تعمیر درب ماکروفر

تعمیر درب ماکروفر یکی از خدماتی است که در مرکز زودکمک ارائه می شود. درب یکی از بخش های مهم و اصلی دستگاه های ماکروفر است که در صورت آسیب دیدگی آن عملکرد دستگاه نیز مختل شده و در فعالیت های روزانه کاربر نیز اختلال به وجود خواهد آمد. تعمیر درب ماکروفر نیاز به دقت و تخصص بالایی دارد زیرا این بخش از قطعات مختلفی نظیر میکروسوئیچ، ضامن، فنر، زبانه و مواردی از این دست است. بنابراین برای تعمیر درب مایکروفر لازم است که از افراد متخصص کمک بگیرید. بخش تخصصی تعمیر لوازم خانگی در مرکز زودکمک به منظور رفع این نیاز کاربران ایجاد شده است. در این بخش تکنسین های ماهر به صورت تخصصی به تعمیرات ماکروفر در انواع مدل ها و سایر لوازم خانگی می پردازند. تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز همراه با گارانتی است که همین امر نشانه کیفیت بالای خدمات ارائه شده است. علاوه بر آن تمامی قطعات مورد استفاده در این مرکز اورجینال هستند و بنابراین در صورتی که نیاز به تعویض قطعه باشد نگرانی از بابت کیفیت قطعه جایگزین نخواهید داشت.

تعمیر درب ماکروفر

ثبت سفارش آنلاین تعمیردرب ماکروفر

برای تعمیردرب ماکروفر به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر مایکروفر را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، ماکروفر خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات مایکروفر، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

عیب یابی و تعمیر درب مایکروفر

همانطور که اطلاع دارید اولین قدم برای تعمیر درب ماکروفر عیب یابی آن است. عیب یابی بخش مهمی از فرآیند تعمیر درب مایکروفر را تشکیل می دهد زیرا این بخش است که مشخص می کند کدام قسمت و تا چه میزان آسیب دیده است. در صورتی که عیب یابی به درستی انجام نشود ممکن است اشتباها قطعه دیگری تعمیر یا تعویض شود و هزینه های تعمیرات بالاتر رود بدون این که مشکل دستگاه حل شده باشد. مراحل کلی عیب یابی به شکل زیر است:

1- ابتدا دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق بکشید.

2- تا جایی که ممکن است درب ماکروفر را باز کنید.

3- به گوشه بالایی درب ماکروفر نگاه کنید. در بسیاری از مدل ها در این قسمت یک محافظ از جنس پلاستیک وجود دارد.

4- وظیفه این محافظ این است که از لولای بالا محافظت کند تا درب هنگام باز و بسته شدن از محل خود خارج نشود.

5- در ادامه باید این قطعه پلاستیکی را با استفاده از پیچ گوشتی خارج کنید.

6- با احتیاط کامل نوار پلاستیکی محافظ درون درب را نیز خارج کنید.

7- در صورتی که پیچ های زبانه درب شل هستند آنها را سفت کنید.

8- چنانچه زبانه چفت کننده دچار شکستگی شده است برای تعمیر درب باید این زبانه را تعویض نمایید.

چه زمانی نیاز به تعمیر درب ماکروفر داریم؟

همان طور که پیشتر توضیح دادیم درب ماکروفر از فطعات مختلفی تشکیل شده است. خرابی در هر یک از این قطعات موجب می شود که درب نتواند به درستی باز یا بسته شود. در این شرایط عملکرد درب دچار ایراد شده و باید نسبت به تعمیر درب ماکروفر اقدام نمایید. از جمله مشکلات رایجی که ممکن است کاربر با آنها مواجه شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خراب شدن دکمه یا دستگیره درب ماکروفر

  • خراب شدن زبانه یا قفل درب

  •  خراب شدن فنر درب مایکروفر

  •  وجود مشکل در میکروسوئیچ درب

در چنین مواردی برای تعمیر درب مایکروفر لازم است تکنسین پس از عیب یابی، قطعه آسیب دیده را مشخص کرده و در صورت امکان آن را تعمیر نماید. توجه داشته باشید که در برخی موارد ممکن است آسیب وارد شده به قطعه به اندازه ای باشد که امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد. در این شرایط تنها راه برای بازگرداندن عملکرد درب، تعویض قطعه آسیب دیده با یک قطعه نو است.

بیشتر بخوانید: علت دود کردن و استشمام بوی سوختگی در ماکروفر

تعمیر دستگیره یا دکمه درب ماکروفر

در برخی از مدل های ماکروفر درب دارای دستگیره است در حالی که در طراحی برخی دیگر دکمه جایگزین دستگیره شده است. نکته ای که در مورد این مدل ها وجود دارد این است که انواعی که دارای دکمه هستند نسبت به مدل های دارای دستگیره دچار خرابی بیشتری می شوند.

البته دستگیره نیز ممکن است در طول زمان و در اثر استفاده نامناسب دچار شکستگی یا خرابی شود. برای تعمیر درب ماکروفر در این شرایط باید مطمئن شوید که ایراد در باز و بسته شدن درب به دلیل خرابی دستگیره یا دکمه است.

بدین منظور ابتدا بررسی کنید که تکه های مواد غذایی درون دکمه ها یا دستگیره گیر نکرده باشد. در نهایت زمانی که متوجه شدید ایراد از خود دکمه یا دستگیره است از تکنسین های مرکز زودکمک برای تعمیر درب مایکروفر کمک بگیرید.

مقاله پیشنهادی: تعمیر تایمر ماکروفر

تعمیر درب مایکروفر تعمیر دکمه ماکروفر

تعمیر ضامن یا زبانه درب مایکروفر

مکانیزم استفاده شده در تمامی مدل های ماکروفر برای بسته نگه داشتن درب تا حدودی مشابه یکدیگر است. فرآیند این عمل بدین صورت است که یک زبانه یا ضامن که از یک قلاب پلاستیکی تشکیل شده است وظیفه چفت کردن درب را بر عهده دارد. اختلال در عملکرد این زبانه موجب می شود که باز و بسته کردن درب امکان پذیر نبوده یا به سختی انجام شود. در صورتی که ضامن درب شکسته باشد تنها راه رفع مشکل این است که آن را با یک ضامن نو تعویض نمایید.

✔ علت باز و بسته نشدن درب مایکروفر

تعمیر درب مایکروفر و تعویض فنر آن

در طراحی مکانیزم درب برخی از مدل های ماکروفر از یک فنر برای باز کردن درب استفاده شده است. عملکرد این فنر بدین صورت است که با رها کردن یک اهرم باعث باز شدن درب می شود. بنابراین می توان متوجه شد که در صورت خراب شدن این فنر باز شدن اتوماتیک درب دچار مشکل می شود. برای تعمیر درب ماکروفر در صورت خرابی فنر باید ابتدا وضعیت آن را بررسی کنید. بدین منظور به شیوه زیر اقدام نمایید:

1- ابتدا دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق بکشید.

2- درب ماکروفر را از جای خود خارج کنید تا بتوانید به اجزای آن دسترسی داشته باشید. در صورتی که در این کار کم تجربه هستید می توانید از توضیحات دفترچه راهنمای محصول کمک بگیرید.

3- در ادامه فنر، لولاها و قفل درب را بررسی کنید.

4- در صورتی که متوجه ایرادی در هر یک از این قطعات شدید باید نسبت به تعمیر درب مایکروفر اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: آموزش یخ زدایی با مایکروفر

تعمیر میکروسوئیچ درب ماکروفر

یکی دیگر از بخش هایی که در باز و بسته شدن درب ماکروفر نقش دارد میکروسوئیچ است. این قطعه نیز باعث چفت شدن درب دستگاه می شود. در صورتی که این قطعه دچار ایراد شده باشد درب به درستی بسته نخواهد شد.

بسته نشدن درب موجب می شود که دستگاه روشن نشده یا در هنگام کار جرقه بزند. تنها راه تعمیر درب ماکروفر در چنین شرایطی تعویض میکروسوئیچ است که باید به دست افراد متخصص انجام شود.

تعمیرات ماکروفر تعمیر میکروسوئیچ درب

تعویض شیشه درب ماکروفر

یکی دیگر از بخش هایی که ممکن است دچار ایراد شده و کاربر را مجبور به اقدام برای تعمیر درب ماکروفر کند شیشه یا فریم درب است. شیشه درب ماکروفر ممکن است در اثر وارد شدن ضربه دچار شکستگی شود. این شکستگی باید در اولین فرصت برطرف شود.

تنها راه رفع ایراد در این شرایط تعویض فریم درب ماکروفر است. اما نکته قابل توجه در این مورد این است که گاهی اوقات تعویض فریم درب هزینه بسیار زیادی دارد و از نظر منطقی بهتر است به جای تعویض این قطعه و تعمیر درب مایکروفر، یک دستگاه جدید خریداری نمایید.

تعمیر نوار دور درب ماکروفر

در بسیاری از مدل های ماکروفر یک نوار لاستیکی دور تا دور درب قرار دارد. گاهی اوقات در اثر استفاده نادرست این نوار پاره شده و عملکرد درب را دچار ایراد می کند. در چنین شرایطی برای تعمیر درب ماکروفر باید این نوار را تعویض نمایید. مراحل تعویض نوار و تعمیر درب مایکروفر به شکل زیر است:

  • ابتدا دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید.

  • در ادامه پیچ ها و مهره های مربوط به نوار درب ماکروفر را جداکنید.

  • با توجه به مدل دستگاه خود، یک نوار جدید مشابه نوار قبلی تهیه کنید.

  • حال نوار جدید را با نهایت دقت در محل خود ثابت کرده و پیچ و مهره های آن را محکم نمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران