نحوه تشخیص نو یا دست دوم بودن دستگاه (لپ تاپ، موبایل، تلویزیون)

نحوه تشخیص نو یا دست دوم بودن دستگاه (لپ تاپ، موبایل، تلویزیون) یکی از دغدغه‌های افرادی است که اقدام به خرید می‌کنند. در بسیاری از موارد دیده می‌شودکه بعضی از فروشندگان دستگاه‌های کارکرده را دوباره بسته بندی کرده و به عنوان جنس نو به مشتریان می‌فروشند. در این مقاله قصد داریم که روش‌هایی را به شما آموزش دهیم، تا به کمک آن‌ها بتوانید، به راحتی دستگاه نو را تشخیص دهید.

مشاوره آنلاین زودکمک

📺 نحوه پیدا کردن شماره سریال تلویزیون رو اینجا یاد بگیر.

چطور بفهمیم لپ تاپ نو است یا دست دوم؟

نحوه تشخیص نو یا دست دوم بودن دستگاه (لپ تاپ، موبایل، تلویزیون) مخصوصا لپ تاپ همیشه راحت نیست‌، اما چند راه‌کار مطمئن و قابل اعتماد وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید لپ تاپ نو را از کارکرده تشخیص دهید و جنس مطمئن را خریداری کنید.

نحوه تشخیص نو یا دست دوم بودن دستگاه

  1.  لپ تاپی که قبلا استفاده شده است، به سختی راه اندازی می‌شود. در دستگاه کارکرده پیکسل‌های نمایشگر معمولا روی صفحه نمایش وجود ندارند. بوت شدن طولانی مدت هم یکی دیگر از نشانه‌های دستگاه دست دوم است.

  2. یکی دیگر از راه‌کارهای نحوه تشخیص نو یا دست دوم بودن دستگاه (لپ تاپ، موبایل، تلویزیون)، بررسی هارد دیسک لپ تاپ است. حتی اگر فایل‌های هارد دیسک پاک شده یا تغییر شکل داده شده باشند‌، بازهم نشانه‌هایی از نرم افزارها در آن دیده می‌شود. می‌توانید برای اطمینان از برنامه‌های همچون Disk Editor یا Disk Investigator به منظور فهمیدن این‌که قبلا از ‌هارد دیسک استفاده شده یا نو است، استفاده کنید.

  3. یکی از بهترین روش‌ها برای نحوه تشخیص نو یا دست دوم بودن لپ تاپ، استفاده از شماره سریال دستگاه است. این شماره در پایین لپ تاپ و روی برچسب همراه با اسم تجاری وسیله درج شده است. می‌توانید از وب سایت سازنده لپ تاپ کمک گرفته و این کد را در سایت وارد کنید، سپس تمام جزئیات مربوط به سال تولید و فروش دستگاه را ببینید.

  4. یک روش دیگر برای نحوه تشخیص نو یا دست دوم بودن دستگاه (لپ تاپ، موبایل، تلویزیون)، شارژ باتری لپ تاپ است. در لپ تاپ‌های تازه باید شارژ کامل‌ باشد و باتری چند ساعت دوام بیاورد. طول عمر باتری دستگاه نو هم حدود دو سال است. چنانچه باتری زودتر از موعد دچاری خرابی شود، نشان می‌دهد که قبلا از آن استفاده شده است.

  5. راه دیگر این است که بخش‌های داخلی لپ تاپ از نظر وجود گرد و خاک مورد بررسی قرار گیرد. اگر لپ تاپ از حد نرمال بیشتر گرد و خاک داشته باشد‌، به احتمال زیاد قبلا از آن استفاده شده است.

از کجا بفهمیم که گوشی نو است یا دست دوم؟

نحوه تشخیص نو یا دست دوم بودن موبایل از چند روش امکان‌پذیر است. این راه‌کارها در زیر آمده است:

  1. با استفاده از سامانه همتا اصالت گوشی را استعلام کنید. از کد 15 رقمی IMEI  برای این منظور استفاده کنید. با شماره‌گیری #06#* می‌توانید به راحتی به کد مذبور دسترسی پیدا کنید. حال کد #7777* را شماره‌گیری کرده و بعد عدد 1 را وارد کنید. اطلاعات مربوط به شروع تاریخ گارانتی پس از چند لحظه در اختیار شما رار می‌گیرد.

  2. بدنه گوشی را از لحاظ وجود هر گونه خش بررسی کنید. اطراف درگاه شارژ در اثر استفاده خیلی زود دچار علائمی می‌شود که به شما در نحوه تشخیص نو یا دست دوم بودن دستگاه (لپ تاپ، موبایل، تلویزیون) کمک می‌کند.

  3. بهتر است که باتری را بررسی کنید، زیرا گوشی‌های کارکرده، پس از چند بار روشن و خاموش شدن افت زیادی را در مقدار شارژ باتری نشان می‌دهند.

  4. گوشی موبایل تازه بوی تندی دارد که پس از مدتی این بو به خودی خود از بین می‌رود. اگر از گوشی بوی تندی به مشام شما رسید، نشان دهنده نو بودن آن است.

خوندن باز نشدن برنامه های دانلود شده در لپ تاپ می تونه به کارت بیاد دوست من (:

نحوه تشخیص نو یا دست دوم بودن تلویزیون

یکی از روش‌های نحوه تشخیص نو یا دست دوم بودن دستگاه سالم بودن بسته بندی تلویزیون است. بسته بندی دستگاه باید کاملا سالم و بدون هیچ گونه ضربه خوردگی باشد.

یکی دیگر از راه‌کارهای نحوه تشخیص نو یا دست دوم بودن تلویزیون، بررسی میزان کارکرد دستگاه است. کارکرد تلویزیون در واقع میزان باقی مانده عمر مفید دستگاه را نشان می‌دهد. برای این منظور بهتر است از منوی مخفی تلویزیون استفاده کرد. دسترسی به منوی مخفی ساده نیست، اما اگر بتوانید آن را بررسی کنید، می‌فهمید که میزان کارکرد تلویزیون چقدر است.

بیشتر بخوانیم : تعمیر تلویزیون، به صورت حرفه ای و تخصصی در زودکمک گارانتی داره

از کجا بفهمیم قطعه ی تعویض شده اورجینال

توجه به کیفیت قطعات می‌تواند به شما بسیار کمک کند که بفهمید قطعه اورجینال است یا تعویض شده؟ به عنوان مثال در مورد گوشی‌های هوشمند،  پیچ‌هایی که شرکت تولید کننده اصلی از آن برای اتصال قاب و شاسی موبایل استفاده می‌کند، از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. این پیچ‌ها تنها پیچ گوشتی‌های ویژه باز می‌شوند.

به این ترتیب می توان قطعات را بررسی کرده و از کیفیت آن اطمینان حاصل کرد. شما می توانید جهت ارزیابی دقیق سلامت دستگاه خود از تکنسین های تعمیرات موبایل ، لپ تاپ و... کمک بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های اعلام شده در سایت در ارتباط باشید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران