چاپگرها هم مثل هر دستگاه دیجیتالی/ مکانیکی دیگری ممکن است کاربرانشان را با مشکلات مختلفی روبرو کنند. یکی از این مشکلات می تواند ناتوانی در کشیدن کاغذ به داخل دستگاه برای چاپ یا کپی باشد. کشیدن کاغذ به داخل بر عهده قطعه ای به نام کاغذ کش یا پیکاپ است و هر زمانی خراب شود، دستگاه شما قادر به کشیدن کاغذ به داخل نیست. اما با توجه به مکانیزم مکانیکی که دارد، خرابی پیکاپ پرینتر پدیده ای رایج است و نباید از این اتفاق متعجب شویم. خوشبختانه این قطعه تعمیرپذیر است و بسیاری از تعمیرگاه های مجاز قادر به تعمیر کاغذ کش پرینتر هستند. در ادامه به بررسی هر آنچه باید در مورد خرابی و تعمیر کاغذ کش پرینتر بدانید صحبت خواهیم کرد.

تعمیر کاغذ کش پرینتر

ثبت سفارش آنلاین تعمیر کاغذ کش پرینتر

برایتعمیر کاغذکش پرینتر به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر کاغذ کش پزینتر را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، کاغذکش پرینتر خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات ماشین های اداری، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

پیش از تعمیر کاغذ کش پرینتر بخوانید

قبل از اینکه اقدام به تعمیر کاغذ کش پرینتر کنید، باید با مکانیزم آن آشنا شوید. سپس می توانید نشانه های خرابی پیکاپ پرینتر را بدانید و در مورد تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. این قطعه شامل یک پد غلطک مانند نرم و پلاستیکی است که روی یک میله از جنس آهن قرار گرفته است. کاغذ کش یا همان پیکاپ وظیفه دارد کاغذ را وارد بخشی به نام سینی کند. سپس جداکننده وارد عمل می شود تا بیشتر از یک برگه وارد محفظه چاپ نشده و سایر برگه ها را دسته بندی کند. اگر از کاغذ نادرستی استفاده کنید، پیکاپ پرینتر شما به مشکل خورده و نمی تواند کاغذ را به داخل بکشد. بنابراین پیش از اینکه به فکر تعمیر یا تعویض کاغذ کش پرینتر خود باشید، این مورد را رعایت کنید.

تمیز کردن پیکاپ پرینتر

در صورتی که از پرینتر خود برای چاپ روی برگه های گلس استفاده می کنید، احتمال چسبناک  شدن پیکاپ وجود دارد. بنابراین ممکن است بعد از مدتی استفاده و چاپ، متوجه شوید که کاغذ کش نمی تواند کاغذ ها را به داخل بکشد. در این صورت اولین گام برای تعمیر کاغذ کش پرینتر، تمیز کردن آن است. برای این کار یک تکه پنبه را به مقداری آب آغشته کنید و سپس به خوبی پیکاپ را با آن تمیز کنید. در گام بعدی باید مقداری روغن ترمیم کننده مخصوص را روی پد پیکاپ بریزید تا روان شده و حالت چسبندگی آن به طور کلی از بین برود. در صورتی که با این کار مشکل رفع نشد، توصیه می کنیم به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

بیشتر بخوانیم : رفع مشکل روشن نشدن چاپگر

نشانه های خرابی کاغذ کش پرینتر

وقتی پیکاپ چاپگر شما خراب می شود و به تعمیر کاغذ کش پرینتر نیاز پیدا می کنید، نشانه هایی دارد که می توانید به محض رویت آن ها، متوجه این قضیه شوید. اول از هر چیزی مطمئن شوید که پرینتر شما به درستی به پریز برق وصل شده است. همچنین مطمئن شوید که پریز برقی که از آن استفاده می کنید سالم است. وقتی از این موارد مطمئن شدید، حالا می توانید در این نشانه ها به دنبال خرابی کاغذ کش پرینتر خود بگردید. اگر کاغذ هنگام وارد یا خارج شدن از دستگاه گیر می کند، چروک میفتد یا پاره می شود، اگر کاغذ به داخل دستگاه کشیده نمی شود، اگر صدای عجیبی هنگام کشیده شدن کاغذ به داخل دستگاه شنیده می شود یا سرعت چاپ به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده، همگی نشانه خرابی پیکاپ پرینتر هستند.

چرا باید تعمیرات پیکاپ رولر دستگاه فتوکپی انجام شود؟

این قطعه از قطعاتی است که به وجود آمدن هر خرابی و اختلالی در آن، به معنی عدم کارکرد کلی دستگاه است. چون با توجه به استفاده های مکرر از دستگاه چاپ، کاغذ کش خیلی زود دچار استهلاک می شود و کارایی اولیه خود را از دست می دهد. آن موقع است که برای برگشتن به حالت اول، باید سرویس، تعویض یا تعمیر کاغذ کش دستگاه کپی انجام شود. چون وجود این قطعه برای گرفتن کاغذ و پس دادن دوباره ی آن ضروری است.

کاغذ کش دستگاه کپی چه موقعی باید تعویض شود؟

وقتی متوجه شدید کاغذ کش دستگاه خراب شده، فوری به فکر تعویض آن نیفتید چون خوشبختانه این قطعه در بسیاری از موارد، قابل تعمیر است و می توانید با ترمیم بخش های معیوب آن، دستگاه را دوباره به کار بیندازید. پس همیشه قبل از تعویض قطعه، اول بروید سراغ تعمیر کاغذ کش دستگاه کپی. اما در مواقعی که کاغذ کش دستگاه، فرسوده شده باشد یا در اثر ضربه یا عوامل دیگر، شکسته باشد، چاره ای نیست و باید آن را تعویض کنید. چون دستگاه دچار اختلال می شود و نمی تواند به درستی پرینت بگیرد. بنابر این در این جور مواقع، تعمیرات پیکاپ رولر دستگاه فتوکپی به کارتان نمی آید.

بیشتر بخوانیم : اشتراک گذاری چاپگر در ویندوز 10

تعویض کاغذ کش پرینتر چه زمانی انجام می شود

چه زمانی وقت تعمیر پیکاپ پرینتر فرا می رسد؟

ممکن است بر اثر استفاده مداوم و طولانی مدت از چاپگر، پدهای کاغذ کش آن دچار ساییدگی شوند و یا میله نگهدارنده مخصوص آن از جای خودش خارج شود و دچار مشکل شود. در چنین مواقعی دیگر تمیز کردن پیکاپ کافی نیست و برای تعمیر کاغذ کش پرینتر خود حتماً باید به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید. یک کارشناس مربوطه با بررسی مشکل، اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات مختلف پیکاپ کرده و مشکل را برطرف می کند.

توصیه می کنیم اگر از دانش کافی برخوردار نیستید و ساختار پیکاپ را به خوبی نمی شناسید، به هیچ عنوان خودتان حتی اقدام به تمیز کردن پیکاپ هم نکنید و آن را به مرکز تعمیر پرینتر زودکمک بسپارید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

محمد وفایی
1402/11/25-13:03

سلام

خیلی ممنون از توضیحات کافی و وافی شما در زمینه عیب یابی و تشخیص مشکل پرینتر هنگام جمع کردن یا نکشیدن کاغذ.