حالت زوم در آیفون چیست؟ حالت Zoom در آیفون، یکی از قابلیت های این گوشی است که برای افراد با دید ضعیف استفاده می شود. با فعال کردن حالت بزرگنمایی در آیفون، آیکون ها، نوشته های گوشی و... همگی بزرگتر از حد معمول نمایش داده می شوند. پس در واقع حالت زوم آیفون، یک ویژگی قابل دسترس عالی برای مقابله با اختلالات بینایی است. در ادامه این مقاله، روش فعال و غیرفعال کردن حالت Zoom در iPhone را برای شما شرح می دهیم. با ما بمانید.

حالت زوم در آیفون

مشاوره آنلاین زودکمک  تعمیرات آیفون به صورت تخصصی و با قطعات اورجینال را از ما بخواهید. 

فعال و غیرفعال کردن حالت زوم در آیفون

پس از بیان کاربرد حالت Zoom گوشی آیفون، اکنون به روش فعال و غیرفعال کردن این ویژگی می پردازیم. برای این منظور به صورت زیر عمل کنید:

  • به منوی تنظیمات یا Settings گوشی و سپس قسمت General بروید.

  • در این بخش Accessibility را انتخاب کنید.

  • اکنون گزینه Zoom را فعال یا غیرفعال کنید.

لازم به ذکر است که در برخی مواقع ممکن است نتوانید حالت Zoom آیفون را از طریق گوشی غیرفعال کنید. در این صورت می توانید با استفاده از یک رایانه با سیستم عامل ویندوز یا مک این حالت زوم در آیفون را غیرفعال کنید. برای این منظور هم به روش زیر عمل کنید:

  • در صورتی که از مک با ورژن 10.14 یا پایین ‌تر یا ویندوز استفاده می‌کنید برنامه‌ iTunes، و اگر از مک با ورژن 10.15 استفاده می‌کنید برنامه‌ی Finder را باز کنید.

  • روی دکمه‌ی Configure Accessibility کلیک کرده و در منوی باز شده تیک گزینه‌ی Zoom را بردارید و در آخر دکمه OK را کلیک کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک روش اضافه کردن آیکون برنامه ها به صفحه اصلی گوشی آیفون رو می دونستی؟

نحوه استفاده از حالت بزرگنمایی در آیفون

برای استفاده از حالت زوم در آیفون و کم یا زیاد کردن مقدار بزرگنمایی، دو بار با سه انگشت روی صفحه ضربه زده و پس از ضربه‌ دوم انگشت خود را از صفحه برنداشته و به بالا و پایین بکشید. برای بیشتر کردن بزرگنمایی به بالا و برای کمتر کردن آن، به پایین بکشید. برای حرکت در حالت زوم آیفون در صفحه، با سه انگشت صفحه را لمس کرده و حرکت دهید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران