آموزش ضبط صدا و پیغام تلفن گویا در سانترال پاناسونیک

یکی از امکانات بسیار کاربردی و مفید در تلفن های سانترال ضبط پیغام تلفن گویا یا راهنمای صوتی است. باید به این موضوع توجه کرد که ضبط صدای سانترال و پیغام گویا بر روی خطوط تلفن شرکت یکی از راه های بسیار مؤثر در برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان می باشد. تلفن های امروزی به یکی از مهم ترین ابزار های ارتباطی بین مشتریان و شرکت ها تبدیل شده اند و درصد نیاز به حضور مشتری در محل را به صفر رسانده اند. اگر شما هم صاحب شرکتی هستید که روزانه عده ی زیادی با شما تماس می گیرند، فعال کردن ضبط صدا در تلفن سانترال پاناسونیک یکی از بهترین راه های ممکن برای افزایش سطح ارتباط با مشتریان می باشد. در ادامه این مقاله راهکارهایی را برای ضبط صدای سانترال و ضبط پیغام تلفن گویا سانترال پاناسونیک بیان می کنیم.

تلفن سانترال پاناسونیک

مراحل ضبط صدای سانترال و ضبط پیغام تلفن گویا پاناسونیک

اولین اقدامی که برای راه اندازی تلفن سانترال پاناسونیک انجام می دهیم، وصل کردن خط شهری به تلفن سانترال پاناسونیک است. در ادامه برای ضبط صدای سانترال نیاز دایم تا راه اندازی دیزا برای سانترال کم ظرفیت مانند مدل های KX-TES824  و  KX-TEM824 را انجام دهیم و مجموعه ای از کدهای دستوری را وارد سانترال کنم.

نکته: توجه داشته باشید که برای ضبط صدای سانترال نیاز به یک تلفن هایبرید مدیریتی مدل KX-T7730 روی داخلی 101 دارید. همچنین می توانید این برنامه هارا از طریق کامپیوتر نیز انجام دهید. اما انجام این کار از طریق تلفن بسیار راحت تر و سریعتر است.

در صورت نیاز به تعمیر تلفن بی سیم و سانترال پاناسونیک با گارانتی معتبر با زود کمک تماس بگیرید.

بعد از اتصال تلفن به سانترال از طریق جک 01 مراحل زیر را انجام دهید:

مشاوره آنلاین زود کمک

  •  دکمه ی Program را روی تلفن فشار دهید.

  • کد *#1234 را وارد کنید. با وارد کردن این کد وارد بخش تنظیمات می شوید. به یاد داشته باشید که برای ذخیره دستورات باید از کلید store و برای رفتن به مرحله بعدی از کلید SP-Phone و همچنین برای برگشت به عقب از کلید Hold استفاده کنید.

  • سپس کد 414 را وارد کنید و با دکمه Mute دستگاه را از حالت Normal به DISA OGM تغییر دهید و یک رقم برای شماره پیغام صوتی وارد کنید.

نکته مهم : باید توجه داشته باشید که این عدد باید با عددی که موقع ضبط پیغام صوتی وارد کرده اید یکی باشد.

  • کد 500 را بزنید و دستگاه را از حالت without AA به وضعیت with AA تغییر دهید.

بعد از انجام مراحل بالا دیزا را آماده وارد کردن داخلی های مورد نظر کرده ایم و به ضبط صدای سانترال و ضبط پیغام تلفن گویا نزدیک شده ایم. اکنون باید داخلی ها را روی ارقام 0 تا 9 تعیین کنیم. برای انجام این کار ابتدا باید کد 501 را وارد کنید و سپس یکی از ارقام 0 تا 9 را وارد کنید. در مرحله بعد باید داخلی مد نظر خود را که قرار است با زدن آن داخلی مورد نظر زنگ بخورد را وارد کنید. برای مثال برای وارد کردن داخلی ها ابتدا کد 501 را وارد کرده و عدد 5 را فشار می دهیم و در نهایت شماره داخلی مد نظر را وارد می کنیم.

نحوه ضبط پیغام تلفن گویا (DISA)

بعد از تعیین کردن داخلی های مورد نظر لازم است تا مراحل ضبط پیغام تلفن گویا را انجام دهیم. در واقع پیغامی را که برای مشتریان باید پخش شود را ضبط کنیم. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

این مقاله بخون به کارت میاد: آموزش باز کردن قفل شماره گیر تلفن بی سیم

1-کلید Program را از روی تلفن فشار دهید.

2-عدد 9 سپس عدد 1 را وارد کردنید و گوشی تلفن را بردارید.

تلفن سانترال پاناسونیک

3-عددی که برای شماره پیغام صوتی در نظر دارید را وارد کنید و بعد از شندین صدای بوق، پیغامتان را ضبط کنید.

4-بلافاصله بعد از اتمام پیغام، دکمه Store را بزنید تا پیغام شما ضبط شود. برای گوش دادن به پیغام ضبط شده خودتان کد 921 را شماره گیری کنید و تلفن را بردارید. در این صورت می توانید پیغام ضبط شده خودتان را گوش کنید.

نکته: برای تغییر پیغام منشی گویا مانند مراحل بالا عمل کنید با این تفاوت که در مرحله سوم بعد از وارد کردن عدد 9 و 1 لازم است تا مجدد عدد یک را وارد کنید تا و بعد از شنیدن صدای بوق، پیغام خود را ضبط کنید. به یاد داشته باشید که بعد از پایان کلید Store را فشار دهید.

ضبط پیغام لایه های بعدی تلفن گویا

این پغام ها زمانی استفاده می شوند که بعد از خوشامد گویی و شماره گیری یکی از اعداد نیاز باشد تا پیغامی جهت معرفی زیر بخش ها پخش شود و مشتری یک شماره دیگر را وارد کند. در این شرایط برای ضبط پیغام تلفن گویا مراحل زیر را انجام دهید.

  1. کلید Program را از روی تلفن فشار دهید.

  2. عدد 9 را شماره گیری کنید.

  3. سپس عدد 3 را وارد نمایید.

  4. حال عدد 1 را بزنید ( شماره زیر منوی مد نظر )

  5. کلید ستاره (*) را وارد کنید.

تلفن گویا

6- در این مرحله بعد از شنیدن صدای بوق پیغام خود را ضبط کنید.

7- در نهایت برای ذخیره پیام ضبط شده کلید Store را فشار دهید.

با انجام مراحل بالا می توانید پیغام های مورد نظر خود را برای معرفی مرکز خود ضبط کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه ریست کردن تلفن پاناسونیک

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در تلفن های پاناسونیک و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران