برای تعمیر مایکروفر به صورت تخصصی و همراه باگارانتی کنار شما هستیم. در صورت بروز هر گونه مشکل با نمایندگی تعمیرات مایکروویو تماس بگیرید کارشناسان ما در اسرع وقت در محل مورد نظر شما حاضر خواهند شد. یکی از مشکلات رایج در مایکروفر، عدم گرم شدن غذا یا پایین آمدن قدرت مایکروفر در گرم کردن آن است. در چنین حالتی، ابتدا باید قطعات داخلی مایکروفر را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز درست است. سپس می توانید به تعویض قطعاتی مانند ترموستات، مغناطیس، یا همچنین تعمیرات الکتریکی مایکروفر اقدام کنید. همچنین، مشکلاتی مانند خرابی در داخلی یا خارجی مایکروفر نیز ممکن است باعث ایجاد مشکل در عملکرد آن شود. در این صورت، لازم است که به مرکز تعمیرات مایکروفر مراجعه کنید و از کارشناسان ماهر و مجرب برای تعمیر دستگاه خود استفاده کنید.

تعمیر مایکروفر نیاز به تجربه و تخصص فراوان دارد و از عهده هر کسی برنمی آید. با توجه به این که حمل و نقل این وسیله کار چندان ساده ای نیست؛ بهتر است که از خدمات تعمیر در محل استفاده نمایید. نگذاشتن کنسرو داخل مایکرویو، عدم جوشاندن آب و اطمینان از بسته بودن درب به افزایش طول عمر دستگاه کمک شایانی می کند و باعث می شود که کمتر به تعمیر احتیاج پیدا کنید.در ادامه همراه زودکمک باشید، تا شایع ترین مشکلاتی را که به تعمیر مایکرویو منتهی می شوند، مورد بررسی قرار دهیم.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر مایکروفر

برای تعمیر مایکروفر به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر ماکروفر را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، ماککروویو خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات مایکروفر، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

 تعمیر مایکرویو در محل

امروزه تعمیرات مایکروفر در محل به دلیل مزایای فراوان آن طرفدار زیادی دارد. از جمله مهم ترین مزایای این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- حمل و نقل ماکروفر به خاطر وزن بالای آن کار دشواری است. با تعمیر در محل از دردسرهای حمل وسیله رها می شوید، چون به جای مراجعه به تعمیرگاه، کارشناس نمایندگی را به منزل خود می‌ آورید.

2- صدمات ناشی از حمل و نقل نظیر شکستگی به صفر می رسد.

3- این امکان در اختیار شما قرار می گیرد که ناظر کلیه مراحل سرویس و تعمیر دستگاه باشید.

4- هزینه جاری مانند حمل به مراکز تعمیر کاهش می یابد و دیگر نگران هزینه حمل، ماندن در ترافیک، پیدا کردن جای پارک و... نخواهید بود.

5- امکان مشورت با کارشناس در زمینه تعمیرات و تایید دقیق هزینه برایتان فراهم می شود.

6- تکنسین قبل از حضور در منزل، تایم آن را با شما هماهنگ می کند، پس می توانید برای خالی کردن وقت خود برنامه ریزی نمایید.

7- تعویض قطعات با تایید شما انجام می گیرد.

8- تست عملکرد مایکروفر در حضور شما انجام می گیرد.

دلایل تعمیر مایکروفر

یک سری عیوب متداول وجود دارند که تعمیر مایکروفر را اجتناب ناپذیر می کنند. از جمله ایرادات شایع می توان موارد زیر را نام برد:

  •  خاموش بودن مایکروفر
  • گرم نکردن مایکرویو
  •  ایجاد سر و صدای زیاد
  •  جرقه زدن مایکروفر
  • باز و بسته نشدن درب
  •  نچرخیدن سینی مایکروویو
  • کار نکردن دکمه های مایکروفر
  • خاموش بودن لامپ
  •  برق دار بودن بدنه مایکروفر
  • دود کردن در زمان کار
  •  شکسته شدن شیشه درب
  • کم شدن نور صفحه مایکروفر
  • چرخیدن بشقاب بعد از باز شدن درب

تعمیر مایکروفر و مشکلات رایج آن

با توجه به این که امروزه استفاده از مایکروفر بسیار متداول شده است، بازار خرید و فروش و همچنین تعمیر این وسیله رونق فراوانی دارد. البته برای پیشگیری از خراب شدن دستگاه خود باید هنگام نوسان برق از آن استفاده نکرده، همچنین مایکرویو خالی را روشن نکنید. خرابی های متداول که منجر به تعمیر مایکروفر می شود، به شرح ذیل است:

تعمیر مایکروفر

تعمیر میکروسوئیچ درب مایکروفر

تعمیر میکروسوئیچ درب مایکروفر ممکن است به دلیل مشکل در درب مایکروفر لازم باشد. ابتدا تعمیرکار باید مطمئن شود که مشکل واقعاً مربوط به میکروسوئیچ درب است و سپس با توجه به نوع میکروفر ، قطعات مورد نیاز را تهیه نماید. سپس با گشایش درب مایکروفر، میکروسوئیچ های قدیمی را جدا کرده و آن ها را با نوع جدیدی که تهیه شده جایگزین می کند. پس از جایگزینی میکروسوئیچ ها، درب مایکروفر را بسته و تست اولیه در حضور شما انجام می شود تا مطمئن شوید که مشکل برطرف شده است. بهتر است قبل از هر تعمیری، دفترچه ی راهنمای را مطالعه نمایید.

تعمیرات مایکروفر با مشکل روشن نشدن ماکروفر

چنانچه دیدید مایکروفر روشن نمی شود، ابتدا سیم های آن و سپس پریز برق را چک‌ کنید و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید. اگر ایراد از این دو مورد نبود، ممکن است که برد تغذیه صدمه دیده باشد که باید تعمیر آن توسط افراد متخصص انجام گیرد.

رفع سرو صدای زیاد و ناخوشایند مایکروویو با تعمیر مایکروویو به صورت تخصصی

در مواردی که مایکروفر صدای زیادی ایجاد می کند، در وهله اول باید سینی آن مورد بررسی قرار گیرد. چون در اغلب موارد در اثر برخورد سینی به جاهای دیگر سر و صدای زیادی به وجود می آید. اگر ایراد از جانب سینی نبود، ممکن است که ترانس دستگاه صدمه دیده باشد. معمولا مشکلات ترانس به خاطر خراب شدن موتور چرخنده یا جریان با ولتاژ بالا ایجاد می شود که تنها افراد ماهر از عهده تعمیر آن بر می آیند.

تعمیرات مایکروفر با مشکل جرقه زدن

استفاده از ظرف فلزی یا طلا کاری شده برای گرم کردن غذا در دستگاه باعث بروز مشکلات جدی مانند جرقه زدن می شود. در این شرایط به احتمال زیاد ایراد از جانب لعاب داخلی است، البته ممکن است که مگنتون یا همان لامپ اشعه آسیب دیده باشد. تکنسین های حرفه ای با بررسی وسیله به خوبی متوجه می شوند که ایراد از کجاست و بلافاصله اقدام به تعمیر مایکروفر می کنند.

تعمیر مایکروفر با مشکل دود کردن

دلایلی همچون تجمع چربی روی المنت، سوختن سیم پیچ ها، آسیب دیدن ترانس و سوختگی فیلتر نسوز موجب دود کردن دستگاه می شوند. اگر مدتی است که مایکروفر را تمیز نکرده‌اید، بهتر است چربی های روی بخش المنت را به دقت پاک‌ نمایید؛ زیرا سوختن آن ها ایجاد دود می کند. برای رفع مشکل سوختگی فیلتر نسوز نیز سرویس های دوره ای پیشنهاد می شود. در صورت خرابی ترانس و سیم‌ پیچ هم باید تعمیر مایکروفر انجام شود.

بیشتر بخوانیم : علت اتصالی کردن مایکروفر

تعمیر مایکروفر

تعمیر مایکروویو با مشکل گرم نکردن غذا

مایکروفر طوری طراحی شده که باید در مدت سه دقیقه دمای آب را به نقطه جوش برساند. چنانچه نتواند این کار را انجام دهد، دستگاه شما ایراد پیدا کرده است. گرم نکردن غذا به دلایل مختلفی به وجود می آید که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. کثیف بودن دستگاه و وجود جرم های قدیمی در دیواره آن
  2. قرار دادن حجم بالایی غذا داخل وسیله به طوری که بیشتر از ظرفیت آن باشد.
  3. پایین آمدن ولتاژ برق به دلیل روشن کردن مایکروفر در ساعات اوج مصرف برق
  4. چرب بودن غذا یا مایعات و به هم نزدن این گونه مواد خوراکی
بیشتر بخوانیم : ترفندهای از بین بردن بوی بد مایکروفر

رفع مشکل نچرخیدن سینی مایکروویو

نچرخیدن سینی در مایکروفر از جمله مشکلاتی است که باعث بلا استفاده شدن وسیله می گردد. این مشکل معمولا به خاطر کثیفی چرخ های زیر سینی در اثر تجمع چربی یا غذا پدید می آید. البته وزن زیاد غذا نیز ممکن است که از چرخیدن سینی جلوگیری کند. همچنین موتور چرخنده صفحه یکی از مهم ترین قطعات ماکروویو است که در بخش پایین و کف دستگاه تعبیه می شود. چنانچه صفحه چرخنده دچار آسیب دیدگی شود، قادر به چرخش نیست و نیاز به تعمیر پیدا می کند.

خاموش شدن ناگهانی مایکروفر

چنانچه دستگاه در حین کار به طور ناگهانی خاموش شود، ممکن است که عواملی همچون قطع شدن جریان برق، نوسانات ولتاژ برق و روشن نگه داشتن طولانی مدت مایکروفر در این امر دخیل باشند. همچنین نزدیک بودن دستگاه به وسایل گرمایشی موجب گرم شدن بیش از حد آن شده و خاموش شدن خودکار آن را به دنبال دارد. البته گاهی متوقف شدن برنامه پخت به این خاطر پیش می آید که کاربر بتواند غذا را هم بزند. پس در این موارد خاموش شدن دستگاه عادی است و جای نگرانی ندارد.

تعمیر ماکروفر

هزینه تعمیر مایکروویو

هزینه تعمیر مایکروویو به نوع قطعه معیوب، وسعت خرابی، اجرت تکنسین و بسیاری فاکتورهای دیگر بستگی دارد. علاوه بر آن در مواقعی که نیاز به تعویض قطعه باشد، تعرفه تعمیرات افزایش خواهد یافت. لذا برای برآورد هزینه، کارشناس ابتدا باید دستگاه را بررسی و عیب یابی نماید تا میزان دقیق آن مشخص شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/01/15-10:20

درود بر شما سوری حیدری عزیز

دستگاه ماکروفر شما نیاز به عیب یابی و تعمیرات تخصصی دارد. لطفا جهت اطلاع از نحوه دریافت خدمات تعمیرات با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سوری حیدری
1402/01/13-16:59

غذا داغ نمیشه