آموزش پرینت از راه دور

حتما برای شما هم پیش آمده است که در شرایطی به چاپگر خود دسترسی نداشته باشید و به دنبال راهی برای پرینت از راه دور بگردید. پرینت گرفتن از راه دور به شما این امکان را می دهد که بتوانید از راه دور فرمان پرینت را به دستگاه چاپگر خود بدهید. در این مقاله روش های کاربردی پرینت از راه دور را به شما آموزش می دهیم. همچنین در صورت بروز هر گونه اختلال در فرآیند پرینت گرفتن دستگاه خود، می توانید با واحد تخصصی تعمیرات پرینتر ما در ارتباط باشید. 

آموزش پرینت از راه دور

3 روش پرینت از راه دور

شما می توانید با استفاده از راهکار برای پرینت گرفتن از راه دور اقدام کنید. این روش ها عبارتند از:

  • پرینت از راه دور با استفاده از پرینتر وایرلس

  • اشتراک گذاری پرینتر در شبکه

  • استفاده از سرویس Google Cloud Print

در ادامه، نحوه استفاده از هر یک از این روش ها را بیان می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک روش پرینت گرفتن با موبایل رو اینجا ببین. 

پرینت گرفتن از راه دور با استفاده از پرینتر وایرلس

معمولا پرینترهای جدید این امکان را دارند تا از طریق Wi-Fi به شبکه متصل شوند. برای استفاده از این قابلیت، لازم است که بعد از راه اندازی پرینتر، درایور نرم افزار مناسب آن را روی سیستم خود نصب کنید. بدین ترتیب، می توانید به ‌راحتی از طریق Wi-Fi به چاپگر خود فرمان پرینت از راه دور بدهید. استفاده از این روش بسیار آسان است و فقط کافی است که پرینتر و هر دستگاه دیگری که فرمان چاپ را ارسال می‌کند، روشن باشد. لازم به ذکر است که این روش را تنها در یک شبکه محلی می توانید استفاده کنید.

پرینت از راه دور با اشتراک گذاری پرینتر در شبکه

اشتراک گذاری پرینتر در شبکه محلی هم یکی دیگر از روش های پرینت گرفتن از راه دور است. برای استفاده از این روش اگر پرینتر شما از طریق کابل USB به رایانه متصل باشد، این فرآیند راحت تر انجام می شود. پس از اشتراک گذاری پرینتر، دستگاه شما مانند یک پرینتر تحت شبکه عمل می‌کند. برای هر بار پرینت گرفتن، باید از طریق کامپیوتری که چاپگر به آن متصل است، فرمان پرینت از راه دور را به دستگاه ارسال کنید.

برای استفاده از این روش تنها کافی است که در کنار تنظیمات اولیه Homegroup در ویندوز، گزینه Printers را انتخاب کنید تا پرینتر در سطح شبکه به اشتراک گذاشته شود. بدین ترتیب، با پیوستن کامپیوترهای دیگر به Homegroup، پرینتر شما در لیست پرینترهای تحت شبکه‌‍ ای که آن ها مشاهده می‌کنند، نمایش داده می شود. لازم به ذکر است، کامپیوتری که از طریق آن پرینتر در شبکه به اشتراک گذاشته شده است، باید روشن و در شبکه آنلاین باشد. گفتنی است که این قابلیت فقط در شبکه Local قابل استفاده است.

مشاوره آنلاین زودکمک نحوه اتصال گوشی به پرینتر و دستگاه کپی رو اینجا یاد بگیر. 

استفاده از سرویس Google Cloud Print برای پرینت از راه دور

یکی از روش های پرینت از راه دور که بسیاری از پرینترها هم از آن پشتیبانی می‌کنند، استفاده از سرویس Google Cloud Print است. این سرویس، قابلیتی کاربردی از گوگل است که با آن می توانید به راحتی برای پرینت گرفتن از راه دور اقدام کنید. در صورتی که چاپگر شما این قابلیت را پشتیبانی نکرد، می توانید به ‌راحتی با استفاده از گوگل کروم آن را راه‌ اندازی کنید.

برای استفاده از این قابلیت، بعد از پیکربندی پرینتر باید Google Cloud Print را به حساب کاربری گوگل خود متصل کنید. همچنین، می توانید یکی از پرینترهایی که دارید را با حساب کاربری دیگر خود به اشتراک بگذارید تا افراد دیگر هم قادر باشند با استفاده از google drive، به کامپیوتر شما متصل شده و فرمان چاپ خود را برای پرینتر ارسال نمایند. لازم به ذکر است که این روش، در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل استفاده است. برای استفاده از Google Cloud Print به روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا نرم افزار Chrome روی کامپیوتر خود را که به یک پرینتر شبکه متصل است را باز کنید.

  • سپس روی دکمه (?) Chrome Menu کلیک کرده و Settings را انتخاب کنید.

  • در این مرحله، روی advanced کلیک کنید و در بخش Printing روی دکمه Google Cloud Print کلیک کنید.

  • اکنون بر روی Manage Cloud Print devices کلیک کنید.

  • حالا روی Add printers کلیک کنید. در اینجا باید وارد حساب کاربری گوگل خود شوید.

  • کامپیوتر شما پرینترهای موجود را اسکن می کند. پرینتری را که  می خواهید به  اشتراک بگذارید را جستجو کنید.

  • برای تایید روی Add printers کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران