در این مقاله زودکمک، با دلایل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی و راه حل های آن آشنا می شوید. کاربران زیادی از این مسئله شکایت دارند که کاغذ در دستگاه گیر کرده و بیرون نمی آید. حتی گاهی برگه ها چروک می شوند و عملا نمی توان از آنها استفاده کرد. گیر کردن برگه در دستگاه کپی معمولا ناشی از خرابی کاغذکش است. اما عوامل دیگری هم در بروز این مشکل تاثیرگذار هستند که در ادامه بیشتر آنها را بررسی می کنیم. برای رفع این مشکل به صورت تخصصی هم تیم تعمیر دستگاه کپی زودکمک در خدمت شما هستند.

 

مشاوران آنلاین زودکمک

دلایل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

یکی از عواملی که می تواند باعث گیر کردن برگه در دستگاه فتوکپی شود، چسبیدن کاغذها به یکدیگر است. دسته های کاغذ وزن زیادی دارند و به همین دلیل ممکن است برگه ها به هم بچسبند. در این صورت احتمال این که برگه در دستگاه گیر کند بالاست. همچنین اگر کاغذ بیش از حد ضخیم باشد، ممکن است در دستگاه گیر کرده و یا اصلا وارد آن نشود. رطوبت برگه ها، آلودگی سینی پرینتر و خرابی کاغذکش هم دیگر دلایل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی هستند.

 

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

یکی دیگر از روش های رفع مشکل گیر کردن برگه در دستگاه کپی و به ویژه پیشگیری از بروز آن، راه اندازی درست دستگاه است.

 


راهکارهای رفع مشکل گیر کردن برگه در دستگاه کپی

خشک کردن کاغذها!

اشتباه نکنید! منظور ما این نیست که یکی یکی برگه ها را خشک کنید! برای پیشگیری از گیر کردن کاغذ در فتوکپی و حل این مشکل، باید مطمئن باشید که برگه ها رطوبت ندارند. بهتر است برگه ها را در محیط های گرم و خشک و بدون رطوبت نگهداری کنید تا چنین مشکلاتی ایجاد نشوند.

استفاده از کاغذ با کیفیت و استاندارد

برای حل مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی، بهتر است تا حد امکان از برگه های با کیفیت استفاده کنید. شاید تصور کنید که با خرید کاغذهای کیفیت پایین، در هزینه مصرفی دستگاه صرفه جویی می کنید. اما با این کار، کاغذکش را در معرض آسیب دیدگی قرار می دهید. از طرفی استفاده از این برگه ها موجب جمع شدن ذرات کاغذ در دستگاه فتوکپی شده و علاوه بر گیر کردن کاغذ، کیفیت چاپ را نیز مختل می کنند.

بیشتر بخوانید: مشکل خط انداختن دستگاه کپی

استفاده از برگه مناسب دستگاه

معمولا دستگاه های کپی، با نوع خاصی از کاغذ سازگارتر هستند. استفاده از برگه هایی مغایر با این استاندارد، می تواند مشکلاتی را در کار دستگاه ایجاد کند که یکی از آنها گیر کردن برگه است. مثلا اگر دستگاه کپی لیزری دارید، نباید از برگه هایی که برای فتوکپی های جوهرافشان مناسب هستند در آنها استفاده کنید.

راه اندازی درست و اصولی

یکی دیگر از روش های رفع مشکل گیر کردن برگه در دستگاه کپی و به ویژه پیشگیری از بروز آن، راه اندازی درست دستگاه است. اگر راه اندازی دستگاه، به ویژه مرحله فید کردن سینی ها درست انجام نشود، ممکن است برگه گیر کنند. دقت کنید که نوع کاغذ هم باید کاملا دقیق و درست در تنظیمات تعریف شود.

چینش درست کاغذ در دستگاه

به عنوان آخرین راه حل برای مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی، به چینش درست کاغذ در دستگاه اشاره می کنیم. برگه ها باید کاملا درست و اصولی در سینی چیده شوند. ذره ای جابجایی در چینش برگه ها می تواند موجب گیر کردن برگه و ایجاد اختلال در کار شما گردد. همچنین کاغذ باید به طور مستقیم وارد دستگاه شود و به هیچ عنوان بیشتر از ظرفیت سینی نباشد. این موضوع برای تشخیص اتوماتیک اندازه کاغذ در سینی های هوشمند الزامی است و از کج شدن کاغذ جلوگیری می کند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران