تشخیص مدل تلویزیون در برندهای مختلف به شکل متفاوت انجام می شود. درواقع برای این کار، باید معنی حروف نوشته شده در عنوان تلویزیون و اعداد به کار رفته در آن را بدانید. هریک از این حروف و اعداد، نشان دهنده ویژگی خاصی هستند و برخی از آنها هم کشور تولید دستگاه را نشان می دهند. اگر مدل تلویزیون خود را بشناسید، می توانید قابلیت ها و البته محدودیت های آن را در اینترنت جستجو کرده و به شکل حرفه ای تری از این دستگاه استفاده کنید.

همچنین گاهی برای تعمیر تلویزیون و دریافت مشاوره در این زمینه، اطلاع از مدل دستگاه ضروری است. به عنوان مثال وقتی برای دریافت مشاوره رایگان یا خدمات تعمیراتی با زودکمک تماس می گیرد، کارشناس با دانستن مدل تلویزیون، قادر به پاسخگویی دقیق تر خواهد بود. در ادامه روش های تشخیص مدل تلویزیون در برندهای مختلف را به شما آموزش می دهیم.

تشخیص مدل تلویزیون

نحوه تشخیص مدل تلویزیون ال جی

اگر از تلویزیون ال جی استفاده می کنید و نمی دانید که دقیقا کدام مدل را خریداری کرده اید، می توانید با استفاده از روش های مختلف، مدل دستگاه را تشخیص دهید. خوشبختانه تشخیص مدل تلویزیون ال جی کار بسیار ساده ای است و با استفاده کدها و حروف نوشته شده روی برچسب دستگاه، می توانید این کار را انجام دهید.

برای کدخوانی تلویزیون های ال جی و تشخیص مدل دستگاه از طریق اعداد و حروف نوشته شده در عنوان، کافی است به موارد زیر توجه داشته باشید. برای دریافت مشاوره رایگان با نمایندگی تعمیرات تلویزیون تماس بگیرید.

تشخیص مدل تلویزیون

نحوه پیدا کردن مدل نامبر تلویزیون ال جی

تلویزیون های ال جی، مانند دستگاه های دیگر برندها دارای یک مدل نامبر هستند که به شکل های مختلفی می توان به آن دسترسی پیدا کرد. این مدل نامبر، روی بسته بندی دستگاه حک و یا نوشته شده است. اگر به کارتن تلویزیون دسترسی ندارید، بدنه پشتی را چک کنید. عبارت Model No را پیدا کرده و با استفاده از عددی که در مقابل آن ذکر شده است، مدل تلویزیون را شناسایی کنید.

روش دیگر برای تشخیص مدل تلویزیون هم استفاده از منوی تنظیمات است. وارد بخش تنظیمات یا settings شده و از طریق بخش عمومی یا General، وارد About This TV یا (درباره این تلویزیون) شوید؛ در این بخش مدل تلویزیون را به همراه اطلاعات دیگر مشاهده می کنید.

تشخیص سایز تلویزیون ال جی

اولین عددی که در سمت چپ نام تلویزیون ال جی نوشته شده است، اندازه دستگاه را نشان می دهد. به عنوان مثال اگر این عدد 65 باشد، یعنی نمایشگر تلویزیون شما 65 اینچی است.

تشخیص کیفیت تصویر تلویزیون ال جی

بخش دیگر تشخیص مدل تلویزیون lg مربوط به کیفیت تصویر است. اولین حرف نوشته شده درسمت چپ بعد از سایز نمایشگر، کیفیت تصویر را نشان می دهد. حرف S نشان دهنده مجهز بودن تلویزیون به نمایشگر Super 4K  است.

حرف U به معنی نمایشگر UHD LED  یا 4K  بوده و حرف E در مدل های مجهز به نمایشگر OLED نوشته می شود. حرف L هم نشان می دهد که تلویزیون شما از کیفیت تصویر FULL HD پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید: چطور تلویزیون را اچ دی کنیم؟

شناسایی سال تولید تلویزیون ال جی

یکی دیگر از روش های تشخیص مدل تلویزیون در برند ال جی، شناسایی کردن سال تولید این دستگاه است. حرفی که بعد از حرف کیفیت تصویر نمایشگر قرار دارد، سال تولید این دستگاه را نشان می دهد. در زیر، هریک از حروف تلویزیون به همراه سال اختصاص داده شده به آنها را آورده ایم:

حرف N: سال 2020

حرف M: سال 2019

حرف K: سال 2018

حرف J: سال 2017

حرف H: سال 2016

نحوه تشخیص مدل تلویزیون

پیدا کردن سری ساخت تلویزیون ال جی

تشخیص مدل تلویزیون lg با استفاده از سری ساخت هم امکان پذیر است. اولین عدد بعد از حروف نمایشگر و سال عرضه، سری ساخت این دستگاه را نشان می دهد.

کشور سازنده تلویزیون ال جی

یکی دیگر از بخش های بسیار مهم در تشخیص مدل تلویزیون، مربوط به کشور سازنده آن است. حرف P تلویزیون های تولید شده در اروپا را نشان می دهد. حرف W برای کره جنوبی، حرف S برای بریتانیا و سنگاپور و حرف A برای ایالات متحده آمریکا است.

روش های تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ

تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ

شناسایی مدل تلویزیون سامسونگ از طریق منوی تنظیمات

روش های تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ هم تا حد زیادی شبیه به تلویزیون های ال جی هستند؛ با این تفاوت که معنی حروف و کدها فرق می کنند. با این حال می توانید تلویزیون را روشن کرده و از بخش تنظیمات، وارد قسمت Support شوید.

سپس به Contact Samsung  بروید و گزینه درباره این تلویزیون" یا “About This TV” را انتخاب کنید. سپس شماره مدل را به همراه سایر اطلاعات مفید در مورد تلویزیون مشاهده می کنید.

تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ از طریق برچسب جعبه

راهکار دیگر برای تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ، استفاده از برچسب جعبه دستگاه است. در این بخش باید معنی هریک از حروف و اعداد ذکر شده را بدانید تا مدل تلویزیون را به درستی تشخیص دهید. ما معنی هریک از حروف موجود در برچسب تلویزیون های سامسونگ را به شما آموزش می دهیم.

شناسایی مدل تلویزیون samsung از پشت دستگاه

مدل تلویزیون های سامسونگ در بخش پشتی دستگاه هم نوشته شده است. اگر به جعبه دسترسی ندارید و یا در بخش تنظیمات گزینه های مورد نیاز را پیدا نکردید، می توانید قسمت پشتی تلویزیون را چک کنید.

معمولا بالای برچسبی که مشخصات دستگاه در آن نوشته شده است، عبارت Model No ذکر شده است و در مقابل این عبارت، نام مدل دستگاه به صورت ترکیبی از حروف و اعداد، دیده می شود.

تشخیص سایز تلویزیون سامسونگ

برای تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ از روی سایز این دستگاه، باید به اولین عدد در سمت چپ عنوان دستگاه توجه کنید. این بخش واضح است و به عنوان مثال عدد 55، نشان می دهد که تلویزیون شما 55 اینچی است.

تشخیص مدل تلویزیون samsung از روی سال تولید

برای اینکه بدانید تلویزیونی که خریداری کرده اید در چه سالی تولید و عرضه شده است، باید به اولین حرفی که بعد از سایز تلویزیون نوشته شده است دقت کنید:

حرف B: سال 2022

حرف A: سال 2021

حرف T: سال 2020

حرف R: سال 2019

حرف N: سال 2018

حرف M: سال 2017

حرف K: سال 2016

حرف J: سال 2015

تشخیص نوع نمایشگر تلویزیون سامسونگ

یک راهکار دیگر برای تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ، اطلاع از نوع نمایشگر است. بعد از حرف سال تولید، حرف دیگری قرار دارد که نوع نمایشگر و کیفیت تصویر را نشان می دهد. حروفی مثل S یا U نشان دهنده کیفیت تصویر 4K هستند.

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر تلویزیون سامسونگ در کوتاه ترین زمان ممکن در محل شما

سری ساخت تلویزیون سامسونگ

برای تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ می توانید از سری ساخت دستگاه کمک بگیرید. سری ساخت، با اولین عددی که بعد از نوع نمایشگر آمده است، نشان داده می شود.

شناسایی مدل تلویزیون سونی

تشخیص مدل تلویزیون سونی

نحوه پیدا کردن مدل نامبر تلویزیون سونی

برای تشخیص مدل تلویزیون سونی هم باید از مدل نامبر دستگاه کمک بگیرید. دسترسی به مدل نامبر تلویزیون های سونی به روش های زیر انجام می شود:

برچسب تلویزیون سونی

نام مدل و شماره سریال تلویزیون های سونی، روی برچسب این دستگاه نوشته شده است. این برچسب در بدنه پشتی چسبانده شده و با توجه به کدی که مقابل عبارت Model No نوشته شده است، می توانید مدل دستگاه را تشخیص دهید.

بسته بندی و دفترچه راهنمای تلویزیون

روش دیگر برای تشخیص مدل تلویزیون سونی، استفاده از بسته بندی دستگاه یا دفترچه راهنمای آن است. نام مدل، روی کارتن قید شده و اگر به آن دسترسی ندارید، در دفترچه راهنما به دنبال آن بگردید.

تشخیص مدل تلویزیون سونی با استفاده از تنظیمات

اگر می خواهید برای تشخیص مدل تلویزیون sony از منوی تنظیمات این دستگاه استفاده کنید، باید بدانید که این کار با توجه به نسخه نرم افزار مدل های Android TV Sony و سال انتشار برای تلویزیون های غیر از Android TV متفاوت و به شرح زیر است:

تلویزیون های اندرویدی سونی

برای شناسایی مدل تلویزیون سونی در مدل های اندرویدی، باید مسیر زیر را طی کنید:

1. دکمه ( HELP ) را روی ریموت کنترل فشار دهید. ( یا HOME را روی ریموت کنترل فشار دهید.)

اگر نسخه اندروید تلویزیون شما 8 یا بالاتر است، مسیر زیر را دنبال کنید:

1. برنامه ها ( Apps ) > راهنما ( Help ) > اطلاعات سیستم ( System information )

2. در بخش طبقه بندی عیب یابی و اطلاعات سیستم  Troubleshooting and system information ، مدل دستگاه را مشاهده کنید.

نکته : در تلویزیون های مجهز به اندروید 7، باید وارد بخش راهنما ( Help ) شده و گزینه اطلاعات سیستم ( System information ) را بزنید تا به بخش طبقه بندی عیب یابی و اطلاعات سیستم ( Troubleshooting and system information )  و مدل نیم دستگاه دسترسی پیدا کنید.

دسترسی به مدل و شماره سریال تلویزیون های غیر اندرویدی سونی

در ادامه معرفی روش های تشخیص مدل تلویزیون سونی، به مدل های غیر اندرویدی این دستگاه می رسیم .

1. دکمه  HOME را روی ریموت کنترل فشار دهید.

2. گزینه تنظیمات یا  Setting را انتخاب کنید.

3. سپس تنظیمات سیستم یا   System Settingsو یا پشتیبانی محصول ( Product Support ) را انتخاب کنید.

4. در بخشی با عنوان پشتیبانی مشتری ( Customer Support ) یا اطلاعات سیستم ( System Information ) مدل دستگاه را مشاهده می کنید.

تشخیص کشور ساخت تلویزیون Sony

حروف ابتدایی برچسب تلویزیون های سونی، کشور ساخت این دستگاه ها را نشان می دهند. در ابتدای برچسب تلویزیون های سونی از مخفف های KD و XBR استفاده می شود. برای تشخیص مدل تلویزیون سونی بد نیست بدانید که KD به معنی تطابق با استانداردهای جهانی و XBR نیز به معنی استانداردهای کشور آمریکا است.

شناسایی سایز تلویزیون سونی

بخش دوم در عنوان تلویزیون سونی، نشان دهنده اندازه تلویزیون است. در این بخش اعدادی همچون 55، 65، 42 و ... را مشاهده می کنید که ابعاد نمایشگر را نشان داده و با اینچ سنجیده می شوند.

تشخیص کیفیت تصویر تلویزیون سونی

با استفاده از کیفیت تصویر هم می توانید مدل تلویزیون سونی را تشخیص دهید. حروف قرار گرفته بعد از اندازه نمایشگر، نشان دهنده کیفیت تصویری هستند که تلویزیون مورد نظر از آن پشتیبانی می کند. پیش از تشخیص مدل تلویزیون سونی با استفاده از کیفیت تصویر، دقت کنید که حرف X، نشان دهنده کیفیت 4K  و W نیز نشانگر کیفیت فول اچ دی و ا چ دی است. 

سری ساخت مدل های تلویزیون سونی

اولین عددی که بعد از X یا W می آید، سری ساخت را نشان می دهد که به تشخیص مدل تلویزیون سونی کمک می کند. هرچه این عدد بیشتر باشد، یعنی کیفیت تصویر تلویزیون هم بالاتر است. دو عدد پایانی نیز بیانگر تیونر و طراحی تلویزیون هستند.

بیشتر بخوانیم : روش فعال کردن بلوتوث تلویزیون

تشخیص سال تولید تلویزیون های سونی

گاهی باید برای تشخیص مدل تلویزیون، به سال تولید آن توجه کنید. حروف پایانی موجود در مدل تلویزیون های سونی، سال تولید آنها را نشان می دهند و معنی آنها به شرح زیر است:

حرف : K سال 2022

حرف : J سال 2021

حرف H : سال 2020

حرف G : سال 2019

حرف F : سال 2018

حرف E : سال 2017

حرف D : سال 2016

پرسش های رایج درباره نحوه تشخیص مدل تلویزیون

1. تلويزيون ساخت اروپا رو چگونه می توان تشخیص داد؟

اگر تلویزیون در اروپا تولید شده باشد، آن را با حرف P نشان می دهند.

2. حرف x در تلويزيون سوني نشان دهنده چيست؟

حرف X نشان دهنده آن است که این تلویزیون از کیفیت تصویر 4K پشتیبانی می کند.

3. حرف W در تلویزیون به چه معناست؟

بیانگر این است که نمایشگر این دستگاه دارای کیفیت  FULL HD یا  HD است.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران