سیاه پرینت گرفتن عکس و کاغذ یکی از مشکلات رایجی است که هنگام چاپ اتفاق می افتد و کاغذ چاپ شده را بی استفاده می کند. وقتی از عکسی یک یا چند بار پرینت می گیرید و چیزی که از دستگاه چاپ بیرون می آید، برگه ای سیاه است، دلتان می خواهد از حرص، تمام آن را با دست رنگ کنید تا دیگر این اتفاق نیفتد! علت بد پرینت گرفتن عکس می تواند استفاده زیاد و مداوم از دستگاه چاپ یا اختلالات دیگر باشد. اما به هر حال سیاه پرینت گرفتن عکس، نتیجه دلخواه هیچ کس نیست و باعث از دست رفتن کاغذ و جوهر و وقت زیادی می شود. برای همین، در این مقاله، انواع دلایل سیاه پرینت گرفتن عکس را بررسی کرده ایم و به آن پرداخته ایم تا شاید شما هم با خواندن آن، با بعضی از اقدامات اولیه بتوانید این مشکل را رفع کنید.

مشاوران آنلاین زودکمک

دلیل سیاه پرینت گرفتن عکس چیست؟

دستگاه پرینتر در مجموعه ها و سازمان های مختلف، کارایی بسیار زیادی دارد. با اینکه ساختار آن کمی پیچیده است، اما کاربری آسانی دارد. سیاه پرینت گرفتن عکس، باعث چاپ یک کاغذ بی استفاده می شود  و علاوه بر آن، در فرایند چاپ، کاغذ و جوهر زیادی از بین می ‌رود. بنابر این خوب است که علت بد پرینت گرفتن عکس را بدانید.

 

مشکل سیاه پرینت گرفتن عکس

علت بد پرینت گرفتن عکس می تواند استفاده زیاد و مداوم از دستگاه چاپ یا اختلالات دیگر باشد.


 

خدمتی ویژه از زودکمک

کارتریج را چک کنید

نقش اصلی فرایند چاپ و کیفیت بر عهده کارتریج است. بنابراین برای شناسایی دلیل هر مشکلی در پرینتر، اول باید سراغ کارتریج رفت. اگر کارتریج مشکلی داشته باشد یا مواد داخل آن بی کیفیت باشند، امکان سیاه پرینت گرفتن عکس وجود دارد. همچنین ممکن است کارتریج تونر درست نصب نشده باشد، بنابر این  می توانید آن را بیرون بیاورید و دوباره در جای خود قرار دهید. اگر کارتریج آسیب دیده باشد، باید آن را بیرون بیاورید و کارتریج جدیدی نصب کنید. پر بودن بیش از حد کارتریج نیز با بر هم زدن توازن پخش جوهر یا تونر، در بروز مشکل سیاه پرینت گرفتن عکس، موثر است. پر شدن سطل آشغال کارتریج، به صورت ابری سیاه از بالا به پایین بر روی کاغذهای پرینت شده به چشم می خورد. بنابر این باید هر چند وقت یک بار، سطل آشغال کارتریج را خالی کنید.

علاوه بر این ها، وقتی دستگاه کپی، برگه یا عکس سیاه و غیر قابل استفاده تحویل می دهد، نشانه این است که مصرف جوهر دستگاه بدون هیچ هدفی افزایش یافته است. به دنبال آن، هم کیفیت چاپ پایین می آید و هم مشکل سیاه پرینت گرفتن عکس رخ می دهد. در این مورد هم باید خرابی کارتریج دستگاه کپی بررسی و در صورت لزوم تعویض شود.

بررسی پاک کن درام

پاک کن درام یکی از قطعاتی است که خرابی آن می تواند موجب سیاه پرینت گرفتن عکس و برگه ها شود. چون اگر درام درست کار نکند، فرایند پخش و تثبیت جوهر روی برگه به درستی انجام نمی گیرد و در نتیجه برگه و عکس به صورت کاملا سیاه از پرینتر خارج می شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر هد پرینتر

کیفیت کاغذ

کیفیت پایین کاغذ هم از جمله دلایل سیاه پرینت گرفتن عکس در پرینتر است. اگر در کاغذ چاپ شده، میزان سایه پس زمینه بسیار زیاد و تصویر کاملا سیاه و تاریک است می توانید از کاغذی استفاده کنید که وزن کمتری داشته باشد. در این شرایط برای حل مشکل سیاه پرینت گرفتن عکس، شرایط دستگاه باید بررسی شود. چون شرایط خیلی خشک یا رطوبت پایین و خیلی مرطوب یابیش از رطوبت نسبی 80 درصد، در سیاه شدن کاغذ هنگام کپی، نقش زیادی دارند. به طور کلی، درجه دما و استفاده از برگه نامناسب در سیاه پرینت گرفتن عکس و کاغذ، در هنگام کپی بسیار موثر است.

 

کیفیت کاغذ

 

تنظیم میزان تراکم رنگ در پرینتر

وقتی مقدار و میزان تراکم رنگ بر روی گزینه بسیار تیره تنظیم شده باشد، طبیعی است که کاغذ در هنگام چاپ سیاه شود. برای همین، می توانید تراکم رنگ را به صورت دستی کمتر کنید یا آن را روی حالت تراکم خودکار بگذارید. البته بهتر است برطرف کردن مشکل سیاه پرینت گرفتن عکس را بر عهده یک متخصص حرفه ای بگذارید چون اقدامات ناشیانه ممکن است صدمات جبران ناپذیری به دستگاه وارد کند.

خرابی پرینتر

مشکل سیاه پرینت گرفتن عکس و کاغذ، در هر دو مدل پرینتر لیزری یا جوهرافشان، بروز می کند. اولین بخشی که گمان می رود علت سیاه شدن کاغذ توسط پرینتر باشد، نقطه اتصال داخلی چاپگر است. نشانه های وجود اشکال در نقاط اتصال داخلی، باعث می شود لبه های کاغذ چاپ شده سیاه شده و ظاهر کاغذ بسیار زشت شود. اختلال در واشرهای سر مگنت کارتریج، باعث ایجاد این مشکل می شود. برای رفع این مشکل می توانید از متخصصان فنی نمایندگی رسمی زود کمک بگیرید و مشکل پرینتر تان را رفع کنید.

سیاه شدن برگه یا عکس چاپ شده، چگونه رفع می شود؟

از طریق منوهای دستگاه کپی، می توان رنگ کاغذ و عکس بیرون آمده را تنظیم کرد و مشکل  سیاه پرینت گرفتن عکس را برطرف کرد. این تنظیمات، مشکل را به طور موقت برطرف می کنند. اما بعد از مدتی، مشکلات دیگری مانند سایه دار کردن عکس‌ها و متن‌ها، یا حتی بی رنگ شدن بیش از حد خود را نشان می دهند. بنابراین برای حل مشکل سیاه پرینت گرفتن عکس، بازگرداندن تنظیمات دستگاه به حالت اولیه بهترین راهکار است.

اگر با انجام این راه حل ها همچنان مشکل ادامه دارد، تاکید می شود خودتان اقدامی انجام ندهید و از یک متخصص یا یک مرکز معتبر تعمیر دستگاه کپی کمک بگیرید. زود کمک جامع ترین سامانه ی تعمیرات در ایران خدمات تخصصی تعمیر پرینتر و دستگاه کپی را انجام می دهد.  یادتان باشد که ادامه این مشکل ها، می تواند زمینه ساز بروز مشکلات و ایرادهای جدی تری در عملکرد دستگاه شوند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران