نحوه آنلاین کردن پرینتر خاموش و آفلاین

نحوه آنلاین کردن پرینتر خاموش و آفلاین چگونه است؟ این سوالی است که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد. آفلاین بودن پرینتر با وجود روشن بودن آن، از مشکلات رایج است. کاربران در زمان روبرو شدن با این مشکل، به دنبال پیدا کردن علت و راه حل رفع آن می گردند. باید بدانید که معمولا مشکل آفلاین شدن پرینتر به علت یک خطای ارتباطی ساده بین رایانه و چاپگر اتفاق می افتد. در این مقاله، علت آفلاین نشان دادن پرینتر در سیستم و نحوه رفع این مشکل را بیان می کنیم.

نحوه آنلاین کردن پرینتر خاموش و آفلاین

تعمیرات تخصصی پرینتر با ارائه گارانتی معتبر، فقط در زودکمک. 

آموزش آنلاین کردن پرینتر خاموش و آفلاین

قبل از پرداختن به روش آنلاین کردن پرینتر آفلاین، ابتدا به مهمترین دلایل بروز این مشکل اشاره می کنیم که عبارتند از مشکل در کابل ها و اتصالات، مشکل در نصب پرینتر روی سیستم و آپدیت نبودن درایورهای دستگاه. برای رفع مشکل آفلاین بودن پرینتر، روش های زیر را امتحان کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

بررسی کابل و اتصالات برای آنلاین کردن پرینتر آفلاین

گاهی آفلاین شدن پرینتر ناشی از بروز مشکل در کابل و اتصالات می شود. از این رو، کابل USB یا اترنت دستگاه را بررسی کرده و از درست و محکم متصل شدن آن ها مطمئن شوید. همچنین، کابل ها را در پورت های دیگر دستگاه امتحان کرده و از کابل های دیگری برای اطمینان از صحت کارکرد آن ها استفاده کنید.

✔ آموزش اتصال پرینتر به وای فای

حذف پرینتر از سیستم و نصب مجدد آن

در برخی مواقع، علت آفلاین بودن پرینتر، به علت ایرادات نرم افزاری است که با حذف پرینتر از رایانه و اضافه کردن مجدد آن، مشکل برطرف خواهد شد. برای این منظور، به روش زیر اقدام کنید:

  • در Device manager ویندوز، به بخش Printers & Scanners بروید.

  • اکنون با انتخاب Remove the device، پرینتر را از روی سیستم حذف کنید.

  • حالا مجددا دستگاه را به رایانه اضافه کنید. با این کار، درایورهای دستگاه مجددا روی سیستم نصب خواهند شد.

آپدیت درایورهای دستگاه برای آنلاین کردن پرینتر خاموش و آفلاین

در برخی موارد، آپدیت نبودن درایورهای دستگاه موجب آفلاین بودن پرینتر می شود. در این مواقع، با مراجعه به وب سایت رسمی شرکت سازنده دستگاه، جدیدترین نسخه درایورهای پرینتر را دانلود و روی سیستم نصب کنید.

✔ آموزش نصب درایور پرینتر اچ پی

تنظیم پرینتر روی حالت Online به صورت دستی

با تنظیم دستی پرینتر روی حالت Online نیز می توان برای آنلاین کردن پرینتر خاموش و آفلاین اقدام کرد. برای این منظور، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • عبارت Printers & Scanners را در سیستم جستجو کرده و پرینتر موردنظر خود را انتخاب کنید.

  • اکنون گزینه Use Printer Online را بزنید.

  • حالا اسناد در انتظار چاپ را غیرفعال کرده و دستگاه را یک بار خاموش و روشن کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران