از آنجایی که هنگام استفاده از گوشی های هوشمند اکثرا از زبان فارسی استفاده می کنیم، برای اکثر کاربران مهم است که گوشی هوشمندشان به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی کند تا علاوه بر تایپ فارسی منوها راهم به زبان فارسی ببینند. در این مقاله ما روش فارسی کردن زبان کیبورد در گوشی اندروید و آیفون را به شما آموزش خواهیم داد. گوشی های تلفن به صورت پیش فرض از زبان انگلیسی برای منوها استفاده می کنند. از آنجایی که در کشور ما درصد زیادی از مردم به زبان انگلیسی آشنا نیستند ترجیح می دهند گوشی را بخرند که منوی آن فرسی شود. همچنین داشتن کیبورد فارسی موردی است که در گوشی های افراد فارسی زبان ضرورت دارد. بعد از نسخه 4 سیستم عامل پشتیبانی خوبی از زبان فارسی صورت گرفت، به طوری که در حال حاضر کمتر گوشی اندرویدی وجود دارد که منوی فارسی نداشته باشد.

فارسی کردن کیبورد

مشاوره آنلاین زودکمکنحوه اتصال آیفون به تلویزیون

فارسی کردن زبان کیبورد در گوشی های اندروید

1-در گوشی خود وارد قسمت Settings شوید.

2-گزینه General Management را انتخاب کنید.

3-وارد قسمت Language شوید.

زبان کیبورد

4-اکنون گزینه Add Language را انتخاب کنید.

5-به دنبال گزینه فارسی یا Persian بگردید و آن را انتخاب کنید تا زبان گوشی شما تغییر کند. اکنون کیبورد فارسی برای شما فعال خواهد شد.

توجه: در صورتی که در فهرست زبان های دستگاه گزینه فارسی یا Persian وجود نداشت، به این معنی است که گوشی شما از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند. اما یکی از مزیت های گوشی های اندرویدی این است که تی در زمانی که از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند امکان تایپ به زبان فارسی وجود خواهد داشت.

مشاوره آنلاین زود کمک

بیشتر بدانید: تعمیر موبایل در محل 1 الی 24 ساعته 

فعال کردن کیبورد فارسی در گوشی های اندروید

1-وارد قسمت Settings شوید.

2-گزینه General Management را انتخاب کنید.

3-وارد Keyboard Settings شوید.

4-اکنون گزینه Languages and types را انتخاب کنید.

زبان فارسی

5-در مرحله بعد گزینه Manage Input Languages را انتخاب کرده و در فهرست آن زبان فارسی را انتخاب کنید.

نکته:

  • در صورتی که با انجام مراحل بالا کیبورد شما همچنان انگلیسی بود، به دنبال دکمه تغییر زبان بگردید. این دکمه معمولاً به شکل کره زمین است. در بعضی از کیبورد ها این دکمه روی کلید Space قرار می گیرید یا به شکل En نمایش داده می شود. می تواند با لمس هر یک از این دکمه ها زبان کیبورد را به فارسی تغییر دهید یا به زبان دیگری بروید.

  • در بعضی از موارد لازم است تا کیبورد فارسی را از اینترنت دانلود کنید و آن را روی گوشی خود نصب کنید.

  • در صورتی که کیبورد گوشی شما به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند می توانید به سراغ کیبورد های دیگر بروید. در اندروید کیبورد هایی وجود دارند که به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می کنند و می توانند جانشین کیبرد پیش فرض شما شوند. کیبورد هایی مانندSwiftKey   یا Multiling Keyboard یا CM Keyboard انتخاب های خوب و رایگانی برای شما هستند. بعد از نصب این کیبورد ها آنها را باز کنید و مراحل فعال سازی را قدم به قدم دنبال کنید. بعد از نصب در بخش تنظیمات کیبوردی که تازه نصب کردید گزینه Languages یا Keyboard Languages را انتخاب کنید. از فهرست موجود زبان فارسی یا Persian را انتخاب کنید.

این مقاله کاربردی رو از دست نده: آیا بازیابی اطلاعات گوشی اندروید و آیفون امکان پذیر است؟

تغییر زبان کیبورد در گوشی های آیفون

اگر فارسی بودن منو و کیبورد در گوشی برای شما اهمیت دارد خرید گوشی های آیفون برای شما توصیه نمی شود. متأسفانه در حال حاضر سیستم عامل ios از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و نمی شود منو های آیفون و آیپد را به فارسی برگرداند. یکی دیگر از مشکلات این سیستم عامل نبود کیبورد فارسی به صورت پیش فرض است. در صورتی که در نسخه های قدیمی این امکان وجود داشت که زبان فارسی کیبورد را فعال کنیم اما بعد از نسخه ios 8 این امکان برداشته شد و کاربران مجبور به نصب نسخه های جداگانه شدند.
در سال های اخیر اپل امکان استفاده از کیبورد فارسی را به آیفون اضافه کرده است تا کاربران بتوانند به صورت پیش فرض امکان تایپ فارسی را داشته باشند.

مراحل فعال سازی کیبورد فارسی در آیفون

1-در گوشی آیفون وارد Settings شوید.

2-بعد از ورود به تنظیمات گزینه General را انتخاب کنید.

3-سپس گزینه Keyboard را لمس کنید.

4-در این قسمت نام کیبورد های نصب شده روی دستگاه را مشاهده خواهید کرد.

5-با انتخاب گزینه Add New Keyboard می توانید زبانی جدید به کیبورد اضافه کنید.

کیبورد فارسی

6-با زدن دکمه ای به شکل کره زمین که به صورت پیش فرض در کیبورد وجود دارد، می توانید بین زبان فارسی و انگلیسی جا به جا شوید.

اینو بخون حتما به کارت میاد : مخفی کردن برنامه ها و بازی ها در گوشی های اندروید

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در گوشی های اندروید و آیفون و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران