آموزش پرینت با برنامه HP Smart

پرینت با برنامه HP Smart در پرینترهای اچ پی، امکان پرینت گرفتن به صورت بی سیم را به کاربر می دهد. با استفاده از این برنامه قادر خواهید بود که با گوشی هوشمند خود به پرینتر خود دستور پرینت دهید. این برنامه برای سیستم عامل های اندروید، iOS، ویندوز و macOS قابل نصب است. در این مقاله از تیم تعمیر پرینتر در محل زودکمک، به نحوه راه اندازی پرینتر HP با برنامه HP Smart می پردازیم.

آموزش پرینت با برنامه HP Smart

نحوه پرینت با برنامه HP Smart

برای پرینت از طریق برنامه HP Smart، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا برنامه HP Smart را برای سیستم عامل گوشی هوشمند یا لپ تاپ خود دانلود و نصب کنید.

  • از آپدیت بودن سیستم عامل گوشی یا رایانه خود اطمینان حاصل کرده و در صورت آپدیت نبودن، آن را به جدیدترین نسخه به روزرسانی کنید.

  • اکنون پرینتر و گوشی یا رایانه را در نزدیکی روتر وای فای خود قرار داده و به شبکه وای فای متصل شوید.

  • در صورتی که رایانه شما از طریق کابل LAN به شبکه متصل است، کابل را جدا کرده و از اتصال وای فای استفاده کنید.

  • حالا بلوتوث گوشی یا رایانه خود را روشن کرده تا برنامه HP Smart بتواند پرینتر را شناسایی کند.

  • در صورت استفاده از گوشی هوشمند برای راه اندازی پرینتر اچ پی با برنامه HP Smart، سرویس مکان یابی موبایل خود را برای شناسایی پرینتر و ارائه راه حل ها در طول راه اندازی، روشن کنید.

  • اکنون برنامه HP Smart را اجرا کرده و دستورالعمل های مربوطه را برای شناسایی و راه اندازی پرینتر، دنبال کنید.

  • اگر قبلا از برنامه HP Smart استفاده کرده اید، در این مرحله برای پیدا کردن پرینتر موردنظر خود، روی گزینه Add Printer یا Set Up a New Printer کلیک کنید.

راه اندازی پرینتر HP با برنامه HP Smart

  • در این مرحله از پرینت با برنامه HP Smart، باید حالت تنظیم Wi-Fi را در چاپگر خود بازیابی کنید.

  • برای بازیابی تنظیم وای فای در پرینترهای با صفحه لمسی، به منوی Wireless یا Setup وارد شده، گزینه Network Setup یا Settings را انتخاب کرده و سپس Restore Network Settings را بزنید.

  • برای بازیابی تنظیم وای فای در پرینترهای بدون صفحه کنترل لمسی هم از دکمه های کنترل پنل برای بازیابی حالت تنظیم Wi-Fi استفاده نمایید.

  • پس از 2 ساعت، برنامه HP Smart را بسته و بعد از باز کردن مجدد آن، پرینتر خود را مجددا اضافه و تنظیم کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

خوندن مقاله کاربردی آموزش پرینت از راه دور رو از دست نده 😉

راه اندازی پرینتر HP با برنامه HP Smart چه کاربردهایی دارد؟

با راه اندازی پرینتر اچ پی با برنامه HP Smart، می توانید برای پرینت، کپی، اسکن و فکس استفاده کنید. علاوه بر این، از طریق برنامه HP Smart می توان وضعیت پرینتر را بررسی کرده و در صورت بروز مشکل، به عیب یابی دستگاه پرداخت. با این برنامه می توانید به راحتی تنظیمات موردنظر خود نظیر نوع چاپ و کیفیت آن، ویرایش عکس ها و... را اعمال کنید.

پرینت با موبایل از طریق برنامه HP Smart از ویژگی های این برنامه است که می توان به راحتی با گوشی هوشمند خود به صورت بی سیم به پرینت با دستگاه خود بپردازید. شما می توانید با استفاده از گزینه Print Anywhere در برنامه HP Smart، زمانی که از خانه دور بوده و به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi دسترسی ندارید، بدون استفاده از اینترنت از پرینتر خود استفاده کنید. این قابلیت ها در کنار ویژگی های دیگر، از مزیت های پرینت با برنامه HP Smart هستند.

قابلیت Mobile Fax نیز یکی دیگر از ویژگی های این برنامه است که امکان ارسال امن اسناد به دستگاه های فکس یا پرینترهای با قابلیت فکس را فراهم کرده است.

سوالات متداول در خصوص پرینت از طریق برنامه HP Smart

در این بخش به سولات رایج در خصوص راه اندازی پرینتر HP با برنامه HP Smart پاسخ می دهیم.

برای پرینت با برنامه HP Smart و استفاده از این برنامه، چه مواردی لازم است؟

برای راه اندازی پرینتر اچ پی با برنامه HP Smart و استفاده از این برنامه، به یک پرینتر اچ پی با قابلیت پشتیبانی از برنامه HP Smart و همچنین، قابلیت اتصال به شبکه بی سیم نیاز است. علاوه بر این، گوشی یا رایانه شما باید با این برنامه سازگاری داشته باشد.

برنامه HP Smart، در سیستم عامل های اندروید 7.0 و بالاتر، iOS 13 و بالاتر و همچنین ویندوز 10 نسخه 1803 به بعد و macOS 10.13 به بعد، قابل دسترس است.

در صورت متصل نشدن پرینتر به شبکه، چه باید کرد؟

اگر پرینتر به شبکه متصل نشد، اتصال وای فای را بررسی کرده و مطمئن شوید که ضعیف نباشد. همچنین، از خاموش نبودن و در حالت خواب قرار نداشتن پرینتر خود اطمینان حاصل کنید. در این رابطه، مطالعه مقاله نحوه آنلاین کردن پرینتر خاموش و آفلاین به شما پیشنهاد می شود. 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران