علت افت فشار آب دستگاه تصفیه آب خانگی

افت فشار آب دستگاه تصفیه آب خانگی از مشکلات رایجی است که ممکن است شما نیز با آن روبرو شده باشید و به دنبال راه حل برطرف کردن این مشکل باشید. مشکل کم بودن فشار آب دستگاه تصفیه آب می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا علت های افت فشار آب خروجی دستگاه تصفیه آب خانگی و روش های رفع این مشکل را برای شما شرح دهیم.

علت افت فشار آب دستگاه تصفیه آب خانگی

✔ واحد تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی زودکمک با خدمات تخصصی برای انواع برندها در خدمت شماست. 

دلایل افت فشار آب دستگاه تصفیه آب خانگی

در این بخش، به مهم ترین دلایل کم بودن فشار آب خروجی دستگاه تصفیه آب اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • کم بودن فشار آب ورودی به دستگاه

  • کثیفی و مسدود شدن فیلترهای دستگاه

  • کم شدن هوای فشرده داخل مخزن

  • پاره شدن دیافراگم مخزن آب

  • رسوب گرفتن شلنگ دستگاه یا پیچش آن

در ادامه، هر یک از این موارد و روش های رفع مشکل افت فشار آب خروجی دستگاه تصفیه آب را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

علت بوی بد آب دستگاه تصفیه آب خانگی و روش های رفع این مشکل

کم بودن فشار آب ورودی به دستگاه

یکی از علت های اصلی افت فشار آب شیر برداشت دستگاه تصفیه آب، کم بودن فشار آب ورودی به دستگاه است. اگر چه وظیفه ثابت نگه داشتن فشار آب، بر عهده پمپ است، اما اگر فشار آب ورودی به دستگاه کم باشد، راندمان دستگاه پایین آمده و افت فشار پیدا می کند.

کثیفی و مسدود شدن فیلترهای دستگاه

مسدود شدن فیلترهای دستگاه نیز از دلایل افت فشار آب دستگاه تصفیه آب خانگی است. معمولا پس از گذشت چند سال، رسوبات نامحلول آب، گل و لای، شن و ماسه، لجن، جلبک، فلزات و سایر ناخالصی ها در فیلترهای تصفیه ته نشین شده و مسیر تصفیه فیلتر را مسدود می کنند که موجب کاهش فشار آب دستگاه تصفیه آب می شوند. برای رفع این مشکل، لازم است که فیلترهای دستگاه تعویض شوند.

کم شدن هوای فشرده داخل مخزن

از دیگر علت های اصلی افت فشار آب دستگاه تصفیه آب خانگی، کم شدن هوای فشرده داخل مخزن است. هوای فشرده داخل مخزن امکان دارد با مرور زمان کم شده و نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. با کم شدن هوای فشرده، فشار آب دستگاه تصفیه کاهش یافته و مخزن به طور کامل خالی از آب نمی شود. برای رفع این مشکل هم لازم است که برای شارژ باد مخزن دستگاه اقدام کرد.

برای شارژ باد مخزن، ابتدا صبر کنید تا آب ذخیره شده تمام شود، سپس دستگاه را خاموش کرده و مخزن را از دستگاه خارج کنید. پس از آن، یک پمپ هوا با فشار مناسب آماده کرده و باد مخزن را شارژ کنید. فشار مناسب برای شارژ مخزن بادی دستگاه حدود 40 تا 45 پوند بر اینچ مربع است.

پاره شدن دیافراگم مخزن آب

دیافراگم یا تیوپ بخش هوا و آب را در مخزن دستگاه از هم جدا می کند. تیوپ مخزن ممکن است به خاطر عواملی مانند فشار زیاد درون تیوپ، خوردگی، سایش و خطا در نصب دچار پارگی شود که همین امر موجب کم شدن فشار آب دستگاه تصفیه آب می شود. چرا که پارگی دیافراگم باعث مخلوط شدن آب و هوا در محفظه داخلی دستگاه شده و همین مسئله عملکرد تصفیه آب را تحت تاثیر قرار می دهد. در این حالت، هوا و آب مخلوط شده همزمان با هم از شیر برداشت خارج می شوند و فشار آب را کاهش می دهند.

✔ تعمیر دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی با کادر مجرب زودکمک.

رسوب گرفتن شلنگ دستگاه یا پیچش آن

بروز ایراد در شلنگ دستگاه به علت رسوب گرفتن یا پیچش آن هم علت دیگری برای افت فشار آب دستگاه تصفیه آب خانگی است. با گذشت زمان، رسوبات در شلنگ آب ته نشین شده و مانع از عملکرد درست دستگاه تصفیه آب می شوند. همچنین پیچش شلنگ تصفیه آب نیز ممکن است باعث افت فشار شود. به منظور جلوگیری از بروز این مشکلات، شلنگ دستگاه را چک کرده و به موقع برای تعویض آن اقدام نمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران