تعمیر آیفون XR از جمله تعمیرات تخصصی گوشی های اپل است  با ثبت رایگان در خواست تعمیر موبایل اپل ایکس آر در زودکمک از تعمیرات فوری همراه با گارانتی بهره مند شوید. برای تعمیر و عیب یابی دقیق این گوشی ها به تجربه، مهارت، تخصص و ابزار های تخصصی نیاز است. مرکز زود کمک به عنوان یک سامانه جامع آنلاین انواع سرویس های تعمیرات، عیب یابی و تعویض قطعات گوشی های مختلف اپل مانند تعمیر گوشی XR اپل را ارائه می دهد. گوشی آیفون XR که حدودا سه سال پیش به بازار عرضه شد ، از گوشی های پر طرفدار برند اپل است که با نمایشگر 6.1 اینچی و قیمتی مقرون به صرفه تر نسبت به سایر مدل ها، کاربران زیادی را جذب خود کرده است.

مشکلات مختلفی ممکن است در گوشی های اپل ایجاد شود که به دنبال آن کاربران به تعمیرات تخصصی گوشی های آیفون XR نیاز دارند. در ادامه می خواهیم برخی از مهم ترین موارد تعمیر آیفون XR را برای کاربران این مدل گوشی های اپل بررسی کنیم.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر آیفون XR

برای تعمیر آیفون XRبه شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر آیفون XR را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، موبایل اپل خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات موبایل، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

 

انواع خدمات تعمیر آیفون XR

به صورت کلی تعمیر گوشی XR اپل را می توان در دو دسته تعمیرات نرم افزاری و تعمیرات سخت افزاری دسته بندی کرد. در هر یک از این دسته ها نیز سرویس های مختلفی را می توان نام برد و آن ها را با نشانه های به خصوصی تشخیص داد.

 

تعمیر آیفون XR

 


تعمیرات نرم افزاری گوشی های XR اپل

دسته اول تعمیراتی که برای رفع مشکلات گوشی های XR اپل انجام می شود، تعمیرات نرم افزاری است. در این زمینه می توان به آپدیت سیستم عامل و رفع باگ های مختلف نرم افزاری اشاره کرد. نصب و به روز رسانی سیستم عامل و سایر برنامه های اختصاصی آیفون، از بین بردن ویروس ها و بد افزار ها از روی گوشی، ساخت و ایجاد اپل آیدی در دستگاه، ریست فکتوری کردن گوشی، حل مشکل بوت نشدن گوشی آیفون و مواردی از این دست را می توان به عنوان مهم ترین موارد در تعمیر آیفون XR بر شمرد.


تعمیرات سخت افزاری گوشی XR اپل

گوشی های اپل در کل مقاومت و دوام بالایی دارند و از لحاظ سخت افزاری بسیار کارامدند. با این حال خرابی قطعات مختلف سخت افزاری در این گوشی ها امری اجتناب ناپذیر است. نوسانات برقی، ضربه و آسیب های فیزیکی، آب خوردگی به گوشی و فرسودگی و استهلاک قطعات مختلف دستگاه می تواند موجب خرابی این گوشی ها و الزام مراجعه به تکنسین های تعمیرات موبایل و  تعمیر آیفون XR شود. مهم ترین گزینه های تعمیر سخت افزاری گوشی های XR اپل شامل موارد زیر می شود:

  • تعمیر و تعویض برد آیفون XR اپل
  • تعمیر و تعویض موتور ویبره آیفون XR اپل
  • تعمیر و تعویض دکمه پاور و دکمه ولوم دستگاه
  • تعمیر و تعویض تاچ و ال سی دی گوشی آیفون
  • تعمیر و تعویض اسپیکر آیفون XR اپل
  • تعمیر و تعویض باتری آیفون XR اپل
  • تعویض گلس
  • تعمیر میکروفون موبایل آیفون ایکس ار

 

تعمیرات سخت افزاری گوشی XR اپل

 

تعمیر و تعویض برد گوشی XR اپل

برد یکی از اصلی ترین قطعات در گوشی های هوشمند است و به همین دلیل در اولین مورد تعمیر آیفون XR این گزینه را بررسی می کنیم. نوسانات برقی، آب خوردگی گوشی، ضربه و آسیب و وارد شدن فشار به گوشی می تواند به برد آن آسیب برساند. خرابی برد می تواند شامل خرابی قطعات الکترونیکی مختلف روی آن از جمله مقاومت، خازن ها، دیود ها و مدار ها باشد. همچنین ممکن است کل برد آسیب دیده و نیاز به تعویض داشته باشد. از مهم ترین نشانه های خرابی برد آیفون XR می توان به روشن نشدن گوشی، ریستارت شدن مداوم و خود به خودی گوشی، سیاه شدن نمایشگر، هنگ کردن دستگاه و مواردی از این دست اشاره کرد. تعمیر و تعویض برد یکی از حساس ترین گزینه ها در تعمیر گوشی XR اپل است و باید حتما آن را در مراکز تعمیرات تخصصی معتبر انجام داد. تعویض مقاومت ها، دیود ها، ترمیم مدار ها و سوکت ها و در نهایت تعویض برد از مهم ترین مواردی است که در این زمینه انجام می شود.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تعمیر و تعویض تاچ و ال سی دی گوشی آیفون XR

در خصوص هر گوشی هوشمندی از جمله آیفون XR، ضربه و آسیب به نمایشگر امری معمول و اجتناب ناپذیر است. این آسیب می تواند شدت های متفاوتی داشته باشد و بنا بر میزان آسیب و نوع مشکل نمایشگر، تعمیر آیفون XR هم متفاوت خواهد بود. نشانه های مختلفی مانند ترک و شکستگی روی صفحه نمایش، تاریکی و کم نور بودن نمایشگر، سیاه شدن بخشی از تصویر، کار نکردن یا کند شدن تاچ صفحه نمایش، هنگ کردن در زمان نمایش محتوای تصویری و ویدئویی، ظهور خطوط افقی و عمودی روی صفحه و مواردی از این دست حاکی از آسیب تاچ و ال سی دی گوشی آیفون XR است. نفوذ آب و مایعات نیز می تواند به ال سی دی گوشی آسیب برساند. به هر حال برای رفع مشکلات تاچ و ال سی دی باید گوشی را بررسی کرد. گاهی اوقات مشکل با تعویض گلس برطرف می شود، گاهی هم به تعمیر تاچ، کالیبره کردن نمایشگر، تعمیر ال سی دی، ترمیم فلت پاره شدن نمایشگر و تعویض تاچ و ال سی دی گوشی نیاز است.

  تعمیرات آیفون

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تعمیر و تعویض دوربین گوشی آیفون XR اپل

درست است که معمولا خرابی و بروز مشکل در دوربین گوشی آیفون XR به ندرت رخ می دهد، اما به هر حال در برخی موارد هدف تعمیر آیفون XR، تعمیر و تعویض دوربین آن است. هم مشکلات نرم افزاری و به هم خوردن تنظیمات و هم برخی آسیب های فیزیکی نظیر ضربه و آب خوردگی گوشی می تواند به دوربین دستگاه آسیب برساند. خرابی لنز دوربین، آسیب به ماژول های دوربین گوشی، وجود خط و خش روی لنز دوربین، سوختن ماژول ها در اثر آب خوردگی و مواردی از این دست مهم ترین گزینه های تعمیر گوشی XR اپل هستند. در نتیجه تعمیر و تعویض دوربین گوشی XR اپل می تواند شامل یک سری تعمیرات نرم افزاری یا تعویض برخی قطعات مهم دوربین نظیر لنز آن شود. تعمیر و تعویض ماژول های دوربین اصلی یا سلفی نیز از دیگر موارد تعمیر دوربین در این گوشی ها است. به دلیل حساسیت بالای دوربین های آیفون و حفظ کیفیت آن ها، این کار را باید حتما به مراکز تعمیرات تخصصی آیفون سپرد.

بیشتر بخوانیم : بازیابی اطلاعات در آیفون

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تعمیر و تعویض باتری گوشی آیفون XR

مشکلاتی که در باتری این گوشی ها دیده می شود موجب شده تا تعمیر و تعویض باتری گوشی آیفون XR هم یکی از رایج ترین گزینه ها در بین موارد مختلف تعمیر گوشی XR اپل باشد. به صورت نرمال گوشی های لیتیومی و پلیمری بعد از گذشت یک مدت زمان مشخص از استفاده و شارژ و دشارژ شدن های متوالی دچار فرسودگی شده و بخشی از کارایی خود را از دست می دهند. در نتیجه بعد از گذشت چند سال، باتری ضعیف شده و نیاز به تعویض دارد. نشانه هایی مانند زود خالی شدن باتری، درست شارژ نشدن گوشی و خالی شدن شارژ دستگاه بالافاصله بعد از شارژ می تواند حاکی از خرابی باتری باشد. تعمیر و تعویض باتری باید حتما با ابزار های اصلی و قطعات اورجینال صورت بگیرد تا به این ترتیب کیفیت و کارایی دستگاه حفظ شود. بنابراین برای تعمیر آیفون XR اگر مشکل از باتری باشد، باید حتما به مراکز تخصصی اپل مراجعه کرد.


مشکلات مختلف گوشی های آیفون XR

در کنار گزینه های رایج تعمیر آیفون XR، برخی موارد به عنوان مشکلات رایج در این دستگاه ها در نظر گرفته می شوند. از مهم ترین آن ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • مشکلات نمایشگر گوشی آیفون XR مانند سیاه شدن صفحه گوشی اپل
  • مشکل آب خوردگی گوشی آیفون XR
  • مشکلات نگهداری شارژ در آیفون XR
  • بروز اختلال در فناوری تشخیص چهره گوشی آیفون XR
  • بروز مشکل در بازیابی آی کلود در گوشی آیفون XR
  • بروز مشکل در صدای گوشی
  • بروز اختلالاتی در اتصالات بلوتوث، وای فای و قطعی شبکه سیم کارت در گوشی آیفون XR

 

مشکلات مختلف گوشی های آیفون XR

 

 

رفع مشکل فیس آیدی در گوشی آیفون ایکس آر

یکی از مشکلات رایجی که در گوشی های آیفون ایکس آر اپل مشاهده می شود، اختلال در فناوری تشخیص چهره این گوشی ها است. البته که بهتر است در این خصوص برای تعمیر آیفون XR از مراکز تخصصی کمک گرفت. اما برای رفع مشکلات تشخیص چهره برخی راه کار ها را می توان دنبال کرد. برای مثال اگر مشکل در شناسایی چهره است، بهتر است در فضایی تاریک کار ثبت چهره را انجام ندهید و تا جای ممکن فضای اتاق روشن باشد. نکته دیگر در خصوص فاصله گوشی تا چهره کاربر است که در صورت مناسب نبودن فاصله ممکن است دستگاه قادر به تشخیص نباشد. ریست کردن کامل تنظیمات فیس آیدی و ثبت مجدد چهره نیز می تواند در برخی مواقع نتیجه بخش باشد. در نهایت شاید بهتر است برای تعمیر گوشی XR اپل و رفع مشکل فیس آیدی در آن از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

رفع مشکلات باتری و شارژ در گوشی آیفون XR

پیش از این در بخش تعمیر آیفون XR به تعمیر و تعویض باتری اشاره کردیم. اما گاهی مواقع الزاما مشکلات شارژ دستگاه ربطی به باتری ندارد. خرابی شارژر، استفاده از کابل شارژ و آداپتور های غیر اصلی و ناسازگار با دستگاه و همچنین نصب بازی های سنگین، بدافزار ها و ویروسی شدن گوشی نیز می تواند روی شارژ دهی دستگاه اثر منفی بگذارد. بنابراین با استفاده کردن از شارژر های اصلی و رفع برخی مشکلات نرم افزاری می توان این ایراد دستگاه را برطرف کرد. حذف برنامه ها و بازی های سنگین از روی گوشی، حذف بد افزار ها و ویروس های مخرب از دستگاه، بستن برنامه های باز اضافی و برخی موارد مشابه می تواند به رفع مشکل شارژدهی گوشی آیفون XR کمک کند. در مواردی نیز برای برخی تعمیرات نرم افزاری دستگاه لازم است گوشی را به مراکز تخصصی ارجاع داد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران