکه یا آلودگی، آن را پاک‌کنید، تا از رسیدن فرکانس ها به دستگاه ممانعت نکند.

ارورهای رایج در سینما خانگی و رفع آن ها

کدهای خطایی که در سینما خانگی نشان داده می شوند، هر کدام خبر از اختلال در بخش خاصی از دستگاه می دهند. مهم ترین این ارورها عبارتند از:

ارور can not play

این کد خطا هنگامی نشان داده می شود که سینما خانگی نمی تواند دیسک را بخواند. البته دقت داشته باشید که ارور can not play تنها مختص برند سونی است و در سایر برندها این کد خطا به صورت no disc به نمایش در می آید. در چنین شرایطی باید محفظه دیسک را چک کرده و نسبت به رفع مشکلات آن اقدام نمایید.

بیشتر بخوانیم : رایج ترین مشکلات سینمای خانگی

ارورهای رایج در سینما خانگی و رفع آن ها

ارور c 31 00

موقعی که با کد خطا  c 31 00 مواجه شدید، باید قطعاتی همچون موتور و چرخ دنده را بررسی کنید و ببینید که آیا آسیب دیده اند یا نه؟ همچنین این ارور ممکن است که به خاطر خراب شدن آسانسور سینما خانگی ایجاد شود. چنانچه هر کدام از این قطعات صدمه دیده باشند، لازم است که توسط یک فرد متخصص تعمیر شوند.

ارور push power protect

یکی دیگر از مشکلات سینمای خانگی، نشان داده شدن ارور push power protect است. این کد خطا بیانگر آن است که اتصالات دستگاه اتصالی پیدا کرده است. بنابراین باید اتصالات کوتاه سیم باند سینما خانگی را بررسی نمایید و در صورت مشاهده هر گونه نقص آن را عوض کنید.

سوالات متداول کاربران سینما خانگی

1. روش حذف دستگاه های متصل شده با بلوتوث به سینما خانگی چیست؟

اگر می خواهید دستگاه هایی که به سینمای خانگی شما متصل هستند را پاک کنید باید این کار را از طریق گوشی موبایل انجام دهید و امکان ریست کردن دستگاه های متصل از طریق خود سینمای خانگی وجود ندارد. برای این کار کافی است :

وارد بخش تنظیمات تلفن همراه خود شوید و گزینه Bluetooth را فعال کنید. اکنون لیست دستگاه های همگام سازی شده نشان داده می ‌شوند به نوبت روی دیوایس‌ های همگام سازی شده بزنید، سپس گزینه Unpair را بزنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/05/09-09:26

درود بر شما امیرچیت ساز عزیز

برای رفع این مشکل از سلامت کابل ها و منبع تغذیه دستگاه خود اطمینان حاصل نمایید. در صورت حصول اطمینان می توانید دستگاه خود را ریست نمایید و اگر مشکل شما برطرف نگردید با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید تا از مشاوران و کارشناسان زودکمک راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

امیرچیت ساز
1402/03/29-20:43

سلام

سینمای خانگی جی وی سی دارم دوسال باهاش کارنکردم الان که میخوام استفاده کنم خطای UNLOCKمیده ودستگاه کارنمینکه

لطفا راهنمایی کنید

ممنون