لرزش پنل کولر گازی

کولرگازی وسیله ای است که به عنوان سیستم مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم ممکن است گاهی دچار مشکلات فنی شود. یکی از این مشکلات فنی لرزش پنل کولر گازی است که می تواند علل مختلفی داشته باشد. متخصصین ما در زود کمک با بهره گیری از دانش فنی با استفاده از تجهیزات پیشرفته می توانند به تعمیر لرزش پنل کولرگازی در تهران و کرج بپردازند.

آیا می دانید دلایل لرزش  کولر گازی کدامند؟ آیا می دانید چه راهکارهایی برای تعمیر لرزش پنل کولرگازی وجود دارد؟ در این مقاله میخواهیم اطلاعات جامعی را درمورد دلایل لرزش  کولر گازی و روشهای رفع آن ارائه دهیم .اگر این موضوع برای شما جذاب است با ما همراه باشید.

لرزش پنل کولر گازی

دلایل لرزش پنل کولر گازی کدامند؟

لرزش پنل کولرگازی می تواند به دلایل مختلفی صورت بگیرد. این عوامل عبارتند از :

مشاوره آنلاین زودکمک

کولر گازی ناتراز است

یکی از مهم ترین عللی که می تواند منجر به لرزش پنل کولر گازی شود. نصب نادرست کولر گازی و عدم وجود تراز در آن است. نصب کارگازی باید توسط متخصصان و کارشناسان متبحر انجام گیرد تا منجر به مشکلات جانبی نشود.

✔ معرفی بهترین کولر گازی برای مناطق سردسیری

خرابی در فن بلوور وجود دارد

وجود مشکل در فن بلوور یکی دیگر از دلایلی است که می تواند باعث لرزش پنل داخلی کولر گازی شود. این  مشکلات می تواند شامل شکستگی و یا خرابی فن بلوور باشد.

خرابی تیغه های بلوور از دیگر عواملی است که می تواند باعث لرزش در پنل کولر شود. این خرابی ها می تواند شامل تاب برداشتن تیغه فن و یا شکستگی آن  باشد. از بالانس خارج شدن این تیغه نیز می تواند باعث لرزش کولر شود.

آیا کولر گازی نیاز به محافظ برق دارد؟ ، برای دونستن جواب این سوال حتما این مقاله رو دنبال کن

مسیر کولر گازی گرفته است

هنگامی که مسیر داخلی کولر گازی بلاک شده و می گیرد، از عبور و جریان آزادانه هوا جلوگیری می کند. این گرفتگی می تواند باعث لرزش پنل کولر گازی شود.

قاب پنل شل است

از دیگر عواملی که باعث لرزش  کولر گازی می شود، شل بودن قاب پنل است. نصب کولر باید به درستی انجام شده و قاب پنل به صورت محکم به کولر بسته شود. این امر از نصب نادرست کولر توسط تکنسین های ناوارد  ناشی می شود .

پایه های کندانسور کولر گازی شل است

اگر پایه های کولر گازی و یا پلاستیکی که در زیر کولر قرار می گیرد شل باشد و بلرزد، این امر باعث لرزش پنل کولر گازی خواهد شد. بعلاوه شل شدن مهره های داخلی کولر گازی از دیگر عواملی است که باعث لرزش و ایجاد صدای کولر می شود.

❓ علت پریدن فیوز برق کولر گازی

کولر گازی روغن کاری نشده است

خرابی موتور فن کولرگازی از دیگر عواملی است که می تواند باعث ایجاد صدای زیاد در کولر شود. بعلاوه اگر قطعات و اجزای داخلی کولر در مدت زمان طولانی روغن کاری نشوند می تواند باعث ایجاد سر و صدای زیاد و لرزش کولر شود.

کمپرسور می لرزد

لرزش کمپرسور از دیگر دلایلی است که منجر به بروز لرزش و صدا در کولر گازی می شود. از دلایل ایجاد لرزش در کمپرسور می توان به قرارگیری آن در مکان نادرست اشاره کرد. بعلاوه اگر کمپرسور از جایگاه خود جدا شده باشد، باعث ایجاد صدای بلند در داخل کولر می شود.

 راهکارهایی برای حل لرزش پنل داخلی کولرگازی

چندین راه حل برای رفع مشکل لرزش  کولر گازی وجود دارد. برای رفع این مشکل ابتدا باید دلیل اصلی پیدا شده تا با رفع آن مشکل لرزش کولر رفع شود.

لرزش پنل داخلی کولر گازی

جلوگیری از لرزش پنل داخلی کولر گازی با نصب درست و تراز دستگاه

اولین قدم در رفع این مشکل این است که پنل داخلی و  کولر باید به طرز صحیح و تراز نصب شود. این کار باید توسط نصاب های متبحر و متخصص انجام گیرد. ایجاد اتصال درست و میزان بین پنل و بدنه کولر باید ایجاد گردد.

بعلاوه، پایه کولر باید به درستی و به صورت تراز نصب شود. وزن کولر باید بین هر چهار قسمت پایه تقسیم شود. اطمینان از تمام این موارد باعث می شود لرزش و صدای کولر از بین برود.

برای جلوگیری از لرزش کولر گازی فن بلوور را تعویض کنید

همانطور که قبلا اشاره کردیم، یکی دیگر از عوامل لرزش کولر گازی فن بلوور خراب و یا شکسته است. با تعویض فن بلوور خراب و شکسته می توان این مشکل را حل نمود.

روشن نشدن کولر گازی تو اوج گرمای تابستون آزار دهنده ست، اگه میخوای یاد بگیری دلیل خاموش شدن کولر گازی چیه خوندن این مطلب و از دست نده.

محکم کردن قاب پنل داخلی در جلوگیری از لرزش کولر گازی موثر است

برای این کار ابتدا باید درب بیرونی کولر گازی را باز کرده و وضعیت قاب پنل داخلی را بررسی کنید. اگر پنل داخلی به درستی و محکم نصب نشده است، آن را در جای خود به صورت محکم مستقر کنید.

 مسیر داخلی اواپراتور را باز کنید

گرفتگی مسیر داخلی اواپراتور اسپلیت می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. رفع گرفتگی و کیپ شدن آن حتما باید توسط تکنسین های ماهر صورت گیرد.

تعمیر لرزش پنل داخلی کولر گازی در زود کمک

لرزش پنل کولر گازی یکی از مشکلاتی است که در کولر گازی صورت می گیرد. این مشکل می تواند به دلیل مختلفی ایجاد شود. رفع این مشکل و تعمیر لرزش  کولر گازی باید به وسیله تکنسین های حرفه ای صورت گیرد. متخصصین حرفه ای ما در زود کمک این افتخار را دارند که در زمینه  تعمیر کولر گازی در تهران ، کر ج و شهرستان ها به شما خدمات تخصصی ارائه دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران