راهنمای خرید هارد اکسترنال

هاردهای اکسترنال از فضاهای ذخیره سازی هستند که به وفور استفاده می شوند. در زمان خرید هارد اکسترنال، باید به مشخصات آن توجه کرد تا بتوان بهترین انتخاب را داشت. چرا که این فضاهای ذخیره سازی، انواع اطلاعات و فایل های مختلف را در خود جای داده و از آن ها محافظت می کنند. در این مقاله، می خواهیم یک راهنمای خرید هارد اکسترنال را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید خرید بهتر و مطمئن تری در انتخاب یک هارد دیسک برای ذخیره سازی اطلاعات خود داشته باشید.

راهنمای خرید هارد اکسترنال

تعمیر هارد اکسترنال در انواع برند و مدل ها، فقط با زودکمک 😉

فاکتورهای مهم در خرید هارد اکسترنال

همانطور که گفتیم، در خرید بهترین هارد اکسترنال، باید به مشخصات آن دقت کرد. فاکتورهای مهم در خرید هارد دیسک اکسترنال به شرح زیر هستند:

  • ظرفیت هارد اکسترنال

  • سرعت انتقال اطلاعات

  • امنیت هارد اکسترنال

  • مقاومت هارد اکسترنال

  • وزن و ابعاد هارد اکسترنال

  • شرکت سازنده هارد اکسترنال

در ادامه، هر یک از این موارد مهم در خرید هارد اکسترنال را شرح می دهیم.

مشاوره خرید بهترین هارد اکسترنال

ظرفیت هارد اکسترنال

اولین موردی که در خرید هارد اکسترنال باید به آن توجه کرد، ظرفیت هارد است. اگر حجم زیادی از اطلاعات و فایل های سنگین دارید، برای ذخیره سازی آن ها نیازمند هارد اکسترنالی با ظرفیت بالا هستید.

برای مثال، در صورتی که قصد ذخیره سازی موسیقی های دلخواه خود یا فایل های سبک را روی هارد اکسترنال دارید، می توانید هاردی با ظرفیت 500 گیگابایت را انتخاب کنید. اگر می خواهید فایل های ویدیویی سنگین و پر حجم مانند فیلم و سریال های محبوب خود را روی هارد اکسترنال ذخیره کنید، لازم است که هاردی با ظرفیت بالاتر را برای خرید انتخاب نمایید. همچنین، برای نصب یک سیستم عامل روی هارد اکسترنال، باید از هاردهای با ظرفیت 1 تا 2 ترابایت استفاده کرد.

خرید بهترین هارد اکسترنال

سرعت انتقال اطلاعات، از موارد بسیار مهم در خرید هارد اکسترنال

از دیگر فاکتورهای مهم در خرید بهترین هارد اکسترنال که باید به آن دقت لازم را داشت، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات هارد است. سرعت انتقال اطلاعات هارد اکسترنال، به پورت های ورودی و خروجی آن و همچنین نوع حافظه هارد بستگی دارد.

برای مثال، هاردهای اکسترنال با پورت USB 3.0، سرعت انتقال اطلاعات خوبی دارند و همچنین هاردهای SSD نسبت به هاردهای HDD، از سرعت بسیار بالاتری برخوردار هستند.

امنیت هارد اکسترنال

امنیت اطلاعات ذخیره شده روی هارد، اهمیت زیادی در امر خرید هارد اکسترنال دارد. برخی از هاردهای اکسترنال، قابلیت رمزگذاری و همچنین بازیابی اطلاعات را دارند که خرید این مدل ها قطعا انتخاب بهتری خواهد بود و امنیت اطلاعات و فایل های شما را حفظ می کند.

مقاومت هارد اکسترنال

یک هارد اکسترنال خوب باید مقاومت خوبی هم داشته باشد. در خرید هارد اکسترنال، مدلی را انتخاب کنید که بدنه ای مقاوم داشته و در برابر آسیب های فیزیکی مانند وارد شدن ضربه یا افتادن از ارتفاع مقاومت خوبی داشته باشد. همچنین برخی مدل های هارد اکسترنال، با پوششی ضد آب ساخته شده اند که انتخاب این مدل ها برای خرید، خیال شما را بابت خیس شدن و ریختن مایعات روی هارد، آسوده می کند.

لازم به ذکر است که هاردهای SSD به علت عدم وجود قطعات مکانیکی در آن ها نسبت به هاردهای HDD در برابر آسیب های احتمالی مانند وارد شدن ضربه، مقاومت بیشتری دارند. گفتنی است که به طبع مزیت های بیشتری که هاردهای SSD دارند، هزینه پرداختی برای خرید این مدل ها نیز بیشتر از انواع هاردهای HDD است.

وزن و ابعاد هارد اکسترنال

مورد دیگری که در این راهنمای خرید هارد اکسترنال به آن می پردازیم، وزن و ابعاد هارد است. اگر از آن دسته افرادی هستید که درایو اکسترنال خود را معمولا همراه خود داشته و می خواهید در حمل و جابجایی آن مشکلی نداشته باشید، لازم است که به وزن و ابعاد هارد دقت کنید.

انتخاب یک هارد اکسترنال سبک با ابعاد مناسب، می تواند خیال شما را بابت حمل آسان و راحت هارد، آسوده کند. این مدل هاردها را می توانید هر جا که خواستید با خود ببرید.

راهنما خرید هارد دیسک اکسترنال

شرکت سازنده هارد اکسترنال

توجه به برند و شرکت سازنده هارد اکسترنال، از دیگر موارد مهم در خرید این درایوهای ذخیره سازی اطلاعات می باشد. در زمان خرید هارد اکسترنال، مدل هایی را انتخاب کنید که توسط برندهای مطرح و نام آشنا تولید شده اند. برندهای معتبری که طرفداران زیادی دارند، امتحان خود را پس داده اند و می توانید به آن ها اعتماد کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران