صورتی چاپ کردن پرینتر، یکی از مشکلات متداول در پرینترهای رنگی است. این مشکل به خاطر این است که پرینتر شما خروجی نهایی درستی از لحاظ کیفیت چاپی ندارد و محتوای چاپ شده به رنگ صورتی نزدیک است. البته نه به این معنی که کاملا به صورت صورتی بلکه معمولا طیف های مختلف رنگی که مجموعا به رنگ صورتی نزدیک است. در صورتی که شما هم با مشکل صورتی پرینت گرفتن چاپگر مواجه شده اید، این مقاله را مطالعه کنید.

صورتی چاپ کردن پرینتر

مشاوره آنلاین زودکمک تعمیرات تخصصی پرینتر در محل، توسط کارشناسان مجرب زودکمک. 

علت صورتی چاپ کردن پرینتر چیست؟

در این بخش به عواملی که باعث به وجود آمدن مشکل چاپ صورتی توسط پرینتر می شوند می پردازیم.

مهم ترین عامل چاپ صورتی پرینتر مربوط به کارتریج می شود. مخزن پرینتر های رنگی از 4 رنگ اصلی تشکیل شده است. حال اگر در هر یک از این رنگ ها اختلالی به وجود آید، پرینت کیفیت مناسب را نخواهد داشت. گاهی ممکن است چاپ صورتی توسط پرینتر به دلیل  وجود مشکل فنی در کارتریج باشد که در نتیجه آن دستگاه نمی تواند از یکی از رنگ ها استفاده کند. البته باید گفت بیشتر وقت ها چاپ صورتی چاپگر به دلیل تمام شدن یکی از رنگ های اصلی است.

مورد بعدی که می تواند سبب صورتی پرینت گرفتن پرینتر شود، مربوط به ترکیب رنگ ها است. در پرینتر، همه رنگ ها از ترکیب چهار رنگ اصلی به وجود می آیند. این رنگ ها در پرینتر شامل رنگ های آبی، زرد، سیاه و قرمز است که میزان همه آن ها برابر می باشد. اگر هر کدام از این رنگ ها زودتر تمام شود، کل پرینت به رنگ صورتی چاپ می شود.

همچنین، تمام شدن رنگ ممکن است به دلیل اصل نبودن رنگ باشد، زیرا اصل نبودن رنگ ها موجب می شود که رنگ خیلی سریع از بین برود و کارتریج نتواند کامل از رنگ ها استفاده کند. در برخی از موارد هم ممکن است اتصال مخزن با دستگاه دچار مشکل شده باشد، به طوری که کارتریج نتواند جوهری را که داخل مخزن است استفاده کند.

مشاوره آنلاین زودکمک

رفع مشکل صورتی پرینت گرفتن پرینتر

برای یافتن علت صورتی چاپ کردن پرینتر، اول لازم است ببینید که آیا همه رنگ ها در دستگاه وجود دارد یا خیر. برای این منظور، می توانید وارد منوی  Start در کامپیوتر شوید و گزینه Devices and Printer را ببینید. برای تزریق جوهر کافی است کارتریج را بیرون آورید و جوهر مورد نیاز را در آن تزریق کنید. اگر جوهر تمام شده بود، با پر کردن مخزن، مشکل حل می شود. البته دقت کنید که اگر جوهر زودتر از زمان مورد انتظار تمام شده باشد، ممکن است لازم باشد جوهر با کیفیت تری برای پرینتر خود تهیه کنید.

همچنین، در صورتی که مدت طولانی از پرینتر استفاده نکرده اید، ممکن است جوهر خشک شده باشد و به همین دلیل شاهد صورتی چاپ کردن چاپگر باشید. اگر مهارت کافی در مورد دستگاه چاپگر ندارید توصیه می شود، برای تمیز کردن جوهر خشک شده، خودتان دست به کار نشوید. با این کار ممکن است آسیب بیشتری به دستگاه پرینتر بزنید. به همین جهت، توصیه می شود هرگز پرینتر خود را برای زمان طولانی بی استفاده نگذارید. حتی اگر آن را لازم ندارید، با چاپ یک عکس از خشک شدن جوهر در کارتریج جلوگیری نمایید.

مشاوره آنلاین زودکمک نحوه کار با پرینتر رو می دونستی؟ 

نحوه تست و بررسی پرینتر برای مشکل صورتی چاپ کردن پرینتر

اگر بعد از بررسی به این نتیجه رسیدید که میزان همه جوهرها کافی است، بهتر است یک تست پرینت برای یافتن دلیل صورتی پرینت گرفتن چاپگر انجام دهید. تست پرینت می تواند علت چاپ صورتی توسط چاپگر را مشخص کند. در این تست، رنگ ها از هم جدا می شود و شما متوجه خواهید شد که کدام رنگ ایجاد مشکل کرده است.

همچنین، در صورت نیاز می توانید یک تست نازل کارتریج (Nozzle check)  هم انجام دهید. در این صورت اگر جوهر در دستگاه خشک شده باشد، این امکان وجود دارد که نازل را مسدود کرده باشد. با انجام این تست، پرینتر، نازل را کاملا تمیز می کند. در واقع Nozzle check موجب می شود پرینتر هرگونه ماده ای را که نازل توسط آن مسدود شده است، پاک کند. لازم به ذکر است که این اقدام را به عنوان آخرین روش رفع مشکل چاپ صورتی توسط پرینتر استفاده کنید، زیرا در طول این پروسه به احتمال زیاد مقدار زیادی جوهر از بین خواهد رفت.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران