ما همه روزه در حال استفاده از گوشی های هوشمند خود هستیم. مانند تمام وسایل الکترونیکی گوشی های هوشمند هم می توانند با مشکلاتی روبرو شوند. یکی از این مشکلات سفید شدن ناگهانی صفحه نمایش گوشی است. مشکل سفید شدن صفحه گوشی می تواند به دلایل نرم افزاری یا سخت افزاری رخ دهد. در این مقاله همراه زودکمک باشید تا به بررسی دلایل این مشکل و راه حل های آن بپردازیم.

دلایل سفید شدن صفحه گوشی

چرا صفحه گوشی سفید می شود؟

سفید شدن صفحه گوشی دلایل مختلفی اعم از نرم افزاری یا سخت افزاری می تواند داشته باشد. از جمله این دلایل عبارتند از:

  • برنامه های معیوب و مشکل دار

  • مشکلات حافظه گوشی

  • مشکل باتری و شارژ گوشی

  • ضربه یا آسیب فیزیکی به گوشی

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمکترفندهای پیدا کردن گوشی گم شده

برنامه های معیوب و مشکل دار

نصب برنامه های معیوب و مشکل دار یکی از دلایل سفید شدن صفحه گوشی است. در برخی موارد این ایراد می تواند مربوط به حافظه پنهان برنامه های گوشی باشد. برای رفع این مورد لازم است که داده های برنامه مشکل ساز را پاک کنید. برای حذف این داده ها به منوی تنظیمات و سپس برنامه ها یا Apps بروید. برنامه ای را که قصد حذف داده های آن را دارید انتخاب کرده، سپس به بخش فضای ذخیره سازی یا Storage بروید. در این بخش پاک کردن حافظه پنهان یا Clear cache را انتخاب کنید. اگر با حذف حافظه پنهان و داده های برنامه ایراد برطرف نشد لازم است که برنامه موردنظر را از گوشی خود پاک کنید.

مشکلات مربوط به حافظه گوشی

سفید شدن صفحه گوشی در برخی موارد می تواند مربوط به پر بودن حافظه گوشی باشد. برای رفع این مورد لازم است که از پر شدن بیش از حد حافظه گوشی جلوگیری و از ذخیره فایل های غیرضروری خودداری کنید. همچنین سعی کنید همیشه از حافظه داخلی گوشی برای نصب و اجرای برنامه ها استفاده کنید. در برخی موارد اجرا شدن برنامه ها از کارت حافظه جانبی یا همان SD Card می تواند باعث سفید شدن صفحه گوشی شود. پس برنامه ها را به حافظه داخلی منتقل کنید.

✅ پیشنهاد زودکمک: دلیل خوانده نشدن کارت حافظه در گوشی

مشکل باتری و شارژ گوشی

از دیگر علت های سفید شدن صفحه گوشی مربوط به باتری و شارژ گوشی می شود. مشکلاتی از قبیل معیوب شدن باتری یا استفاده از آداپتورها و کابل شارژهای تقلبی و معیوب می توانند باعث سفید شدن صفحه گوشی شوند. از سلامت باتری، آداپتور و کابل شارژ خود مطمئن شوید. همچنین همیشه از آداپتورهای اصلی و استاندارد برای شارژ گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

سفید شدن صفحه موبایل

✅ همچنین بخوانید: علت خاموش شدن ناگهانی گوشی چیست؟ 

ضربه یا آسیب فیزیکی به گوشی

سفید شدن صفحه گوشی شما می تواند به علت وارد شدن ضربه به گوشی یا قرار گرفتن جسم سنگین روی گوشی اتفاق بیافتد. بدین ترتیب گوشی متحمل ایراد سخت افزاری می شود که لازم است تعمیر شود. این ایراد می تواند مربوط به معیوب شدن LCD گوشی نیز رخ دهد. در این صورت برای تعمیر و تعویض LCD گوشی خود می توانید با زودکمک در تماس باشید. 

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران