تعویض منبع انبساط پکیج یکی از خدماتی است که در مرکز زودکمک ارائه می شود. گاهی اوقات ایراد به وجود آمده در پکیج به دلیل خرابی منبع انبساط یا گرفتگی مدار آن است که با تعویض منبع انبساط پکیج برطرف می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با روش تعویض منبع انبساط بسته پکیج آشنا کنیم تا در صورت بروز مشکلات احتمالی بتوانید با آگاهی کامل برای تعمیر آن اقدام کنید. در صورتی که پکیج شما دچار هرگونه ایرادی شده است می توانید با مرکز زودکمک تماس گرفته و درخواست تعمیر پکیج خود را ثبت کنید. کارشناسان این مرکز پس از ثبت درخواست، با تکنسین های فنی هماهنگ کرده و این عزیزان در اسرع وقت به محل مراجعه می کنند.

ثبت سفارش آنلاین تعویض منبع انبساط پکیج

برای تعویض منبع انبساط پکیج به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعویض منبع انبساط پکیج را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، منبع انبساط پکیج خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات پکیج، تعویض کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

مراحل تعویض منبع انبساط پکیج

منبع انبساط پکیج از اجزای مختلفی تشکیل شده که عبارتند از بدنه فلزی، بالن پلاستیکی، شیر سوزنی، مجرای ورود و خروج آب و همچنین لوله رابط مدار بسته گرمایشی. مراحل تعویض منبع انبساط بسته پکیج به شرح زیر است:

تعویض منبع انبساط پکیج

1- ابتدا لازم است شیر ورودی آب و گاز را از پکیج جدا کنید. اطمینان حاصل کنید که این شیرهای ورودی بسته هستند.

2- طبق دستور نوشته شده در دفترچه راهنما آب داخل مدار گرمایشی را تخلیه کنید.

3- حال شلنگ گاز، لوله های رفت و برگشت گرمایش و لوله های ورودی آب سرد و گرم دستگاه را از آن جدا کنید.

4- در ادامه پکیج را از محل اتصال جدا کرده و آن را روی یک سطح نرم بگذارید. اگر منبع اتصال به پکیج متصل است پیچ های آن را باز کنید.

5- در قسمت زیرین منبع اتصال لوله یا شلنگ رابط را پیدا کنید. نقش این لوله رابط هدایت آب اضافی به داخل منبع است و برای تعویض منبع انبساط پکیج باید این شلنگ رابط را از منبع جدا کنید.

6- شلنگ رابط را به طور کامل بررسی کنید. در صورتی که شلنگ دچار گرفتگی یا پارگی شده باشد با تعویض آن مشکل پکیج برطرف شده و دیگر نیازی به تعویض منبع انبساط بسته پکیج نخواهد بود.

7- اما چنانچه ایراد از شلنگ رابط نباشد برای رفع مشکل باید منبع انبساط پکیج را تعویض کنید. بدین منظور لازم است که منبع انبساط جدیدی متناسب با مدل و اندازه پکیج خود خریداری کنید.

8- در ادامه شلنگ رابط را به منبع انبساط بسته پکیج متصل کنید.

9- حال منبع انبساط را به بدنه پکیج متصل کنید.

10- با استفاده از فشارسنج فشار منبع انبساط را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که این فشار در محدوده ایمن پکیج قرار گرفته باشد. میزان فشار مناسب برای هر پکیج توسط تولید کننده مشخص شده است.

11- اتصالات پکیج را به آن متصل کنید.

12- شیرها را باز کنید.

13- در این مرحله از تعویض منبع انبساط پکیج باید شیر ورودی پکیج را نیز باز کنید. اطمینان حاصل کنید که پکیج نشتی نداشته باشد.

14- فرآیند هواگیری را انجام دهید و پس از آن در صورت افت فشار، مجددا برای تنظیم فشار پکیج بپردازید.

15- مدار گرمایشی را روشن کرده و صبر کنید تا گرمای پکیج به میزان تنظیم شده برسد.

16- شیر سوزنی منبع انبساط با کف را جهت اطمینان از عدم نشتی بررسی کنید.

 

فرآیند کار در زودکمک بدین صورت است که ابتدا دستگاه توسط تکنسین های حرفه ای مورد بررسی و عیب یابی قرار گیرد. در ادامه و پس از مشخص شدن مشکل دستگاه تکنسین درباره راهکارهای احتمالی تعمیرات پکیج با کاربر صحبت کرده و پس از تائیدیه وی شروع به تعمیر و رفع عیب از پکیج می کند. تمامی خدمات ارائه شده توسط مرکز زودکمک دارای گارانتی بوده و کاربران می توانند از کیفیت خدمات اطمینان کامل داشته باشند.

 

زمان تعویض منبع انبساط پکیج

یکی از سوالاتی که اغلب برای کاربران پیش می آید این است که خرابی منبع انبساط پکیج چه نشانه هایی دارد و از کجا باید متوجه شویم که لازم است از تکنسین حرفه ای برای تعویض منبع انبساط پکیج کمک بگیریم. اصلی ترین نشانه خرابی منبع انبساط پکیج تغییرات فشار دستگاه است. در صورتی که متوجه شدید فشار دستگاه در هنگام گرم کردن بیش از حد معمول بالا می رود یا در هنگام سرد کردن آب بیش از افت پیدا می کند باید از یک فرد متخصص برای بررسی و عیب یابی پکیج مورد استفاده خود کمک بگیرید. یکی دیگر از علائم بروز خرابی در منبع انبساط خاموش شدن پکیج در هنگام سرد کردن است. این مساله به این دلیل رخ می دهد که فشار به قدری بالا می رود که شیر اطمینان مقداری از آب اضافی را بیرون می ریزد، فشار مقداری افت پیدا کرده و در نتیجه پکیج خاموش می شود.

بیشتر بخوانیم : انواع ارورهای پکیج در تمامی برندها

علل خرابی منبع انبساط پکیج

عوامل مختلفی می توانند موجب خراب شدن منبع انبساط پکیج شوند که برخی از آنها درونی و برخی دیگر بیرونی است. در صورتی که ایراد منبع انبساط ناشی از عوامل بیرونی باشد امکان تعمیر آن وجود دارد و نیازی به تعویض منبع انبساط بسته پکیج نخواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که تعمیر منبع انبساط مقرون به صرفه نیست. اما چنانچه عیب منبع انبساط مربوط به عوامل داخلی باشد تنها راه رفع آن تعویض منبع انبساط پکیج خواهد بود. منظور از عوامل داخلی مواردی نظیر باد دادن سوزن هوای مخزن، خرابی پرده دیافراگم، بالن درون مخزن یا سوراخ شدن و دفرمه شدن منبع انبساط است.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران