طراحی سایت امروزه از حرفه های محبوب و پرطرفدار به شمار می آورد. این حرفه از جمله کارهای بسیار تخصصی است و به ابزار و تجهیزات مخصوص نیاز دارد. به طور کلی می توان گفت که بهترین لپ تاپ برای طراحی سایت به هدف طراح بستگی دارد. لپ تاپ های مختلف با قیمت ‌های متنوع بسته به بودجه کاربر می ‌توانند لپ تاپی مناسب برای طراحی سایت باشند. لازم به ذکر است که برای این منظور بهتر است که از لپ تاپ های با پردازنده به روز استفاده کنیم. در این مقاله به بررسی مشخصات لازم و معرفی بهترین لپ تاپ ها برای طراحی سایت می پردازیم.

لپ تاپ های مناسب طراحی سایت

لپ تاپ مناسب طراحی سایت چه ویژگی هایی دارد؟

هر کدام از لپ تاپ ها با ویژگی ها و مشخصات مختلف برای کاربری های خاصی مناسب هستند. در خصوص بهترین لپ تاپ برای طراحی سایت نیز باید به مشخصات زیر توجه کرد:

  • اندازه و کیفیت صفحه نمایش

  • پردازنده یا CPU

  • کارت گرافیک یا GPU

  • فضای ذخیره سازی یا هارد

  • مقدار RAM سیستم

در ادامه به بررسی هریک از این موارد می پردازیم، همچنان با زودکمک همراه باشید.

💻 راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای ترید

اندازه و کیفیت صفحه نمایش

کیفیت و نوع صفحه نمایش لپ تاپ برای هر نوع استفاده کاربری از موارد مهم به شمار می رود. در واقع این بخش لپ تاپ قسمتی است که بیشترین تعامل را با آن دارید و باید کیفیت مناسبی داشته باشد. در این بین وقتی که قصد استفاده از لپ تاپ برای طراحی سایت را دارید، اهمیت و نقش صفحه نمایش لپ تاپ پررنگ تر می شود. لازم به ذکر است که بهترین لپ تاپ برای طراحی سایت، باید صفحه نمایشی با کیفیت Full HD یا 4K داشته باشد. لپ تاپ های با صفحه نمایش دارای رزولوشن Full HD و 4K از کیفیت تصویر خوبی برخوردار هستند. در نتیجه محتوای موردنظر باکیفیت تر نمایش داده می شود.

همچنین اگر از لپ تاپ در محیط های پرنور یا بیرون از خانه استفاده می کنید، لازم است که به میزان روشنایی صفحه نمایش نیز دقت کنید. روشنایی نمایشگر لپ تاپ باید به قدری باشد که به خوبی پاسخگوی این نیاز باشد. در خصوص تکنولوژی صفحه نمایش نیز بهتر است از لپ تاپ های با صفحه نمایش AMOLED استفاده کنید، چرا که پنل های AMOLED رنگ‌ ها را جذاب ‌تر نمایش می دهند و همچنین در نمایش رنگ مشکی عملکرد بسیار خوبی دارند.

موردی دیگری که در رابطه با صفحه نمایش بهترین لپ تاپ ها برای طراحی سایت حائز اهمیت است، مات بودن نمایشگر است. نمایشگرهای مات نور را منعکس نمی کنند اما نمایشگرهای براق با انعکاس نور باعث آزار و خستگی چشم ها می شوند.

پردازنده یا CPU

CPU در لپ تاپ وظیفه پردازش های مختلف را بر عهده دارد و می توان گفت که در واقع این قطعه قلب تپنده لپ تاپ محسوب می شود. لپ تاپ مناسب طراحی سایت لازم است که از پردازنده ای با توان و سرعت پردازش خوب برخوردار باشد که بتواند نیازهای یک طراح سایت را به خوبی رفع کند.

کارت گرافیک یا GPU

از آن جا که زیبایی بصری در امر طراحی سایت موردی ضروری و مهم است، بهترین لپ تاپ برای طراحی سایت باید یک GPU قدرتمند داشته باشد.

فضای ذخیره سازی یا هارد

در انتخاب بهترین لپ تاپ ها برای طراحی سایت، نوع و ظرفیت حافظه داخلی لپ تاپ نیز موردی مهم است. برای این منظور بهتر است که لپ تاپی با حافظه حداقل 1  ترابایتی و از نوع SSD تهیه کنید. حافظه SSD می تواند سرعت لپ تاپ را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

مقدار RAM سیستم

رم در لپ تاپ کار باز نگه داشتن برنامه‌ ها را انجام می دهد، به این صورت می توانید هم زمان چند برنامه را باهم اجرا کنید. به عنوان مثال در هنگام کار بر روی سایت خود می توانید هم زمان در Google نیز به جستجوهای لازم خود بپردازید یا در حین کار با موزیک پلیر لپ تاپ، آهنگ موردعلاقه خود را پخش کنید. بدین ترتیب لپ تاپ مناسب طراحی سایت باید حداقل 8 گیگابایت حافظه RAM داشته باشد.

مشاوره آنلاین زودکمک

💻 نحوه پیدا کردن شماره سریال و مدل لپ تاپ

معرفی بهترین لپ تاپ ها برای طراحی سایت

پس از شرح مشخصات لازم و موردنیاز لپ تاپ برای طراحی سایت، اکنون نگاهی به چند مدل از بهترین لپ تاپ ها برای طراحی سایت می اندازیم.

لپ تاپ ASUS مدل Vivobook 15 X1504VA

Vivobook 15 X1504VA، دارای صفحه نمایشی 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن Full HD و نرخ نوسازی 60 هرتز است. این پنل دقت رنگ و زاویه دید خوبی دارد و محتوا را با کیفیت خوبی نمایش می دهد. این لپ تاپ 1.7 کیلوگرم وزن و حدود 17.9 میلی‌ متر ضخامت دارد. در نتیجه برای افرادی که وزن و ضخامت کم لپ تاپ برای جابجایی و حمل راحت تر لپ تاپ برایشان مهم است می تواند گزینه مناسبی باشد.

CPU این لپ تاپ نیز مدل Intel Core i7 1355U نسل 13 با فرکانس 3.7 تا 5.0 گیگاهرتز است که قدرت خوبی برای طراحی سایت و کارهای پردازشی مختلف دارد. در این لپ تاپ از کارت گرافیک مجزا استفاده نشده است. همچنین حافظه 512 گیگابایت SSD از نوع M.2 NVMe PCIe 3.0 و 16 گیگابایت رم DDR4 برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است.

لپ تاپ Lenovo مدل IdeaPad Slim 5 i7 13700H

لپ تاپ IdeaPad Slim 5 i7 13700H از مدل های خوش قیمت در رده بهترین لپ تاپ ها برای طراحی سایت است. این لپ تاپ صفحه نمایش 16 اینچی با رزولوشن Full HD دارد. همچنین پردازنده Core i7 نسل 13 اینتل مدل 13700H در این لپ تاپ به کار رفته است که توان پردازشی بسیار خوبی دارد. برخورداری از 16 گیگابایت رم DDR5با فرکانس 5200 مگاهرتز نیز باعث می ‌شود که این لپ تاپ سرعت خوبی برای اجرای برنامه‌ ها داشته باشد. حافظه داخلی این مدل هم از نوع SSD PCIe NVMe 4.0 است و 512 گیگابایت هم ظرفیت دارد.

💻 بهترین پردازنده برای لپ تاپ کدام است؟ 

لپ تاپ Lenovo مدل IdeaPad Gaming 3

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 هم از دیگر لپ تاپ های مناسب طراحی سایت است. این لپ تاپ بیش از ۲ کیلوگرم وزن دارد و از یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با پنل IPS بهره برده است که وضوح تصویر FULL HD دارد. ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا و همینطور ۱۶ گیگابایت رم هم برای IdeaPad Gaming 3 در نظر گرفته شده است. پردازنده استفاده شده در ایم مدل هم،‌ Core i5 مدل ۱۲۴۵۰H است که عملکرد بسیار خوبی دارد. پردازنده گرافیکی دستگاه نیز NVIDIA مدل GEFORCE RTX 3050 است که ۴ گیگابایت هم حافظه اختصاصی دارد.

لپ تاپ HP مدل Victus 15 i5 13420H

لپ تاپ Victus 15 i5 13420H ساخت کمپانی HP، از یک CPU قوی در کنار کارت گرافیک مناسب ارزش خرید بالایی دارد. این لپ تاپ 2.2 کیلوگرمی از کارت گرافیک GeForce RTX 3050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 و پردازنده مرکزی Intel Core i5 13420H با فرکانس 2.8 تا 4.6 گیگاهرتز بهره می ‌برد. این لپ تاپ با 8گیگابایت حافظه رم DDR4 با امکان ارتقا تا 32 گیگابایت و 512 گیگابایت حافظه SSD کامل می شود تا آن را به یکی از بهترین لپ تاپ ها برای طراحی سایت تبدیل کند.

لپ تاپ Apple مک بوک ایر مدل M1

مک بوک ایر M1 یکی از زیبا‌ترین، باکیفیت ‌ترین و ظریف ‌ترین لپ تاپ‌ ها است. وزن این لپ تاپ تنها 1.29 کیلوگرم و ضخامت آن 16 میلی متر است. همچنین بدنه‌ تمام فلزی آن باعث شده تا کیفیت ساخت بسیار خوبی داشته باشد. صفحه نمایش مک بوک ایر M1 از یک پنل 13.3 اینچی از نوع IPS با رزولوشن QHD بهره می برد که از روشنایی 400 نیتی، فناوری True Tone و Wide Color P3 پشتیبانی می کند.

در بخش سخت افزاری نیز تراشه‌ M1 اپل یک تراشه‌ واقعا بی نظیر است که می ‌توانید خیال شما را از بابت انجام هر کاری آسوده کند. حافظه‌ داخلی این نسخه مد نظر ما در لیست 256 گیگابایت از نوع SSD است و 8 گیگابایت حافظه‌ی رم این سخت افزار را همراهی می‌کند. بخش باتری که معمولا ضعف عموم لپ تاپ‌ ها است در مک بوک ایر 2020 به یک نقطه قوت تبدیل شده و حالا این محصول به لطف تراشه‌ی M1 می ‌تواند با یک بار شارژ بیشتر از 2 روز دوام بیاورد.

لپ تاپ aser مدل Nitro 5 AN515

یکی از بهترین لپ تاپ ها برای طراحی سایت، Nitro 5 AN515 است، چرا که این لپ تاپ CPU بسیار قدرتمندی دارد و به همین جهت می ‌تواند به خوبی از پس پرداز‌ش ‌های مختلف بربیاید. پردازنده مرکزی این محصول Intel Core i7 12700H است که عملکرد بسیار خوبی دارد. این پردازنده مرکزی با 6 گیگابایت پردازنده گرافیکی Geforce RTX 3050 کامل می شود.

در بخش حافظه هم این لپ تاپ از رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 ا و 512 گیگابایت SSD بهره مند است. ایسر برای بخش نمایشگر پنل 15.6 اینچی IPS با رزولوشن FHD را مناسب دیده و برای این پنل از نرخ نوسازی 144 هرتزی نیز استفاده کرده است. همچنین 6 گیگابایت گرافیک 3050 هم در Nitro 5 AN515 می ‌تواند از پس پردازش‌ های سه بعدی مختلف بربیاید.

💻 معرفی بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

لپ تاپ Asus مدل ROG Strix G15

در دسته لپ تاپ های مناسب طراحی سایت، می توان به لپ تاپ OG Strix G15 نیز اشاره کرد. این لپ تاپ صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر Full HD دارد. همچنین این مدل به پردازنده Ryzen 7 6800H مجهز شده  و ۸ گیگابایت رم دارد. در کنار این قطعات باید بگوییم که پردازنده گرافیکی RTX 3050 هم برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. برخورداری از ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم باعث شده که این محصول سرعت بسیار خوبی برای ذخیره اطلاعات و حتی اجرای برنامه های مختلف داشته باشد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران