نصب نشدن ویندوز مشکلی است که گاهی برای کاربران پیش می آید. در این حالت یک ارور روی مانیتور رایانه نمایش داده می شود، یا اینکه سیستم خود به خود ریستارت شده و فرآیند نصب متوقف می گردد. عوامل مختلفی در بروز این مشکل دخیل هستند. در این مقاله علت عدم نصب ویندوز و راه کارهای برطرف کردن آن را بیان می کنیم. در صورتی که مشکل برطرف نشد با واحد تعمیر لپ تاپ زودکمک تماس بگیرید.

نصب نشدن ویندوز

4 دلیل نصب نشدن ویندوز + راه کار حل مشکل

در بعضی مواقع کاربر موفق می شود که بخشی از مراحل نصب ویندوز را انجام دهد. اما ناگهان عملیات نصب متوقف می شود. این مشکل به دلایل مختلف پیش می آید. به طور کلی مهم ترین علل نصب نشدن ویندوز عبارتند از:

مشاوره آنلاین زودکمک

۱- عدم نصب ویندوز به خاطر مشکل سی دی

ممکن است دی وی دی نصب ویندوز قدیمی باشد. به همین دلیل ضروری است که از تمیز بودن دیسک اطمینان حاصل کنید. بهتر است که دی وی دی دیگری را برای نصب استفاده کنید. چنانچه مشکل ادامه داشت، احتمال دارد که هارد دیسک سیستم دچار ایراد شده باشد.

در این شرایط فرمت هارد دیسک می تواند در رفع مشکل کمک شایانی نماید. در صورتی که اطلاعات روی هارد را نیاز دارید، قبل از فرمت، آن ها را روی حافظه خارجی ذخیره کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک علت باز نشدن عکس در ویندوز چیست؟

2- ایراد رم سیستم

گاهی مشکل از جانب رم سیستم است. چنانچه دو ماژول رم دارید، بهتر است که یکی از آن ها را خارج کرده و فرآیند نصب را با دیگری انجام دهید. اگر باز هم نصب ویندوز انجام نشد، رمی را که برداشته بودید، امتحان کنید. چنانچه این کار نیز جواب نداد، ممکن است که هاردیسک آسیب دیده باشد، پس بهتر است که از یک متخصص بخواهید رایانه شما را تعمیر کند.

3- مشکل نصب نشدن ویندوز از روی فلش

امروزه اکثر کاربران ترجیح می‌دهند که به جای سی دی از فلش استفاده کنند، زیرا سرعت بالاتری دارد. نصب نشدن ویندوز در این حالت ممکن است به این دلیل باشد که فلش به درستی بوتیبل نشده است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اگر فایل های درون دیسک را داخل فلش کپی کنند، فلش بوتیبل می شود. این روش کاملا غلط می باشد و لازم است که نرم افزارهای خاص برای بوتیبل کردن به کار رود.

گاهی هم مشکل به دلیل تنظیمات نادرست بایوس پیش می آید. در مواردی نیز مادربرد سیستم قابلیت بوت شدن توسط فلش را دارا نیست. این مسئله اغلب برای کامپیوتر های قدیمی ایجاد می شود.

بیشتر بخوانیم : 6 ترفند فوق العاده ساده برای نصب ویندوز 11 روی پردازنده های قدیمی

4- خطای GPT به هنگام نصب ویندوز

چنانچه موقع نصب ویندوز با خطای Windows Cannot Be Installed On This Disk. The Selected Disk is Of The GPT Partition Style روبرو شدید، از این روش ها برای حل مشکل می توانید استفاده کنید:

_ گاهی ارور به دلیل نقص در هاردیسک اتفاق می‌افتد. اصولاً هارد دیسک ها به دو نوع GPT و MBR تقسیم بندی می شوند. برای استفاده از پارتیشن بندیGPT حتماً باید مادربرد رایانه از قابلیت UEFI پشتیبانی کند. یعنی قابلیت بوت شدن در این حالت را داشته باشد.

_ در این شرایط برای رفع مشکل نصب نشدن ویندوز نخست رایانه خود را ریستارت کرده و بعد از آن کلید F2 را بفشارید، تا بتوانید وارد بایوس شوید. سپس باید گزینه UEFI Boot را فعال نموده و تنظیمات اعمال شده را ذخیره کنید. اکنون می‌توانید مراحل نصب را به پایان برسانید.

رفع ارور GPT در حالتی که سیستم از قابلیت UEFI پشتیبانی نمی کند

چنانچه سیستم شما از قابلیت UEFI پشتیبانی نمی کند، ضروری است که بایوس را به حالت Legacy تغییر دهید. برای این کار رایانه خود را خاموش کنید، چند لحظه منتظر بماند و بعد مجددا دستگاه را روشن نمایید. وارد بخش بایوس سیستم شوید، سپس به کمک دکمه های جهت نما گزینه Boot را انتخاب نمایید.

از بخش Boot Mode روی گزینه Legacy BIOS کلیک کنید و در نهایت کلید Enter را بفشارید. بعد از آن کلید F10 را بزنید و در نهایت گزینه Yes را برگزینید. در آخر کار تنظیمات را ذخیره کنید و فرآیند نصب ویندوز را ادامه دهید.

✅ بیشتر بخوانید: آموزش فیلمبرداری از صفحه ویندوز 10

گاهی فلش و همچنین سیستم هر دو از قابلیت UEFI پشتیبانی می کنند، اما کامپیوتر نمی تواند فلش را شناسایی کند. این مسئله اغلب برای لپ تاپ اتفاق می افتد. برای برطرف کردن مشکل نیز لازم است که فلش خود را به صورت UEFI بوتیبل نمایید و پارتیشن بندی را به صورت GPT انجام دهید. همچنین لازم است که بخش Filesystem را روی گزینه FAT32  تنظیم نمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/11/03-12:01

درود بر شما زهرا، زودکمک از همراهی شما سپاسگزار است.

به دلیل اینکه ویندوز ها اورجینال نیستند، پشنهاد میشود آپدیت صورت نگیرد. درخصوص نصب ویندوز 7 روی دستگاه شما میتوانید با شماره 1662 تماس بگیرید.

زودکمک
1402/11/03-11:51

درود بر شما رضا فخرادین، زودکمک از همراهی شما سپاسگزار است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای نحوه دریافت خدمات با شماره 1662 تماس بگیرید.

زهرا
1402/10/24-17:00

سلام من حدود 4سال قبل ویندوز 10 داشتم برای اپدیت دادم به کافی نت گفتن بخاطر مشکل اینترنت نتونسته 10 رو اپدیت کنه و چند وقت دیگه ببرم پیشش تا درست کنه دیگه من از اون شهر رفتم نشد ببرم اپدیت الان هرکار میکنم ویندوز 7 رو نمیتونم عوض کنم چندجا هم بردم میگن نمیشه چیکار کنم تا بتونم عوض کنم هربار میزنم تا نصف نصب میره ارور میده

سینا
1402/09/18-00:03

تشکرمیکنم ازمهندس عزیز بابت این آموزش ارزشمند لبتاب منhp8540p هستش هرکاری میکردم نصب نمیشد ویندوز۱۰ ولی بااین آموزش تونستم

رضافخرادین
1402/09/14-20:28

سلام

من ویندوز کامل نصب میکنم بدون هیچ اروری وقتی که نصب کامل شده و کامپیوتر دوباره راه اندازی میشه دوباره میخواد ویندوز نصب کنه

زودکمک
1402/09/07-14:10

درود بر شما رضا عزیز. زودکمک از همراهی شما سپاسگزار است.

از اینکه مشکل شما برطرف گردیده خرسندیم.

رضا
1402/06/30-17:02

خدا خیرت بده مهندس . با فعال کردن حالت UEFI BOOT تونستم ویندوز نصب کنم. ممنون از آموزش کاملتون

رضا
1402/04/25-20:35

با سلام خسته نباشید نصب ویندوز من تا آخرین مرحله پیش میره ولی بعد از اتمام نصب که ریستارت میشه هی دوباره ریست میشه و صفحه ویندوز بالا نمیاد هم دیسک و جدا میکنم هم ار دیسک های دیگه استفاده کردم هم تنظیمات بایوس رو تغییر میدم لطفا کمک کنید

حبیب
1401/12/10-01:55

باتشکر از ادمین گرامی و خسته نباشید جانانه بخاطر مطالب مفیدی که گذاشتن من هرکاری میکردم ویندوز روی لب تاپم که قدیمی هم هست نصب نمیشد که این مطالب را خاندم و در اخر نصب کردم‌خیلی ممنون