یکی از متداول ترین مشکلات در ماشین های لباسشویی، خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی است. این میکروسوئیچ در مجاورت لاستیک درب قرار دارد. از جمله وظایف این قطعه، باز و بسته کردن درب ماشین و حفظ امنیت سیستم است. تا وقتی که میکروسوئیچ بسته نشده باشد ماشین لباسشویی شروع به کار نمی کند. بعد از پایان شستشو نیز تا 2 دقیقه درب ماشین لباسشویی باز نمی شود؛ زیرا تا زمانی که میکروسوئیچ اطمینان کامل از پایان کار حاصل نکند، غیر فعال نشده و اجازه باز کردن درب را به شما نمی دهد. این قابلیت از نشت آب به بیرون هنگام شستشو جلوگیری می کند. جریان برق تنها زمانی که میکروسوئیچ در مدار قرار می گیرید، از آن عبور می کند و به کل سیستم می رسد؛ بنابراین در صورت کار نکردن میکروسوئیچ ماشین لباسشویی به طور کامل روشن نمی شود. در صورت نیاز به تعمیر ماشین های لباسشویی در محل با گارانتی معتبر با زود کمک تماس بگیرید.

تعوبض میکروسوئیچ

علل خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

  • درب لباسشویی را محکم نبندید.

  • در صورتی که درب ماشین لباسشویی را زودتر از موعد باز کنید به میکروسوئیچ آسیب وارد می کنید.

  • داغی بیش از حد پلاتین های میکروسوئیچ  باعث خرابی آن می شود.

  • نوسانات برق یکی دیگر از علل های خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی می باشد.

  • در صورتی که میکروسوئیچ با آب تماس پیدا کند احتمال سوختن آن وجود دارد.

مشاوره آنلاین زود کمک

ارور مربوط به خرابی ماشین لباسشویی

ارور های مربوط به خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی متفاوت هستند برای مثال در برند بوش هنگام ایراد در میکروسوئیچ ارورهای E34 , E16 , E35  را مشاهده می کنید. به طور کلی هر گاه ماشین لباسشویی شما روشن شد؛ اما پس از زدن دکمه استارت شروع به کار نکرد احتمال زیاد ایراد از میکروسوئیچ آن است.

این مقاله کاربردی رو از دست نده: آموزش فعال و غیرفعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی

مزایا میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

  • طراحی مدار آن سرراست و ساده است.

  • در محیط های صنعتی به درستی کار می کنند.

  • تکرار پذیری و دقت بالایی دارند.

  • میکروسوئیچ ها مصرف برق کمی دارند.

  • دارای قابلیت High-Inductance Load می باشند.

  • نصب آن ساده است.

  • به دلیل مقاومت بالای فیزیکی که دارند در مکان های پر خطر قابل اعتماد هستند.

  • افت ولتاژ کمی دارند و در برابر نویز الکتریکی مقاوم هستند.

وظیفه میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

وظیفه اصلی میکروسوئیچ قفل کردن درب ماشین لباسشویی هنگام شستشو و جلوگیری از باز شدن آن می باشد. این قطعه جهت ایمنی در لباسشویی استفاده شده است و در صورت نبود آن خطرات زیادی کودکان و بزرگسالان را تهدید می کند. اگر درب لباسشویی حین کار باز شود خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. در صورت خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی فوراً برای تعمیر آن اقدام کنید.

نشانه های خرابی میکروسوئیچ چیست؟

میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

  • لباسشویی روشن می شود؛ اما شروع به کار نمی کند.

  • زمانی که لباسشویی را روشن می کنید، فقط روی پمپ تخلیه می رود و درب قفل نمی شود.

  • در بعضی از موارد بعد از پایان شستشو درب ماشین لباسشویی باز نمی شود، در چنین شرایط احتمال دارد ایراد از میکروسوئیچ درب باشد.

بیشتر بخوانید: علت ارور CL در ماشین لباسشویی چیست؟

خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی و تعویض آن

برای شروع دستگیره درب را کمی به طرف خود بکشید تا درب از لاستیک دور لباسشویی جدا شود. قوس شیشه درب ماشین لباسشویی به همراه لاستیک دور آن وظیفه آب بندی دیگ را به عهده دارند. زمانی که درب ماشین لباسشویی را باز میکنید تمام قطعات داخلی به خوبی دیده می شوند. برای جدا کردن لاستیک درب از بدنه لباسشویی، لازم است فنر بیرونی دور درب را به طرف بیرون بکشید تا فنر آزاد شود. می توانید این کار را به وسیله یک پیچ گوشتی کوچک دوسو انجام دهید. زمانی که فنر بیرونی دور لاستیک آزاد شد، فنر را از جای خود خارج کنید. بعد از این مرحله، لاستیک درب را به آرامی از یک طرف از بدنه جدا کنید. در غیر این صورت با وارد شدن فشار بیش از حد به لاستیک آسیب می رسد

بعد از جدا شدن لاستیک، آن را داخل دیگ قرار دهید تا بتوانید به سادگی میکروسوئیچ درب را خارج کنید. پیچ های میکروسوئیچ را باز کنید، به علت متصل بودن سیم به میکروسوئیچ، داخل بدنه به صورت معلق باقی می ماند. سپس با یک دست میکروسوئیچ را از پشت بدنه خارج کنید. اگر درب لباسشویی شما باز یا بسته نمیشود، به علت خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی شما است.

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در ماشین های لباسشویی و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست تعمیر خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران