امروزه مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید به یکی از ترفندهای محبوب بین کاربران این گوشی های تلفن همراه تبدیل شده است. با استفاده از ترفند مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید دیگر نیازی به غیرفعال کردن برنامه ها در زمان لزوم و سپس فعال کردن مجدد آنها نیست. در این مقاله قصد داریم چندین روش مختلف برای مخفی کردن برنامه ها در اندروید را به صورت کامل آموزش دهیم. با استفاده از این روش ها برای پنهان کردن برنامه ها در گوشی اندروید دیگر نیازی به غیرفعال کردن برنامه ندارید و در نتیجه از دردسرهای بعد آن یعنی فعال کردن مجدد برنامه و انجام مجدد همه تنظیمات خبری نخواهد بود.

این ترفندها همچنین به افراد کمک می کند تا در زمانی که می خواهند گوشی خود را برای بازی یا موارد دیگر در اختیار کودکان قرار بدهند بتوانند به سرعت برنامه های مورد نظر خود را مخفی کرده و این اپلیکیشن ها را از دسترس کودکان دور نگه دارند. چنانچه در هنگام انجام هریک از این روش ها با مشکل مواجه شدید می توانید از طریق تماس با مرکز زودکمک از تکنسین های این مرکز کمک بگیرید. در این مرکز تمامی خدمات مربوط به تعمیر گوشی  به صورت کامل ارائه می شود.

ثبت درخواست آنلاین

مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید با استفاده از One UI

یکی از راحت ترین روش ها برای مخفی کردن برنامه ها در اندروید استفاده از رابط خود گوشی است. این رابط که One UI نام دارد توسط بسیاری از شرکت های مطرح نظیر سامسونگ، شیائومی، وان پلاس و غیره در گوشی تعبیه شده است. برای استفاده از این رابط جهت مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید کافی است به روش زیر عمل کنید:

  • در صفحه هوم گوشی روی فضای خالی ضربه زده و انگشت خود را روی صفحه نگه دارید.

  • پس از اینکه حالت صفحه هوم تغییر کرد در میان گزینه هایی که روی صفحه نقش بسته است روی قسمت تنظیمات یا همان settings کلیک کنید.

  • برای پنهان کردن برنامه ها در گوشی اندروید باید در قسمت بعدی به دنبال گزینه Hide apps گشته و روی آن کلیک کنید.

  • در این قسمت برنامه ای که قصد مخفی کردن آن دارید را انتخاب کرده و در ادامه گزینه apply را انتخاب کنید.

  • در گوشی های سامسونگ امکان استفاده از secure folder نیز برای پنهان کردن برنامه ها وجود دارد.

بیشتر بخوانیم : 6 ترفند برای قفل کردن برنامه ها در گوشی

پنهان کردن برنامه ها در گوشی اندروید وان پلاس

برای مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید وان پلاس به شکل زیر اقدام کنید:

  •  ابتدا منوی برنامه ها را باز کنید.

  • در ادامه همچنان که در منوی برنامه ها هستید انگشت خود را از گوشه سمت چپ به گوشه سمت راست بکشید یا به اصطلاح سوایپ کنید.

  • در بالای فضای خالی که مشاهده می کنید روی آیکون بعلاوه (+) کلیک کنید.

  • در این مرحله جهت مخفی کردن برنامه ها در اندروید، اپلیکیشن های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانیم : ترفندهای پاک کردن اطلاعات گوشی اندروید گمشده از راه دور

پنهان کردن فایل ها و بازی ها در موبایل اندروید

پنهان کردن برنامه ها در گوشی اندروید شیائومی ردمی

در برخی از مدل های گوشی شیائومی ردمی رابط کاربری MIUI تعبیه شده است که کاربران می توانند از آن برای مخفی کردن برنامه ها در اندروید استفاده کنند. بدین منظور می توانید طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید:

  • برای مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید ابتدا لازم است اپلیکیشن security را باز کنید.

  • در ادامه به قسمت مربوط به برنامه ها یا همان app lock بروید.

  • در این بخش می توانید برنامه های مورد نظر خود جهت مخفی شدن را انتخاب نمایید.

مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید شیائومی ردمی

مخفی کردن برنامه ها در اندروید با استفاده از لانچرهای شخص ثالث

یکی دیگر از روش هایی که می توان برای پنهان کردن برنامه ها در گوشی اندروید استفاده کرد لانچرهای شخص ثالث هستند. البته این لانچرهای شخص ثالث موجب تغییرات ظاهری جذابی در نرم افزار گوشی نیز می شوند که همین امر کاربران را بیشتر به استفاده از آنها راغب می کند. در ادامه برخی از بهترین لانچرها را نام برده ایم:

پوکو لانچر

ابتدا این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید. در ادامه در برنامه دو انگشت خود را روی صفحه به هم نزدیک کنید. گزینه settings را انتخاب نمایید. حال از منویی که به نمایش درآمده است روی گزینه more کلیک کنید.  به پایین صفحه بروید تا گزینه hide app icons را مشاهده کنید. این گزینه را فعال کنید و سپس منوی برنامه ها را باز کنید. هنگامی که در منوی برنامه ها هستید انگشت خود را از گوشه سمت چپ به سمت راست بکشید. در این بخش می توانید یک رمز عبور مشخص کرده و سپس برنامه مورد نظر خود را به لیست برنامه های مخفی اضافه کنید. برای مشاهده مجدد لیست تنها کافی است در قسمت منوی برنامه ها انگشت خود را دو مرتبه از سمت چپ به سمت راست بکشید.

پنهان کردن برنامه ها در گوشی اندروید

Evie لانچر

برای مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید با استفاده از این لانچر کافی است روی یک فضای خالی در صفحه نمایش گوشی ضربه زده و انگشت خود را نگه دارید. پس از نمایش گزینه ها، روی گزینه settings ضربه زده و آن را باز کنید. در این مرحله از مخفی کردن برنامه ها در اندروید باید صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه hide apps را مشاهده نمایید. برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرده و تیک کنار آن را بزنید. پس از پنهان کردن برنامه ها در گوشی اندروید، زمانی که به آنها نیاز داشته باشید می توانید به راحتی و با طی همین مسیر تیک برنامه را برداشته و آن را از حالت مخفی خارج کنید.

مخفی ردن بازی ها در موبایل

لانچر Apex

برای استفاده از این لانچر جهت مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید ابتدا باید آن را دانلود کرده و در گوشی خود نصب کنید. برای دانلود این لانچر می توانید از طریق فروشگاه گوگل پلی اقدام نمایید. در این برنامه امکان شخصی سازی بخش های مختلف گوشی و تغییر در اسکرین نیز وجود دارد.

برای مخفی کردن برنامه ها در اندروید با استفاده از این لانچر ابتدا باید به قسمت Home گوشی خود بروید. بدین منظور با انگشت روی یک قسمت خالی صفحه ضربه زده و انگشت خود را همانجا نگه دارید. سپس گزینه app settings را انتخاب کنید. این گزینه توسط لانچر apex ارائه می شود. در بخش بعدی لازم است گزینه drawer settings را انتخاب نمایید.

در آخرین مرحله پنهان کردن برنامه ها در گوشی اندروید کافی است روی گزینه Hidden apps کلیک کرده و در لیست نمایش داده شده تیک کنار برنامه های مورد نظر خود را فعال کنید.  در نهایت گزینه save را بزنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شوند.

پنهان کردن فایل ها و برنامه ها در موبایل

Go لانچر

این لانچر یکی از محبوب ترین لانچرها برای مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید است. در این لانچر نیز امکان شخصی سازی رابط بصری اندروید فراهم شده است. برای مخفی کردن برنامه ها در اندروید با استفاده از این لانچر ابتدا باید از طریق فروشگاه اینترنتی گوگل پلی آن را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. سپس برنامه را اجرا کنید. در صفحه اصلی برنامه گزینه enjoy را انتخاب نمایید. حال باید چند دقیقه صبر کنید تا مراحل همگام سازی تمام شود.

برای مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید به بخش منوی اپلیکیشن ها در گوشی خود رفته و با انگشت روی آیکون برنامه مورد نظر خود ضربه زده و انگشت خود را نگه دارید. در ادامه دو گزینه info و hide روی صفحه نقش می بندد که Hide مربوط به پنهان کردن برنامه ها در گوشی اندروید است. حال کافی است آیکون برنامه را کشیده و آن را روی گزینه hide رها کنید. پس از آن یک رمز یا الگوی رمزی مشخص کنید. در آینده شما با استفاده از این رمز می توانید به برنامه هایی که مخفی کرده اید دسترسی پیدا کنید. برای باز کردن این برنامه ها باید به هوم اسکرین گوشی رفته و گزینه tools را انتخاب کنید. در ادامه روی آیکونی که نماد چشم دارد ضربه زده و رمزی که قبلا انتخاب کرده اید را وارد نمایید.

مخفی کردن فایل ها در موبایل

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران