نمایشگر به کار رفته در گوشی های اپل اکثرا توسط کمپانی سامسونگ تولید می شوند و از همان ساختار معروف سه لایه ای بهره می برند. بدین صورت که در پایین ترین لایه پنل نمایش دستگاه ، روی آن تاچ پنل و در بالاترین لایه صفحه محافظ گلس قرار گرفته است. گلس محافظ به کار رفته در نمایشگر گوشی های اپل از نوع گوریلا گلس می باشد و این موضوع به این معنی است که نمایشگر دستگاه به طور پیش فرض توسط گلس محافظ گوریلا گلس محافظت می شود. این گلس محافظت کننده در حین پروسه تولید روی نمایشگر پرس شده است و از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. در صورت آسیب دیدن این گلس تنها با تعویض گلس موبایل اپل مشکل برطرف می شود و نیازی به تعویض کل مجموعه تاچ و نمایشگر نخواهد بود. تعویض گلس موبایل اپل پروسه ای حساس است که نیازمند دانش و مهارت و تجهیزات مناسب می باشد. تعویض گلس موبایل اپل به صورت حرفه ای و با درصد ریسک پایین در نمایندگی تعمیر موبایل اپل انجام می شود.

ثبت سفارش آنلاین تعویض گلس موبایل اپل

برای تعویض گلس موبایل اپلگ به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعویض گلس موبایل اپل را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، گلس موبایل اپل خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات موبایل، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

در چه زمانی تعویض گلس موبایل اپل ضروری است ؟

پس از آسیب نمایشگر موبایل، ترک هایی به صورت عنکبوتی روی سطح صفحه نمایش دیده می شود اما گوشی همچنان لمس کاربر را تشخیص و به آن پاسخ می دهد و هیچ گونه لکه یا مشکلی در تصویر دیده نمی شود پس میتوان امیدوار بود که با مراجعه به نمایندگی موبایل اپل و تنها با تعویض گلس گوشی اپل مشکل برطرف خواهد شد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه بالا برای تعویض کل مجموعه نمایشگر و یا تعمیر موبایل اپل وجود ندارد. البته قبل از انجام تعویض گلس باید سلامت تاچ و پنل نمایشگر به طور تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

تعویض گلس موبایل اپل

شرایط تعمیر گلس موبایل اپل

توجه داشته باشید که قبل از انجام پروسه تعویض گلس موبایل اپل باید بررسی شود که آیا تاچ پنل و پنل اصلی نمایشگر دستگاه سالم است یا خیر ، بعضی از کاربران به اشتباه تصور می کنند که با تعویض گلس تمام مشکلات نمایشگر برطرف می شود در صورتی که چنین نیست و تعویض گلس فقط لایه محافظت کننده را بازیابی میکند و در صورت آسیب دیدن لایه های زیرین باید آنها نیز تعویض شوند.

 

پروسه تعمیر گلس موبایل اپل بدون دستگاه

در اولین گام گلس آسیب دیده باید از روی نمایشگر جدا شود. برای انی منظور در ابتدا روی سطح نمایشگر با استفاده از یک منبع گرما مثل هیتر مدتی در معرض حرارت قرار داده می شود تا چست تثبیت کننده به کار رفته در زیر گلس کمی نرم و قابل جداسازی شود. سپس با استفاده از کاردک های پلاستیکی مخصوص، شیار بین گلس و حاشیه نمایشگر باز می شود . پس از باز شدن شکاف و قبل از سرد شدن مجدد چسب ، گلس با دقت و به شکل یکنواخت و متقارن از روی دستگاه بلند می شود. در حین برداشتن گلس شکسته باید دقت بسیار زیادی به کار گرفته شود زیرا تکه های شکسته می توانند به تاچ پنل و پنل اصلی نمایشگر آسیب جدی وارد کنند. پس از جدا کردن گلس و تکه های شکسته چسب تثبیت کننده با استفاده از حلال از روی نمایشگر پاک سازی می شود و بعد از قرار دادن چسب جدید، گلس جدید نیز جایگذاری و حباب گیری می شود.

نحوه تعمیر گلس گوشی اپل با دستگاه تخصصی

پروسه تعویض گلس موبایل اپل علاوه بر حساسیت بالا ، ریسک هایی از جمله شکستن و آسیب دیدن نمایشگر و همچنین حبس حباب های هوا زیر گلس را نیز به دنبال دارد . بنابراین مراجعه به نمایندگی اپل می تواند چنین ریسک هایی را به خاطر برخورداری از کارشناسان و تجهیزات حرفه ای به حداقل رساند. در صورت بروز آسیب به گلس آیفون خود جهت دریافت مشاوره و خدمات تخصصی با کارشناسان زود کمک تماس حاصل فرمایید. در تعمیرگاه های تخصصی قبل از انجام پروسه تعمیر گلس موبایل اپل میزان سلامت تاچ و پنل نمایشگر مورد بررسی قرار می گیرد. پس از تایید سلامت تاچ و نمایشگر عملیات جداسازی گلس با استفاده از دستگاه جدا کننده(سپراتور) و با توجه به نوع نمایشگر و گلس محافظ در دمای بین 75 تا 100 درجه سانتی گراد انجام می شود. سپس در گام دوم گلس آسیب دیده باید از روی نمایشگر برداشته شود ، اینکار توسط دستگاه سپراتور و با استفاده از یک سیم فولادی نازک انجام می شود.

نحوه تعمیر گلس گوشی اپل با دستگاه تخصصی

پاکسازی و تجدید چسب گلس موبایل اپل

در گام سوم به منظور تعمیر گلس گوشی اپل چسب های OCA که برای اتصال گلس به نمایشگر مورد استفاده قرار گرفته بوده باید با استفاده از حلال مخصوص از روی دستگاه پاک شده و چسب جدید جایگزین شود. عملکرد چسب OCA همانند یک چسب دوطرفه اما با شفافیت و کیفیت بالا می باشد که وظیفه اتصال گلس به نمایشگر را دارد.

 
بیشتر بخوانیم : تعمیر آیفون

نصب و اتصال گلس موبایل اپل

در گام چهارم از پروسه تعمیر گلس گوشی اپل، گلس جدید روی نمایشگر نصب می شود، اینکار با استفاده از دستگاهی به نام لمینیتور صورت می گیرد ، این دستگاه دارای یک اتاقک است که به هنگام انجام اتصال گلس توسط یک پمپ وکیوم از هوا خالی می شود تا به درجه خلاء برسد، در این مرحله عملیات پرس توسط یک صفحه فلزی با دمای 4 درجه سانتی گراد به مدت 180 ثانیه همراه با فشار هوا که بر اساس نوع نمایشگر تنظیم می شود روی نمایشگر پرس می شود.

هواگیری گلس موبایل اپل

در آخرین مرحله دستگاه به همراه گلس در محفظه دستگاه هواگیری قرار می گیرد و سپس تحت فشار 8 تا 5 کیلو پاسکال بر سانتی متر مربع و مدت زمان وکیوم 15 ثانیه هواگیری می شود تا هیچ حباب هوایی بین گلس و چسب OCA باقی نماند. در این مرحله به عنوان آخرین اقدام برای تعویض گلس گوشی اپل ، گلس با استفاده از یک نوع چسب مخصوص روی قاب گوشی متصل می شود.

 
بیشتر بخوانیم : تعمیر برد موبایل اپل

 

هواگیری گلس موبایل اپل

هزینه تعمیر گلس گوشی اپل توسط نمایندگی اپل

قبل از تخمین هزینه تعویض گلس گوشی اپل باید ابتدا میزان خسارات وارد شده به مجموعه نمایشگر دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد ، در صورتی که تنها گلس گوشی دچار آسیب شده باشد هزینه انجام تعمیرات بسیار کمتر از تعویض مجموعه کامل نمایشگر می باشد. به طور میانگین هزینه تعمیر گلس موبایل اپل در نمایندگی اپل حدود یک سوم قیمت تعویض کل مجموعه نمایشگر می باشد. همچنین عواملی مانند مدل دستگاه و اندازه صفحه نمایش از عوامل تعیین کننده هزینه می باشد.

مدت زمان مورد نیاز جهت تعمیر گلس موبایل اپل

از آنجایی که پروسه تعویض گلس موبایل اپل یک پروسه حساس و نیازمند دقت و ظرافت فراوان است نمی توان توقع داشت که در مدت زمان کم به سرانجام برسد ، چرا که در صورت عجله و اختصاص ندادن زمان کافی برای انجام کار تاثیر مستقیم بر کیفیت انجام کار خواهد داشت. در صورتی که اینکار با صبر و حوصله کافی انجام نشود عواقبی مانند شکستگی پنل نمایشگر ، حبس شدن حباب زیر گلس و آسیب به تاچ پنل و در نتیجه اعمال هزینه بیشتر به کاربر را در پی خواهد داشت. برای حصول نتیجه دلخواه توصیه می شود تعمیر گلس گوشی اپل خود را به مراکز تخصصی دارای ماشین آلات پیشرفته تعمیر و کارشناسان خبره واگذار کنید ، به این منظور می توانید با کارشناسان ما در زود کمک تماس حاصل فرمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران