تعمیر دستگاه کپی دغدغه های زیادی برای کاربران به همراه دارد؛ از هزینه تعمیرات دستگاه کپی گرفته تا لزوم استفاده از قطعه اورجینال و تنظیمات درست و ... . زودکمک کنار شماست تا هرگونه ایراد موجود در دستگاه کپی تان را در اولین فرصت و با بهترین کیفیت برطرف کند. تمامی مشکلات دستگاه فتوکپی در مجموعه تخصصی زودکمک رفع شده و تعمیرات کپی در این مرکز، توسط تیمی متعهد و مجرب و با استفاده از جدیدترین ابزار و تجهیزات روز دنیا انجام می شود. تعمیرکاران دستگاه کپی در زودکمک ضمن عیب یابی دقیق و اصولی، منشأ مشکل را پیدا کرده و با ترمیم یا تعویض قطعه آسیب دیده، آن را برطرف می کنند. برای اطلاع از دیگر خدمات تعمیر دستگاه کپی در زودکمک و نحوه دریافت آنها ادامه مطلب را دنبال کنید.

تعمیر دستگاه کپی

ثبت سفارش آنلاین تعمیر دستگاه کپی

برای تعمیر دستگاه کپی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر دستگاه کپی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، دستگاه کپی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات کپی و ماشین های اداری، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

تعمیر دستگاه کپی در محل

زودکمک برای تعمیر دستگاه کپی در محل هم آماده است. اگر دستگاه فتوکپی شما از انواع صنعتی بوده و جابجایی آن دشوار است و یا به دلیل مشغله و ... امکان مراجعه حضوری به مرکز تعمیرات را ندارید، سفیران زودکمک به آدرس شما می آیند. همکاران ما با به همراه داشتن تجهیزات مورد نیاز، به آدرسی که ارائه می دهید مراجعه کرده و ضمن عیب یابی دقیق، قطعات آسیب دیده را ترمیم یا تعویض می کنند. برای دریافت خدمات تعمیر کپی در محل، وارد سایت زودکمک شده، درخواست تعمیرات را ثبت نموده و منتظر بمانید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

هزینه تعمیر دستگاه کپی

برای برآورد هزینه تعمیر دستگاه کپی، باید تا عیب یابی دقیق دستگاه توسط تکنسین صبر کنید. درواقع تا وقتی که میزان آسیب دیدگی قطعات مشخص نشود، نمی توان در مورد قیمت تعمیرات فتوکپی نظر قطعی داد. تعمیرکار پس از بررسی قطعات، اقدامات لازم برای رفع مشکلات دستگاه را مشخص کرده و بر این اساس، هزینه نهایی تعمیرات را برآورد می کند.

گاهی در طول روند تعمیر فتوکپی، تکنسین متوجه خرابی قطعات دیگری هم می شود. در این صورت قطعه مورد نظر پس از هماهنگی با مشتری، تعمیر یا تعویض می گردد. طبیعتا در چنین شرایطی هزینه تعمیرات با آنچه در ابتدا اعلام شده بود، متفاوت است و قیمت قطعات تعویض شده نیز در هزینه نهایی محاسبه می گردد.

مشاهده فیلم آموزشی نصب دستگاه کپی را به شما پیشنهاد می کنیم.

خدمات تعمیر دستگاه کپی

مهم ترین خدماتی که زودکمک برای تعمیر دستگاه کپی به دارندگان مدل ها و برندهای مختلف این محصول ارائه می دهد، شامل ترمیم و تعویض قطعات است. البته ممکن است مشکل بسیار سطحی تر بوده و با اقداماتی همچون شارژ کارتریج و پاکسازی قطعات برطرف گردد. اقداماتی مثل تعمیر کاغذکش، تعمیر و تعویض فیوزینگ، ترمیم کارتریج آسیب دیده، تعویض هد، تمیز کردن و تعویض درام، تعمیر داکتر بلید، ترمیم وایپر بلید، تعمیر مین برد، تعمیرات برد پاور، ترمیم تخصصی اپتیک، تعمیرات سنسور، تعویض خازن های معیوب، شارژ کارتریج، ترمیم لیزر، تعمیرات تخصصی یونیت ها، تعویض دولوپر و ... هم دیگر خدمات تعمیر دستگاه کپی هستند. در مورد دستگاه هایی که کارتریج یکبار مصرف دارند، عملیات تعویض کارتریج هم توسط تیم مجرب و متعهد زودکمک انجام می شود.

تعمیر کاغذکش کپی

گاهی کاغذ به دستگاه فتوکپی وارد نشده و گیر می کند و یا اینکه علی رغم پایان یافتن عملیات چاپ، برگه بیرون نمی آید. این علائم، معمولا نشان دهنده خرابی یا شکستن قطعه ای به نام کاغذکش هستند. گیر کردن کاغذ در خروجی و ورودی دستگاه یا فیدر مرحله 1، هشداری هستند تا هرچه زودتر اقدام به تعمیر کاغذکش کپی کنید. پیکاپ رولر البته یک بخش دیگر تحت عنوان بلت کاغذ کش هم دارد که گاهی برگه در زیر آن گیر می کند. همچنین باید حواستان به صدای ناهنجار هنگام کشیدن کاغذ، چروک و کرکره ای شدن برگه در ADF، سرعت کم حرکت برگه در فیدر کاغذ کش و باز شدن درب ADF هم باشد. بهتر است در صورت مشاهده هریک از این موارد، با تیم تعمیرات دستگاه کپی مشورت کنید.

بیشتر بخوانیم : سیاه شدن کاغذ هنگام کپی ، یخون و تو محل کار خودت مشکلات و حل کن

تعمیر کاغذکش کپی

تعمیر و تعویض فیوزینگ دستگاه فتوکپی

به عنوان یک کاربر، احتمالا با ماهیت فیوزینگ آشنایی چندانی ندارید. این قطعه حرارت مورد نیاز برای چسبیدن تونر روی برگه را فراهم می کند و خرابی آن، باعث کاهش کیفیت چاپ می شود. اگر به تازگی کارتریج کپی دستگاه کپی را شارژ کرده و از سالم بودن این قطعه مطمئن هستید، اما کیفیت چاپ آن به شکل محسوس کاهش پیدا کرده است، احتمالا فیوزینگ به درستی کار نمی کند. بهتر است هرچه زودتر درخواست تعمیرات دستگاه کپی را در سامانه زودکمک ثبت کنید. البته فیوزینگ معمولا قابل ترمیم نیست و باید تعویض شود.

تعمیر فتوکپی در محل

تعمیر مین برد دستگاه کپی

یکی دیگر از اقداماتی که ممکن است در طول روند تعمیر دستگاه کپی نیاز به انجام دادن آن باشد، تعمیر مین برد است. برای این منظور باید اول اجزای آسیب دیده مین برد، بررسی شده و ترمیم یا تعویض گردند. اگر برد سوخته باشد، امکان تعمیر مین برد دستگاه کپی وجود ندارد. در این صورت تیم تعمیرات فتوکپی زودکمک، برد را با نمونه جدید و البته اورجینال، جایگزین می کنند. البته تلاش همکاران ما این است که ضمن تعویض قطعاتی همچون مقاومت ها، خازن ها، ترانزیستورها و ... از تعویض برد جلوگیری کنند.

عیب یابی و بررسی مشکلات دستگاه کپی رو یاد بگیر

 

تعمیر مین برد دستگاه کپی

شارژ و تعویض کارتریج فتوکپی

دستگاه های کپی یا کارتریج قابل شارژ دارند و یا به کارتریج های یک بار مصرف مجهز هستند. در حالت اول، می توان چندبار اقدام به شارژ کارتریج فتوکپی کرد. اما در دستگاه هایی که کارتریج یکبار مصرف دارند، باید این قطعه را تعویض کرد. تیم تعمیر دستگاه کپی زودکمک، برای شارژ و تعویض کارتریج فتوکپی در خدمت شما هستند. در صورت نیاز به شارژ کارتریج، همکاران ما از بهترین و با کیفیت ترین مواد مصرفی استفاده می کنند. کارتریج جدید هم حتما اورجینال است و عملکردی درست و بی نقص در دستگاه دارد.

شارژ و تعویض کارتریج فتوکپی

تعمیر برد پاور دستگاه کپی

یکی از اصلی ترین قطعات در دستگاه فتوکپی، برد پاور است. این قطعه، تامین برق قطعات مختلف دستگاه را بر عهده دارد و در واقع، منبع اصلی انرژی دستگاه فتوکپی محسوب می شود. دستگاه های فتوکپی حجم کاری بیشتری دارند و طبیعی است که انرژی بیشتری هم احتیاج دارند.

به همین دلیل، این قطعه در دستگاه کپی اهمیت بسیاری دارد. برد پاور دستگاه کپی با برق مرتبط است و جریان برق را به انرژی مورد نیاز دستگاه کپی تبدیل می کند. بر همین اساس، نوسانات برق شهری می توانند تاثیرات جدی بر عملکرد برد پاور دستگاه فتوکپی بگذارند.

از طرف دیگر، وقتی شما بیش از ظرفیت دستگاه کپی خود، از آن استفاده کنید، برد پاور اولین قطعه ای است که تحت فشار قرار می گیرد. چون در شرایط کار زیاد، این دستگاه انرژی بیشتری می خواهد و برد مجبور است بیشتر کار کند. در نهایت، به این قطعه فشار زیادی وارد می شود و به مرور از کار می افتد. بنابراین لازم است که در هنگام مواجه شدن با مشکل در دستگاه کپی، برای بررسی و تعمیر تخصصی برد پاور فتوکپی خود اقدام کنید و از تشدید این مشکل جلوگیری کنید.

تعمیر برد پاور دستگاه کپی

تعمیر درام دستگاه کپی

اهمیت زیاد درام در دستگاه کپی به این دلیل است که در کیفیت چاپ اسناد و تصاویر، نقش مهمی را بر عهده دارد. درام دستگاه کپی دارای یک تیغه پاک‌کننده است که تونرهای اضافی را از روی کاغذ و کمربند انتقال، پاک می کند و مسئول انتقال تصویر بر روی کاغذ است. بسیاری از خطوط ناهنجاری که در برگه ‌های چاپ شده مشاهده می کنید، به دلیل خراب شدن این قطعه، اتفاق می افتد. به دنبال این مشکل، خروجی دستگاه بی استفاده خواهد بود.

با افت کیفیت درام، تصمیم برای تعمیر، تعویض یا تمیز کردن آن با تعمیرکار و تکنسین است. معمولا به علت ساختار ساده و قیمت نسبتا پایین درام، زمانی که این قطعه دچار نقص فنی می شود، تعویض آن به صرفه تر، ساده تر و سریع تر است. برای پیشگیری از خراب شدن درام، آن را از ضربه و فشار حفظ کنید و همیشه تمیز نگه دارید. همچنین آن را به مدت طولانی در زیر نور خورشید نگه ندارید.

بیشتر بخوانیم : خط انداختن دستگاه کپی ، دلایل و راه حل ها

تعمیر بلید دستگاه کپی

بلید از جمله قطعات دستگاه کپی است که درزمان تعمیر دستگاه کپی ممکن است نام این قطعه از طرف تعمیرکار شنیده شود، در این حالت ممکن است کاربر متوجه خرابی مورد نظر دستگاه کپی نشود. در توضیح این مسئله باید بگوییم :  داکتر بلید و بلید با وجود شباهت های ساختاری دو قطعه ی مجزا در دستگاه فتوکپی هستند.

استهلاک دشمن اصلی بلید دستگاه کپی شارپ و یا دیگر چاپگرهای کوچک و بزرگ امروزی است. . یک خراش کوچک بر روی تیغه ی بلید کافی است تا کیفیت چاپ دگرگون شود. هنگامی که با کاهش کیفیت چاپ در دستگاه فتوکپی رو به رو هستید احتمال مشکل در بلید دستگاه کپی وجود دارد. اگر شدت خرابی بلید دستگاه کپی در حدی باشد که تعمیر آن ممکن نباشد، تعویض ضروری است. عدم توجه به خرابی بلید می تواند باعث شکستن این قطعه و سرایت خرابی به درام چاپگر شود.

تست و عیب یابی دستگاه کپی

پیش از این که تعمیر دستگاه کپی انجام شود، لازم است تعمیرکار دستگاه کپی با توجه به شرح مشکل از زبان مشتری ، نسبت به تست و عیب یابی دستگاه فتوکپی اقدام نماید. قطعاتی که با توجه به مشکل گزارش شده ممکن است درگیر شده باشند عیب یابی شده و بعد از تشخیص مشکل نسبت به تعمیر و یا تعویض قطعه ی معیوب اقدام نمایند. برخی از مشکلات دستگاه کپی ممکن است با یک تعمیر ساده برطرف شده و دستگاه به مشتری تحویل داده شود اما گاهی شاهد مشکلات جدی تر هستیم. رفع این مشکلات دستگاه کپی نیاز به صرف زمان بیشتری دارد. بعد از تعمیرات نیز دستگاه در حضور مشتری تست شده و تحویل داده می شود.

مشاوره رایگان تعمیر دستگاه کپی

برای دریافت مشاوره رایگان تعمیر دستگاه کپی در وب سایت رسمی زودکمک ثبت نام کنید. کاربران سامانه جامع زودکمک می توانند مشکلات دستگاه فتوکپی خود را با کارشناسان ما در میان بگذارند. همکاران ما به صورت آنلاین به سوالات این عزیزان پاسخ داده و آنها را در جهت رفع ایراد دستگاه راهنمایی می کنند.

مشاوره رایگان تعمیرات دستگاه کپی در زودکمک به شما این امکان را می دهد که پیش از صرف هزینه برای ترمیم دستگاه، تا حد امکان مشکل را با راهکارهای ساده تر برطرف کنید. در صورت جدی بودن مشکل و نیاز به تعمیرات لازم است دستگاه فتوکپی توسط کارشناس عیب یابی شود.

بیشتر بخوانیم : تنظیم رنگ دستگاه کپی ، کیفیت بی نظیر چاپ

مشاوره رایگان تعمیر دستگاه کپی

مشکلات رایج دستگاه های کپی

به عنوان بخشی از رایج ترین مشکلات دستگاه کپی، می توان به ایراداتی همچون وجود خطوط اضافه یا لکه در برگه چاپ شده، وجود نقاط سیاه در برگه، چروک یا مچاله شدن برگه در دستگاه، پاره شدن یا گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی، صدا دادن دستگاه، توقف ناگهانی فرایند چاپ، خاموش شدن دستگاه، روشن نشدن، کار نکردن، کپی نگرفتن، افت کیفیت کپی و لرزش دستگاه هنگام کار اشاره کرد.

هریک از این مشکلات، مربوط به خرابی یکی از قطعات دستگاه هستند عیب یابی و تعمیر آنها باید توسط تعمیرکاران مجرب و ماهر انجام شود. تکنسین های تعمیر دستگاه کپی در زودکمک، ضمن بررسی و عیب یابی دستگاه فتوکپی، قطعات آسیب دیده را تعمیر یا تعویض می کنند تا مشکل برطرف شود.

روش عیب یابی دستگاه فتوکپی

تیم تعمیرات کپی در زودکمک بر این باورند که عیب یابی درست دستگاه فتوکپی، نصف راه تعمیرات دستگاه است. آنها با استفاده از تجهیزات مخصوص و نیز بر پایه متدهای مدرن، دستگاه فتوکپی را عیب یابی می کنند تا فرایند تعمیر به درستی و به شکل کامل انجام شود. بخشی از مرحله عیب یابی دستگاه فتوکپی با تحلیل ارورها انجام می شود.

به این ترتیب که تکنسین تعمیر دستگاه کپی، ضمن توجه به مفهوم کد خطای صادر شده، ایراد دستگاه را شناسایی و برطرف می کند. گاهی باید به علائم توجه کرد؛ مثلا کمرنگ شدن کپی می توان به معنی کاهش سطح جوهر، خرابی فیوزینگ، آلودگی درام و مواردی از این دست باشد. گاهی هم برای عیب یابی کپی، نیاز به تست برخی قسمت ها با استفاده از ابزارهای ویژه است.

تعمیر درام دستگاه کپی

تجهیزات تعمیر دستگاه کپی

برخی از ابزار مورد نیاز برای تعمیر دستگاه کپی عبارتند از :

مولتی متر

مولتی متر که با نام مولتی تستر یا ولت-اهم-میلی‌آمتر هم نام برده می شود. نوعی ابزار اندازه گیری الکترونیکی است که چندین عملکرد اندازه گیری را در یک واحد ترکیب می کند. از مولتی متر برای ارزیابی سلامت قطعات الکترونیکی استفاده می شود.

هویه لحیم کاری

یک نوع ابزار دستی است که توسط تکنسین ها برای لحیم کاری استفاده می شود. از گرما برای اتصال دو قطعه کار با ذوب لحیم استفاده می کند تا به محل اتصال متصل شود. قطعات آهن لحیم کاری شامل یک نوک فلزی گرم شده و یک دسته عایق است. تعمیرکاران دستگاه کپی از این ابزار برای تعمیر، نصب یا مونتاژ قطعات الکترونیکی ماشین های اداری استفاده می کنند.

پیچ گوشتی های افست

این پیچ گوشتی مخصوص با تیغه در زوایای قائم به محور برای استفاده در جاهایی کاربرد دارد  که پیچ گوشتی مستقیم نمی تواند به سر پیچ برسد.

ابزار پیکاپ مغناطیسی

این ابزار تعمیر دستگاه کپی یک پیکاپ گرامافون است که با استفاده از ارتعاش قلم برای حرکت یک قطعه فلز در میدان مغناطیسی و تولید ولتاژ الکتریکی در یک سیم پیچ عمل می کند.

انبردست

یک ابزار دستی است از آن برای محکم کردن قطعات استفاده می شود، همچنین برای جابه جای فلزات داغ از انبردست می توان استفاده کرد. خم کردن و فشرده سازی مواد نیز کاربرد دیگر این انبردست است.

قوطی های هوای فشرده

قوطی هوای فشرده از جمله تجهیزات تعمیر ماشین های اداری است که برای تعمیرات تخصصی دستگاه های کپی به کارمان می آید.به این صورت که تعمیرکار برای تمیزکردن و گردگیری تجهیزات الکترونییک و سایر وسایلی که با آن قابل شستشو نیستند از آن استفاده می کند. این دستگاه با گاز فشرده پرزهای گرد و غبار را از صفحه کلید، دریچه های خنک کننده رایانه ها و سایر تجهیزات الکترونیکی مانند دستگاه کپی حذف می کند.

سیم چین

سیم چین هم شبینه انبردست عمل می کند.این وسیله کاربردی برای حذف عایق های الکتریکی از سیم های برق استفاده می کند. سه نوع سیم چین وجود دارد که از فروشگاه های سخت افزار و به صورت آنلاین می توانید آن ها را تهیه کنید.

سوالات رایج دستگاه کپی

1- چرا برگه در دستگاه کپی گیر می کند؟

گیر کردن برگه در دستگاه کپی به این معناست که پس از پایان عملیات کپی، کاغذ از دستگاه بیرون نمی آید. در این شرایط یا ابعاد کاغذ استاندارد نیست و یا برگه به درستی در جایگاهش قرار نگرفته است. پیش از تعمیر دستگاه کپی در این شرایط، باید اول برگه گیر کرده را با دست جدا کنید و سپس ابعاد و نحوه چینش کاغذها را اصلاح نمایید. اگر متوجه شدید که ایراد از کاغذکش است، باید هرچه زودتر با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا این قطعه را تعمیر یا تعویض کند.

2- چرا دستگاه کپی خط می اندازد؟

یکی از مشکلات رایج دستگاه کپی، خط انداختن است. به این معنی که برگه های کپی شده دارای خطوطی غیرعادی هستند. عواملی مثل آلودگی آینه یا شیشه اسکنر، خرابی یونیت دولوپر، خرابی درام و یا عملکرد نادرست درام، دلایل اصلی خط انداختن فتوکپی هستند. این مشکل گاهی خوانش محتوا را نیز غیر ممکن کرده و عملکرد دستگاه کپی را مختل می کند.

معمولا با تمیز کردن شیشه و درام و یا تعمیر قطعاتی همچون دولوپر، مشکل حل می شود. چنانچه سطح درام خط خوردگی یا خراش داشته باشد، تیم تعمیرات دستگاه کپی در زودکمک، این قطعه را تعویض می کنند.

3- علت چروک شدن برگه ها در دستگاه کپی چیست؟

اگر دستگاه کپی شما برگه ها را چروک می کند، اول مطمئن شوید که برگه ها کاملا خشک بوده و رطوبت ندارند. وجود رطوبت در کاغذ، دلیل اصلی چروک شدن آنها بعد از عملیات چاپ است. پس از آن باید از سالم بودن غلتک ها اطمینان حاصل کنید. رطوبت فیوزینگ و قدیمی بودن سینی های کاغذ هم در این زمینه تاثیرگذار بوده و موجب چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی می شوند. معمولا برای تعمیر دستگاه کپی در این شرایط، نیاز به بررسی چند قطعه و سپس تعمیر یا تعویض کردن آنهاست.

4- تیره یا روشن بودن کپی چه دلیلی دارد؟

اگر کنترل تراکم در دستگاه کپی تراکم لازم را نداشته باشد، ممکن است برگه ها بیش از حد تیره یا روشن شوند. مثلا ممکن است تنظیمات دستگاه کپی بهم ریخته باشد و به دنبال آن، تصاویر به صورت غیر عادی روشن یا تیره شوند.

البته از موارد دیگری همچون فاسد شدن درام و کیفیت پایین تونر هم نباید غافل شد. تکنسین های تعمیر دستگاه کپی برای برطرف کردن این مشکل، اقداماتی همچون تعویض درام و تونر یا اصلاح تنظیمات نور را انجام می دهند

5- چگونه می‌توانم کیفیت چاپ دستگاه کپی را بهبود دهم؟

ابتدا تنظیمات کیفیت چاپ را بررسی کنید و آن را  به حالت High Quality یا بهترین کیفیت تنظیم نمایید.  همچنین ، مطمئن شوید که کارتریج جوهری یا تونر دستگاه کپی به درستی نصب شده و تمیز است. در صورت لزوم، می‌توانید تنظیمات چاپ را در درایور دستگاه تغییر دهید.

6- چطور می‌توانم از ایجاد لکه‌ها و خطوط در چاپ جلوگیری کنم؟

ابتدا دستگاه را تمیز کنید. همچنین، ممکن است نیاز به تمیز کردن و تعویض برخی قطعات مانند رولرها و پد‌ها وجود داشته باشد. برای تعمیرات پیشرفته تر، با ما در نمایندگی تعمیر دستگاه کپی زودکمک تماس بگیرید.

7- دستگاه کپی من اسناد را شناسایی نمی کند. چه باید کنم؟

ابتدا مطمئن شوید که سند به درستی در دستگاه قرار گرفته است و منوی مورد نظر را انتخاب کرده‌اید (مانند کپی یا اسکن). اگر مشکل همچنان وجود دارد، پیشنهاد می‌شود دستگاه را ریست کنید یا از راهنمایی تکنیسین حرفه‌ای تعمیر دستگاه فتوکپی استفاده کنید.

8- چطور می‌توانم مشکل مکانیکی در دستگاه کپی را تشخیص دهم؟

اگر دستگاه صداهای غیرعادی تولید می‌کند احتمالاً یک مشکل مکانیکی وجود دارد. برای تشخیص دقیق تر و رفع مشکل ، بهتر است با تکنسین تعمیرات دستگاه کپی تماس بگیرید.

9- برای سالم نگه داشتن دستگاه کپی چه کار باید انجام دهیم؟

استاندارد دستگاه کپی میزان ساعت مشخصی را تعیین نکرده است؛ ولی بر حسب زمان بندی به نسبت میزان آسیب دستگاه، روزانه ۳ نوبت ۴ ساعتی می تواند زمان مناسبی برای کارکرد دستگاه کپی باشد .

10- کدام قسمت در دستگاه کپی بیشتر آسیب می بیند؟

دستگاه کپی به نسبت کارکرد و میزان مراقبت دچار خرابی می شود و درواقع رعایت نکردن هر نکته ای از اصول اولیه، استفاده از دستگاه را دچار مشکل خواهد کرد.

11- راه کار جلوگیری از خرابی دستگاه کپی چیست؟

  • برق دستگاه را چک کنید.

  • دستگاه را در جای مناسب قرار دهید .

  • بعد از ۴ ساعت کارکردن، دستگاه را به مدت ۳۰ دقیقه خاموش کنید.

  • با توجه به استانداردهای دستگاه کپی از آن استفاده کنید .

مزایای استفاده از خدمات تعمیرات دستگاه کپی در محل زودکمک

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از خدمات تعمیر دستگاه کپی در محل زودکمک، جلوگیری از آسیب دیدگی دستگاه است. گاهی دستگاه فتوکپی در حین جابجایی ضربه می خورد و آسیب دیدگی آن تشدید می شود. اما با استفاده از سرویس در محل کپی، دیگر نیازی به جابجا کردن دستگاه نیست و چنین خطراتی هم به صفر می رسند. مزیت دیگر این که نیازی نیست زمانی از کار یا استراحت خود را صرف رفت و آمد به مراکز تعمیراتی کنید. با حضور تیم تعمیر دستگاه کپی در منزل یا محل کار، هزینه انتقال دستگاه حذف نیز حذف می شود. یکی دیگر از مزایای تعمیرات دستگاه کپی در محل زودکمک، نظارت بر کار تعمیرکار است. وقتی بررسی و تعمیر دستگاه در حضور خود شما انجام شود، می توانید بر مراحل کار تکنسین ها نظارت کامل داشته باشید و در صورت بروز خطا، به آنها تذکر دهید.

 

 

چطور می توان از خدمت تعمیرکار سیار دستگاه کپی زودکمک استفاده کرد؟

تعمیرکار سیار دستگاه کپی زودکمک، خدمات تخصصی تعمیرات دستگاه فتوکپی در تهران و کرج را به کاربران ارائه می دهد. برای دریافت این سرویس، درخواست تعمیر دستگاه کپی را از طریق سایت و یا اپلیکیشن زودکمک، ثبت کنید. همکاران ما برای انجام هماهنگی های لازم، با شما تماس می گیرند.

 


نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1403/02/02-17:57

درود بر شما ریحانه صدیقی فرد عزیز

 با توجه به موارد ذکر شده، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

زودکمک
1403/02/02-17:53

درود بر شما یاشار عزیز

چه اروری میدهد؟ هنگامی که دستگاه کپی ارور میدهد به این معنی است که ایراد سخت افزاری دارد.

ریحانه صدیقی فرد
1403/02/02-13:22

دستگاه کپی من متنارو برعکس چاپ می‌کنه علتش چیه؟

یاشار
1403/02/02-12:46

سلام دستگاه کپی من ارور میده و چاپ رو انجام نمیده متاسفانه

زودکمک
1403/02/01-17:58

درود بر شما کامران عزیز

ایراد می تواند از درام کارتریج یا مگنت باشد.کاربر گرامی با توجه به موارد ذکر شده، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

 

زودکمک
1403/02/01-17:42

درود بر شما زهره عزیز

ممنون از شما که با ما در ارتباط بودید.

کامران
1403/02/01-11:05

دستگاه کپی دفتر من وقتی کپی میگیرم خط های افقی میوفته روش دلیلش چیه؟

زهره
1403/01/30-10:35

مجموعه زود کمک عالیه خیلی با حوصله به تمام سوالات جواب میدن

زودکمک
1403/01/28-12:05

درود بر شما sina عزیز

این ایراد مربوط به دلایل سخت افزاری از جمله خرابی کارتریج، کثیف بودن هد دستگاه، اختلال در درام یا تونر و... می شود که لازم است بررسی شود.

 

sina
1403/01/28-11:59

سلام دستگاه کپی من سیاه کپی میگیره علتش چیه؟تعمیر میشه؟

زودکمک
1403/01/27-17:15

درود بر شما فاطمه. ح عزیز 

ممنون از شما که با ما در ارتباط بودید.

ایراد دستگاه شما می تواند هم از قطعات سخت افزاری دستگاه باشد و هم از بی کیفیتی پودر استفاده شده. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 1662 تماس بگیرید، همکاران ما آماده ارائه خدمات به شما هستند.

فاطمه. ح
1403/01/27-17:10

ممنون از پیج خوبتون. من دستگاه کپی 2004n دارم موقع که تازه کارتریجش و شارژ کردم ولی بازم کمرنگ کپی میگیره. ایرادش چیه؟

زودکمک
1403/01/19-16:18

درود بر شما سارا عزیز

ایراد میتواند از کاغذ کش، مگنت و ایرادات سخت افزاری باشد و دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

 

سارا
1403/01/19-16:02

خسته نباشید. موقع کپی گرفتن دستگاه یه صدای عجیب میده و و چند تا بوق میزنه و استپ میشه. دلیلش چیه؟ نیاز به تعمیر داره؟ لطفا راهنماییم کنید

 

زودکمک
1402/12/28-10:55

درود بر شما مونا عزیز

بله، شما می توانید درخواست تعمیر دستگاه کپی خود را ثبت کنید.

برای ثبت درخواست می توانید با 1662 تماس بگیرید یا به صورت آنلاین ثبت درخواست کنید.

مونا
1402/12/28-10:34

سلام خسته نباشید دستگاه کپی شرکت ما به مشکل برخورده با توجه به اینکه آخرین روز کاری امسال هست امکانش هست امروز مشکل برطرف بشه ؟ راهنمایی کنید لطفا

زودکمک
1401/05/11-09:44

سللام دوست عزیز. اگر ساکن تهران و کرج هستید، درخواست خود را در سامانه ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

ناشناس
1401/05/10-12:13

سلام خسته نباشین ، جهت تعمیر دستگاه فتوکپی در مدرسه هم تکنسین دارین که در محل تشریف بیارن دستگاه کپی رو تعمیر کنن؟