اگر چگونگی از بین بردن بوی بد مایکروفر به دغدغه ذهنی شما تبدیل شده است، به صفحه درستی هدایت شده‌اید، چون قصد داریم در نوشتار پیش رو در مورد این مسئله صحبت کنیم. پس از طبخ غذاهای مختلف در مایکروویو، بوی غذا در بخش داخلی آن باقی می ماند که به هنگام استفاده مجدد از دستگاه مشکل ساز می شود.

معمولا این بوی ناخوشایند به علت ریختن مواد غذایی در داخل و اطراف وسیله و تجمع میکروب ها ایجاد می گردد. روش های مختلفی برای از بین بردن بوی بد ماکروفر وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

 

  1. استفاده از جوش شیرین
  2. استفاده از سرکه سفید
  3. استفاده از مواد شوینده
  4. استفاده از ترکیب جوش شیرین و قهوه
  5. استفاده از الکل
  6. استفاده از زغال
  7. استفاده از آب لیمو
  8. استفاده از توت
  9. استفاده از وانیل 
  10. استفاده از میخک
  11. استفاده از قهوه
  12. استفاده از پرتقال و لیمو

ثبت درخواست آنلاین

ترفندهای از بین بردن بوی بد مایکروفر

یکی از مشکلات آزار دهنده ای که هنگام طبخ غذا با مایکروفر پیش می آید، بوی نامطبوعی است که از آن به مشام می رسد. بسیاری از افراد به هنگام مواجه شدن با این مسئله مستأصل می مانند، اما بد نیست بدانید که با استفاده از چند ترفند می توانید به راحتی این بوی ناخوشایند را برطرف نمایید. به طور کلی روش های  از بین بردن بوی بد مایکروفر به شرح ذیل هستند. همچنین در صورتی که نیاز به تعمیرات تخصصی دارید میتوانید با کارشناسان زودکمک در واحد تعمیر مایکروفر تماس بگیرید.

از بین بردن بوی بد مایکروفر

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یکی از موادی است که بوی بد مایکروفر را حذف می کند. برای استفاده از این ماده به صورت زیر عمل نمایید:

  • مقداری آب را درون یک ظرف بریزید و چند قاشق جوش شیرین به آن بیفزایید.
  • ترکیب فوق را درون مایکروفر بگذارید، سپس آن را روشن کنید.
  • اجازه دهید که ترکیب آب و جوش شیرین چند دقیقه داخل دستگاه بجوشد تا بوی بد آن را رفع نماید.

استفاده از سرکه سفید

روش دیگر برای از بین بردن بوی بد مایکروویو این است بعد از طبخ خوراک مورد نظر، از ترکیب سرکه سفید و آب استفاده کنید. به این صورت که درون یک ظرف مقداری آب گرم بریزید و بعد چند قاشق سرکه سفید به آن اضافه نمایید.‌ اکنون باید ظرف غذا را از دستگاه بیرون بیاورید و درون این محفظه بگذارید. سپس آن را روی شعله قرار دهید تا پس از به جوش آمدن آب حاوی سرکه بوی نامطبوع مواد غذایی برطرف شود.

از بین بردن بوی بد مایکروویو

استفاده از مواد شوینده

یک راه حل ساده به منظور از بین بردن بوی بد مایکروفر این است که سینی داخل آن را با مواد شوینده تمیز کنید. برای این کار سینی را از درون دستگاه بیرون بیاورید و بگذارید تا چند ساعت در ظرفی حاوی آب گرم و مواد شوینده بماند. سپس آن را از ظرف خارج کرده و با اسفنج آغشته به مایع ظرفشویی به خوبی بشویید.

استفاده از ترکیب جوش شیرین و قهوه

ترکیب جوش شیرین و قهوه نیز برای حذف بوهای ناخوشایند گزینه مناسبی است. به این منظور تفاله قهوه و جوش شیرین را در حجم مساوی با یکدیگر ترکیب کنید و درون یک ظرف مخصوص بریزید. سپس اجازه دهید که ظرف به مدت یک شبانه روز داخل ماکروویو باقی بماند.

بیشتر بخوانیم: علت کار نکردن دکمه های ماکروفر

 

استفاده از زغال

 زغال علاوه بر این که ماده مناسبی برای جذب رطوبت به شمار می رود، می تواند در رفع بوی بد نیز موثر واقع شود. می توانید تکه های زغال را داخل یک ظرف بگذارید و آن را چندین ساعت درون مایکروفر قرار دهید تا بوی زننده مواد غذایی از بین برود.  

استفاده از الکل

الکل نه تنها ماده مفیدی برای ضدعفونی سطوح و رفع میکروب های آن است، بلکه برای برطرف کردن بوهای آزار دهنده مایکروفر هم کاربرد دارد. به این منظور کافی است مقداری الکل را روی یک پارچه بریزید و به سطوح داخلی دستگاه بمالید. سپس سطوح را برای بار دوم با آب و صابون تمیز کنید، در نهایت نیز درب ماکروفر را باز بگذارید تا داخل آن خشک گردد.

استفاده از آب لیمو

یکی از موادی که برای از بین بردن بوی بد مایکروفر مخصوصا بوی پاپ کورن سوخته مفید واقع می شود، آب لیمو است. زیرا آب لیمو عطر فوق العاده ای دارد و شدیدا فضای داخل دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. جهت خوشبو کردن وسیله آب لیمو را به صورت زیر استفاده کنید:

  • در داخل کاسه مایکروفر مقداری آب بریزید، سپس چند قاشق آب لیمو به آن بیفزایید.
  • اکنون درب دستگاه را باز کرده و فن آن را روشن کنید تا بوی زننده پاپ کورن سوخته برطرف شود.
  • در نهایت نیز سطوح داخلی مایکروویو را با یک پارچه نم دار تمیز نمایید.

استفاده از توت

جالب است بدانید که می توانید بوی ناخوشایند مایکروویو را به کمک میوه جات نیز حذف کنید. یکی از میوه های که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد توت است، زیرا این میوه علاوه بر خاصیت ضد باکتریایی، رایحه دلپذیری نیز دارد. مراحل انجام کار جهت خوشبو کردن دستگاه به صورت زیر است:

  • مقداری توت را در کاسه ماکروفر بریزید و روی آن را با روکش مخصوص بپوشانید.
  • در گام بعدی ظرف را به مدت یکی دو دقیقه گرم کنید.
  • سپس کاسه حاوی توت را حدود نیم ساعت درون مایکروویو بگذارید. پس از آن خواهید دید که از شدت بوی غذا کاسته شده است.

تاثیر وانیل  در از بین بردن بوی بد ماکروفر

ترفند دیگر برای از بین بردن بوی بد مایکروفر استفاده از مواد معطر مانند وانیل است. برای این کار مقداری آب را درون یک ظرف بریزید، سپس اندکی وانیل به آن اضافه کنید. حال باید ظرف مذکور را درون دستگاه بگذارید و آن را به مدت چند دقیقه روشن نمایید.

استفاده از میخک

میخک یکی از موادی است که می تواند بوی محیط اطراف را به خود جذب کند، از این رو برای برطرف کردن بوی آزار دهنده مایکروفر نیز گزینه مناسبی محسوب می شود. می توانید در یک‌ کاسه مخصوص مایکروویو یک چهارم فنجان پودر میخک بریزید و آن را داخل دستگاه قرار دهید. این تکنیک عالی به جذب میکروب ها و رفع بوی بد کمک شایانی می کند.

استفاده از قهوه

روش دیگر برای خوشبو کردن مایکروفر این است که دو قاشق غذاخوری قهوه را داخل آب بریزید و درون دستگاه قرار دهید. سپس آن را به مدت ۲ الی ۱۰ دقیقه روشن کنید، البته دقت داشته باشید که ترکیب قهوه و آب نباید بجوشد. برای پیشگیری از این موضوع بهتر است که بعد از سپری شدن هر دو دقیقه مایکروفر را خاموش نمایید تا ظرف حاوی قهوه اندکی خنک شود.‌

بیشتر بخوانیم: علت گرم نکردن مایکروفر

از بین بردن بوی بد ماکروفر

استفاده از پرتقال یا لیمو برای از بین بردن بوی بد ماکروفر

و اما راه کار آخر برای از بین بردن بوی بد ماکروفر این است که تکه های لیمو یا پرتقال را همراه با مقداری آب درون یک ظرف بریزید. سپس ظرف را در مایکروویو به مدت ۵ دقیقه حرارت دهید، البته لازم است که مدام ظرف را چک کنید تا سرریز نشود. پس از آن دستگاه را خاموش نمایید و بگذارید تا به مدت نیم ساعت به همان حالت باقی بماند. در نهایت نیز سطوح داخلی ماکروفر را با محلول آب و صابون بشویید.

مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران