امروزه ماکروفر یکی از پرکاربردترین لوازم در آشپزخانه است و افراد زیادی به دنبال خرید این دستگاه برای منزل خود هستند. در این شرایط، مطالعه راهنمای خرید ماکروفر به کاربران کمک می کند تا بتوانند دستگاه مناسبی که پاسخگوی نیازهای آنها باشد را پیدا کرده و آن را خریداری نمایند. با وجود برندها و مدل های متعدد ماکروفر در بازار، مطالعه راهنمای خرید ماکروفر می تواند سردرگمی های کاربران را رفع کرده و مدل های مناسب را به آنها معرفی کند. از همین رو در این مقاله بر آن شدیم تا با گردآوری نکات مهم پیرامون این موضوع، یک راهنمای خرید مایکروفر جامع ‌و کامل فراهم کنیم که راهگشای کاربران عزیز در این زمینه باشد. در صورتی که ماکروفر شما دچار هرگونه ایرادی شد مس توانید جهت تعمیر آن با مرکز زودکمک تماس بگیرید. تکنسین های متخصص تعمیر مایکروفر این مرکز در کوتاه ترین زمان ممکن جهت رفع ایراد دستگاه به محل شما اعزام می شوند.

راهنمای خرید ماکروفر

راهنمای خرید ماکروفر بر اساس محل قرارگیری

یکی از ابتدایی ترین نکاتی که در راهنمای خرید ماکروفر مدنظر قرار می گیرد فضایی است که کاربر برای قرار دادن ماکروفر در اختیار دارد. به طور کلی ماکروفرها بر اساس محل قرارگیری به سه دسته رومیزی، بالااجاقی و توکار تقسیم می شوند. در ادامه این راهنمای خرید مایکروفر به بررسی کلی این سه دسته خواهیم پرداخت و در ادامه مزایا و معایب هریک را به صورت جامع و جداگانه توضیح خواهیم داد:

مشاوره آنلاین زود کمک

ماکروفر رومیزی

این نوع از ماکروفرها که محبوبیت زیادی بین کاربران دارند از لحاظ سایز کوچک و قابل حمل بوده و قابلیت هایی نظیر طبخ غذا و گرم کردن آن، بخ زدایی، درست کردن پاپ کورن دارد. اگرچه این مدل ها به دلیل قرارگیری روی کانتر آشپزخانه بخش مهمی از فضای آن را اشغال می کنند، اما به دلیل قابل حمل بودن و همچنین قیمت مناسب، طرفداران بسیار زیادی دارند.

خرید ماکروفر

ماکروفرهای بالااجاقی

محل نصب این نوع از ماکروفرها در بالای اجاق گاز است. به عبارتی این ماکروفرها در محل معمول هودها قرار می گیرند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که در صورت خرید ماکروفر بالااجاقی، بخار و دودهای ناشی از پخت غذا روی گاز را چه کنیم؟ در این مورد باید بگوییم که این مدل از ماکروفرها دارای فن هایی هستند که بخار و بوی ناشی از پخت غذا را جذب می کنند. در واقع می توان گفت که این مایکروفرها علاوه بر ماکروفر، عملکری مانند هود نیز داشته و وظیفه این دستگاه را نیز انجام می دهند. علاوه بر آن در برخی از مدل ها تعدادی چراغ نیز در قسمت زیرین این ماکروفرها تعبیه شده که فضای روی اجاق گاز را روشن می کند. نکته ای که باید مدنظر داشته باشید اما این است که قیمت این مدل ها نسبت به انواع رومیزی بیشتر است.

اینو بخون حتما به کارت میاد: داغ شدن بیش از حد بدنه ماکروفر 

ماکروفر توکار

یکی دیگر از مدل هایی که باید در راهنمای خرید ماکروفر مورد بررسی قرار گیرد ماکروفرهای کشویی یا توکار است. این مدل ها جزو جدیدترین مدل های وارد شده به بازار هستند و به دلیل اینکه نیاز به فضای اختصاصی برای نصب دارند، فضای روی کانتر آشپزخانه را اشغال نمی کنند و همچنین ظاهری مدرن نیز به آشپزخانه می دهند. از طرفی نیز قیمت بالای این مدل و عدم امکان جا به جایی آن جزو مواردی است که در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید.

راهنمای خرید مایکروفر رومیزی

ماکروفرهای رومیزی یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین مدل های ماکروفر موجود در بازار هستند. برای این که بتوانید دید بهتری نسبت به این دستگاه داشته باشید در این راهنمای خرید ماکروفر مزایا و معایب این مدل را به صورت کامل بررسی می کنیم:

  •  اگرچه این ماکروفرها نسبت به انوع دیگر نصب راحت تری دارند اما فضایی که اشغال می کنند نسبت به سایر مدل ها کمی بیشتر است.
  • این مدل ها را می توان به راحتی در نقاط مختلف آشپزخانه جا به جا کرد، اما برای افرادی که به زیبایی محیط آشپزخانه خود اهمیت بسیار زیادی می دهند این مساله یک نکته منفی محسوب می شود، زیرا این مدل ماکروفر عموما تناسبی با سایر دکوراسیون آشپزخانه نداشته و موجب بهم ریختگی در تناسب و زیبایی فضا می شود.
  • در این بخش از راهنمای خرید مایکروفر رومیزی باید به تنوع طرح های این مدل بپردازیم. ماکروفر رومیزی گزینه مناسبی برای افراد خاص پسند است زیرا تنوع طرح و مدل در انواع رومیزی بیشتر از سایرین است.
  •  این مدل مایکروفر به دلیل اندازه نسبتا بزرگش برای آشپزخانه های کوچک چندان مناسب نیست. ابعاد این مدل ماکروفرها در حدود ۴۴ در ۳۴ در ۲۷ سانتی متر است و توانی بین ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ وات دارند.
  • یکی دیگر از نکاتی که در راهنمای خرید ماکروفر رومیزی باید مطرح کنیم این است که قیمت این مدل ها نسبت به انواع دیگر مناسب تر است و به همین دلیل مایکروفرهای رومیزی برای افرادی که بودجه محدودی دارند بسیار مناسب است.
  •  البته نباید فراموش کنید که ظرفیت این مدل ها تا حدودی پایین است و این مساله شاید برای برخی از کاربران نکته منفی مهمی محسوب شود. برای اینکه دید بهتری نسبت به این ماکروفرها داشته باشید باید عنوان کنیم که ظرفیت مدل های رومیزی بین ۲۰ تا ۵۰ لیتر است.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید: از بین بردن بوی بد مایکروفر

خرید مایکروفر رومیزی

راهنمای خرید مایکروفر بالااجاقی

یکی دیگر از انواع مایکروفری که امروزه در بازار موجودند مدل های بالااجاقی هستند. در ادامه راهنمای خرید مایکروفر بالااجاقی به بررسی مزایا و معایب این مدل ها خواهیم پرداخت:

  •  این مدل ها طراحی بسیار متفاوتی دارند و به همین دلیل ظاهری مدرن به آشپزخانه می دهند. اما از طرفی نیز باید در نظر داشت که در مدل های بالااجاقی امکان جدا کردن و جا به جایی ماکروفر وجود نخواهد داشت.
  • عموما در انواع راهنمای خرید ماکروفر گفته می شود که مدل هاب بالااجاقی برای آشپزخانه های کوچک گزینه های بسیار مناسبی هستند زیرا ابعادی در حدود ۴۰ در ۷۶ در ۳۸ سانتی متر دارند. اما از طرفی نیز این مدل ها نیاز به محلی خاص برای نصب دارند و باید از قبل این مکان را برای آنها در نظر گرفت.
  • مدل های مایکروفر بالااجاقی برخلاف مدل رومیزی دارای تهویه هستند و از همین رو مانند یک هود بو و بخار ناشی از پخت غذا را جذب می کنند، اما از طرفی قیمت این مدل ها نیز بالاتر از انواع رومیزی است.
  •  نصب و راه اندازی مدل های بالااجاقی تا حدودی سخت تر از انواع رومیزی است هرچند که به دلیل وجود لامپ های متعدد و روشن کردن فضای روی اجاق گاز، شیوه استفاده از این مدل ماکروفرها ساده تر است.
  • این ماکروفرها توانی بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ داشته و ظرفیت آنها از ۲۵ الی ۷۰ لیتر متغیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید: علت گرم نکردن مایکروفر

خرید مایکروفر بالااجاقی

راهنمای خرید مایکروفر توکار

یکی دیگر از مدل هایی که در راهنمای خرید ماکروفر باید بررسی شود ماکروفرهای توکار هستند که اصطلاحا به آنها کشویی نیز گفته می شود. این مدل ها جدیدترین نوع ماکروفر هستند که به بازار عرضه شده اند. در ادامه راهنمای خرید مایکروفر به بررسی مزایا و معایب این مدل خواهیم پرداخت:

  • ماکروفرهای مدل توکار نیز در دسته مدل های کوچک قرار می گیرند و فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال نمی کنند.
  • یکی از مزایای این مدل مایکروفرها این است که هیچ فضایی را بر روی پیشخوان آشپزخانه اشغال نمی کنند اما از طرفی برای نصب نیاز به اختصاص یک فضای خاص دارند.
  • این مدل ها اگرچه ظاهری شیک داشته و جلوه ای مدرن به آشپزخانه می دهند، اما برای نصب نیاز به یک متخصص دارند و نصب آنها توسط خود کاربر امکان پذیر نیست.
  • نکته ای که درباره ماکروفرهای کشویی گفته می شود این است که این مدل ها انتخابی ایده آل برای آشپزخانه های کوچک هستند، اما باید در نظر داشته باشید که پس از نصب این مدل ها در محل مخصوص، تعویض آنها امری دشوار است. این مدل ها دارای ابعادی برای با ۴۶ در ۶۰ در ۵۰ هستند.
  • ماکروفرهای کشویی شیوه استفاده ساده و راحتی دارند اما قیمت آنها در مقایسه با سایر مدل ها بالاتر است.

 

بیشتر بخوانید: آموزش کامل یخ زدایی با ماکروفر

خرید ماکروفر توکار

نکات مهم در هنگام خرید ماکروفر

در صورتی که قصد خرید ماکروفر برای منزل خود دارید باید ابتدا نکات کلی را مدنظر داشته باشید که در این بخش از راهنمای خرید ماکروفر به آنها خواهیم پرداخت:

  • اولین پارامتر مهم در هنگام خرید ماکروفر بودجه شما است. در واقع این بودجه است که به عنوان اصلی ترین فاکتور وارد عمل شده و انتخاب های شما را محدود می کند.
  • دومین نکته ای که باید مدنظر داشته باشید فضای در دسترس برای نصب این دستگاه است. به عنوان مثال در صورتی که شما فضایی در بالای گاز خود برای نصب ماکروفر نداشته باشید عملا تمامی مدل های بالااجاقی از انتخاب های شما حذف می شوند.
  • در راهنمای خرید مایکروفر گفته می شود که باید به امکانات به کار رفته در دستگاه و نیازهای خود نیز دقت داشته باشید. در این شرایط مدل هایی که امکانات مورد نیاز شما را ندارند به راحتی حذف شده و انتخاب برای شما ساده تر خواهد شد. به عنوان مثال حداقل امکاناتی که هر ماکروفری باید داشته باشد امکان یخ زدایی، پخت غذا و گرم کردن آنها است. برخی مدل ها امکانات دیگری نظیر فناوری اینورتر، پخت نوری، گریل یا پخت کیک و پیتزا نیز دارند. معمولا ماکروفرهایی که ظرفیت کمی دارند تنها قابلیت هایی نظیر پخت و پز ساده، گرم کردن غذا و یخ زدایی دارند در حالی که در مایکروفرهای با ظرفیت بیشتر قابلیت هایی نظیر کباب کردن و برشته کردن نیز به موارد قبلی اضافه می شود.
  • ظرفیت و توان دستگاه نیز از جمله دیگر مواردی است که باید در راهنمای خرید ماکروفر به طور کامل بیان شود. اگر فکر می کنید عموما برای پخت حجم زیادی از مواد غذایی از ماکروفر استفاده می کنید باید به سراغ مدل های پرقدرت تر بروید. حال آن که برای پخت غذا برای یک الی دو نفر نیازی به انتخاب ماکروفر با قدرت بالا ندارید. به طور کلی گفته می شود که ماکروفرهای با ظرفیت بین 15 تا 30 لیتر برای استفاده خانواده های بین 2 الی 4 نفر مناسب است و خانواده هایی که بین 4 تا 7 نفر جمعیت دارند باید به سراغ مایکروفرهایی با ظرفیت بیش از 25 لیتر بروند.
  • یکی دیگر از نکاتی که بسیار از افراد در نظر نمی گیرند گارانتی دستگاه است، توجه داشته باشید که تنها برند دستگاه مهم نبوده و گارانتی آن نیز درجه اهمیت بالایی دارد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران