معرفی MagSafe آیفون

مگ سیف موبایل آیفون چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر از کاربران گوشی های آیفون هستید، این سوالی است که حتما شما هم به آن برخورده اید. مگ سیف iPhone، تکنولوژی آهنربایی شرکت Apple است که در داخل گوشی‌ های آیفون ۱۲ به بعد قرار گرفت تا به واسطه آن کاربران بتوانند به تکنولوژی شارژ بی‌ سیم دسترسی داشته باشند. مگ سیف اپل در گوشی های آیفون برای اولین ‌بار با معرفی آیفون ۱۲ رونمایی شد. در این مقاله با زودکمک همراه باشید تا به سوالی که ذهنتان را مشغول کرده بود بپردازیم و شما را با مگ سیف آیفون آشنا کنیم.

مگ سیف گوشی آیفون

مگ سیف اپل چیست؟

MagSafe، مجموعه ‌ای از آهن‌ ربا‌ها است که در کنار زغال شارژر داخلی آیفون ۱۲ و مدل‌ های جدیدتر قرار گرفته است. این آهن‌رباها تجهیزاتی که با آن‌ها سازگاری دارند را حس کرده و سریعا با آن‌ ها ارتباط برقرار می‌کنند، البته به‌ شرط این که وسیله ‌ها در مکان درست قرار گرفته‌ باشند. مگ سیف اپل به شکل خاص تنها به وسیله‌ های دیگری متصل می ‌شود که مگ سیف دارند، پس نباید نگران هر جریان آهنربایی باشید که به گوشی شما می ‌رسد.

📱 معرفی بهترین کابل شارژر آیفون

نحوه استفاده از مگ سیف iPhone چگونه است؟

استفاده از مگ سیف موبایل آیفون بسیار راحت است و تنها کافیست شارژر مگ سیفی که خریداری کرده‌اید را با شارژر مخصوص اپل به برق متصل کنید و سپس سر گرد و دایره مانند مگ سیف اپل را پشت آیفون های سازگار با این فناوری قرار دهید. زمانی که آهن ‌رباهای هر دو مگ سیف با هم ارتباط برقرار کردند، گوشی به صورت بی‌سیم شارژ می ‌شود.

در واقع مگ سیف آیفون به این صورت کار می کند که دقیقا مانند آهنربایی که روی یخچال می چسبانید، به پشت آیفون شما می چسبد. بدین ترتیب گوشی به صورت بی سیم شارژ می شود. این تکنولوژی تنها کاری که انجام می دهد این است که مکانیزم اتصال مغناطیسی را انجام می دهد که به تراز و قفل شدن دستگاه متصل شده کمک می کند.

مشاوره آنلاین زودکمک

📱 آداپتور مناسب برای شارژ گوشی آیفون کدام است؟ 

مزایا و معایب مگ سیف موبایل آیفون

یکی از مزایای شارژر MagSafe آیفون این است که گوشی آیفون متصل شده به آن را به جای 5 وات، می‌ تواند با قدرت 15 وات شارژ کند که در این حالت، سرعت شارژ گوشی بسیار بیشتر است. مزیت دیگر آن این است که شارژرهای مگ سیف اپل از نظر وزنی کاملاً سبک می ‌باشد، کاربرد خیلی راحت ‌تری دارند و جای کمی را می‌گیرند.

از معایب مگ سیف iPhone نیز مهم ‌ترین نکته این است که آیفون ‌های قدیمی امکان استفاده از این قابلیت را ندارند و فقط سری 12 به بعد این قابلیت را پشتیبانی می‌کنند. اگر به صورت کلی به این قابلیت نگاه کنیم عیبی در آن نخواهیم دید ولی استفاده از آهنربا در این چیپ ‌ها ممکن است به کارت‌ هایی که تراشه ‌ای همراهشان دارند آسیب برساند، حتی نباید خیلی به کارت ‌های بانکی نزدیک شود که حتی خود شرکت اپل توصیه می‌کند احتیاط کنید.

همچنین توصیه می ‌شود به علت این که این شارژر در زمان شارژ گرما ایجاد می‌کند، از استفاده از قاب‌ های سیلیکونی و چرمی خودداری کنید، چرا که امکان آسیب به باتری وجود دارد.

لازم به ذکر است که هرگز از دو لوازم جانبی که قابلیت مگ سیف را دارند به طور همزمان استفاده نکنید. همچنین کارت‌های اعتباری و شناسایی خود را در برابر خاصیت مغناطیسی مگ سیف قرار ندهید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران