تعمیر پلاتر یکی از خدماتی است که در مرکز زودکمک ارائه می شود. پلاتر یکی از دستگاه های پرکاربرد برای چاپ تصاویر گرافیکی یا ترسیم های با عرض زیاد است که برای چاپ نقشه های صنعتی و شکل ها به کار می رود. از همین رو می توان دریافت که تعمیر پلاتر یکی از خدمات پرتقاضا در مراکز تعمیرات دستگاه های چاپ است. تعمیر plotter بخش های مختلفی دارد و به همین دلیل لازم است که تکنسین تعمیرات ماشین های اداری به تمام بخش ها آگاهی کامل داشته باشد. تعمیرات پلاتر به دست افراد غیرمتخصص می تواند منجر به وارد شدن آسیب به سایر بخش ها شده و هزینه های بیشتری را برای کاربر به دنبال داشته باشد.

مرکز زودکمک یکی از مراکز معتبر در زمینه ارائه انواع تعمیرات پلاتر بوده و کاربران عزیز می توانند با خیال راحت تعمیر دستگاه های خود را به این مرکز بسپارند. پلاترها در انواع مختلفی اعم از پلاترهای قلمی، پلاترهای الکترواستاتیک و پلاترهای جوهرافشان در بازار موجود هستند که در مرکز زودکمک تعمیرات تمام این مدل ها انجام می شود.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر پلاتر

برای تعمیر پلاتر به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر پلاتر را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، پلارت خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات ماشین های اداری، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

خرابی پاور و تعمیر پلاتر

پاور یکی از مهم ترین بخش های دستگاه پلاتر بوده و منبع تغذیه آن محسوب می شود. در واقع این پاور است که با تبدیل ولتاژ برق شهری را برای بخش های مختلف پلاتر مناسب سازی کرده و موجب به راه افتادن و عملکرد این بخش ها می شود. یکی از وظایف اصلی پاور مدیریت کردن نوسانات جریان برق و جلوگیری از رسیدن آن به سایر قطعات است. پاور از بخش های متفاوتی تشکیل شده است که در تعمیر پلاتر باید آنها را مدنظر داشته و به صورت کامل مورد بررسی قرار داد. یکی از اولین قطعاتی که در پاور دچار ایراد می شود خازن های الکترونیکی است. با جا به جایی و مراقبت صحیح از پلاتر، اعمال گرمای تنظیم شده و دقت در لحیم کاری می توان از خراب شدن دستگاه و در نتیجه نیاز به تعمیر plotter جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید : سفید پرینت گرفتن چاپگر جوهرافشان ، آموزش راه های برطرف کردن آن

 

تعمیر پلاتر

تعمیر هد یکی از بخش های تعمیر plotter

هد یکی دیگر از بخش های پلاتر است که در اثر استفاده از جوهرهای بی کیفیت دچار آسیب و خرابی می شود. جوهرهای با کیفیت پایین موجب گرفتگی هد و خرابی دستگاه شده و هزینه های تعمیر پلاتر را به کاربر تحمیل می کند. اتفاقی که با مصرف این جوهرها در دستگاه رخ می دهد این است که این محصولات در نازل ها گرفتگی ایجاد می کنند. این گرفتگی باعث می شود که در حین کیلین کردن هد دستگاه داغ شده و در نتیجه هد و بردها دچار سوختگی شوند. توجه داشته باشید که در صورتی که با خطای مرکب از طرف پلاتر مواجه شدید در اولین قدم باید مرکب موجود در مخزن را بررسی کنید و در صورت خالی بودن مخزن، کارتریج را پر کرده و هواگیری کنید. در مرحله بعدی پیش از تعمیر plotter لازم است که شلنگ مسئول مرکب رسانی به هد پلاتر را بررسی کنید و مطمئن شوید که در آن هیچگونه تابخوردگی وجود ندارد. پس از آن باید هد را بیرون آورده و آن را روی دستمال کاغذی بکشید، اگر تمامی رنگ هد روی دستمال کاغذی افتاد مشکل گرفتگی هد ناشی از استفاده از مرکب بی کیفیت یا گرفتگی نازل است. برای بازکردن گرفتگی هد می توانید از محلول مخصوص هد بازکن استفاده نمایید.

تعمیر plotter قلمی

شیوه عملکرد پلاتر قلمی بدین صورت است که با استفاده از یک قلم رنگی، ترسیمات مورد نظر را روی کاغذ چاپ می کند. در این نوع پلاترها هر کاراکتر به صورت مفرد رسم می شود و همین امر باعث می شود که چاپ ترسیم با آنها به زمان طولانی نیاز داشته باشد. به دلیل همین ویژگی این پلاترها برای چاپ های متنی مناسب نیستند. در قالب های بزرگی که ضخامت قلم اهمیت زیادی ندارد می توان از این نوع پلاترها برای چاپ استفاده کرد زیرا این مدل ها با رسم تعداد بسیار زیادی نقطه، گرافیک‌های پیکسلی قابل قبولی را ارائه می دهند. تعمیر پلاتر قلمی نیز در مرکز زودکمک ارائه می شود و کاربرانی که از این مدل دستگاه ها استفاده می کنند می توانند برای تعمیر plotter قلمی خود با مرکز زودکمک تماس حاصل نمایند.

تعمیر پلاترهای جوهرافشان

شیوه عملکرد پلاترهای جوهرافشان را می توان تا حدودی مشابه پرینترهای جوهرافشان دانست. در واقع می توان گفت این مدل پلاترها همان چاپگرهای جوهرافشان هستند که چاپ تصاویر را در سایز بزرگتر انجام می دهند و علاوه بر آن می توانند اشکال و حروف را نیز ترسیم نمایند. یکی دیگر از ویژگی های پلاترهای جوهرافشان این است که این دستگاه ها دقت بسیار بالایی دارند و می توانند با ایجاد رنگ های متفاوت و ترکیب آنها، تصاویر با کیفیت بالا را ترسیم نمایند. تعمیر پلاترهای جوهرافشان باید صرفا به دست افراد ماهر انجام شود. در مرکز زودکمک تکنسین های حرفه ای به صورت دوره ای در کلاس های آموزشی تعمیر plotter شرکت می کنند تا دانش خود را در این زمینه به روز نگهدارند.

انواع مشکلات رایج در پلاترها

به طور کلی بیشتر خدمات تعمیر پلاتر مربوط به سه ایراد اصلی است که عبارتند از گرفتگی نازل پلاتر، از بین رفتن هد دستگاه و همچنین مچاله کردن کاغذ توسط دستگاه یا جمع نشدن کامل آن. در صورت مواجهه با گرفتگی نازل هد برای تعمیر plotter ابتدا باید میزان مرکب یا جوهر درون دستگاه بررسی شود. پس از آن شلنگی که مسئول رساندن جوهر به هد است باید بررسی و هواگیری شود. در صورتی که موارد بالا مشکلی نداشتند ایراد از گرفتگی نازل است. گرفتگی نازل عموما به دلیل استفاده از جوهرهای بی کیفیت رخ می دهد و باید به دست تعمیرکار ماهر برطرف شود. البته گاهی اوقات نیز استفاده نکردن از پلاتر به مدت طولانی می تواند موجب گرفتگی نازل شود. چنانچه عمل چاپ در پلاتر به درستی انجام نمی شود احتمالا پلاتر دچار مشکل در هد چاپ شده است. هد قطعه ای است که در اثر گذر زمان یا استفاده نکردن به مدت طولانی نیز ممکن است به مرور از بین رود. چنانچه با مشکل مچاله کردن کاغذ مواجه شدید اولین قدم استفاده از کاغذهای سنگین تر و باکیفیت تر است. گاهی اوقات استفاده از سینی های فلت مخصوص برای جمع آوری کاغذ نیز می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

بیشتر بخوانید : آموزش ریست کردن پرینتر ، آیا این کار همه مشکلات را حل می کند؟

تعمیر plotter

انواع خدمات تعمیر plotter در مرکز زودکمک

مرکز زودکمک دارای بخش های متفاوتی برای تعمیر دستگاه های الکترونیکی است و تکنسین های هر بخش به صورت مجزا برای تعمیرات آن دستگاه ها آموزش دیده اند. در بخش مربوط به تعمیر پلاتر در مرکز زودکمک خدماتی نظیر تعمیر برد پاور دستگاه، تعمیر برد فرمتر پلاتر، تعمیر یا تعویض نوار اینکودر پلاتر، رفع مشکل جمع کردن کاغذ، تعمیر و تعویض لیزر اسکنر پلاتر، تعمیر و تعویض کریج پلاتر، تعمیر و تعویض فیوزینگ پلاتر و تعمیر و تعویض برد دکودر انجام می شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران