تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

امروزه استفاده از دستگاه های تصفیه آب به خصوص در مناطقی که کیفیت آب مطلوبی ندارند، بسیار رایج شده است. این دستگاه های پراستفاده به مرور زمان می توانند دچار ایرادات و مشکلاتی شوند که نیاز به تعمیر دارند. تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی از موارد تعمیری تخصصی است که لازم است توسط مرکزی معتبر و تحت نظر کارشناس این حوزه انجام گیرد.

تعمیرات دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از خدمات زودکمک است که توسط کارشناسان مجرب این حوزه انجام می شود. در این مقاله به معرفی خدمات تعمیر تخصصی دستگاه تصفیه آب خانگی در مجموعه زودکمک می پردازیم.

تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

عواملی که موجب تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی می شوند

برخی از مهم ترین مشکلاتی که تعمیرات تخصصی دستگاه تصفیه آب خانگی را موجب می شوند عبارتند از:

خارج شدن مداوم پساب از دستگاه تصفیه

وقتی فشار آب درون مخزن تحت فشار افزایش می یابد، کلید قطع فشار بالا دستور خاموش شدن پمپ را صادر می کند. در این مرحله با خاموش شدن پمپ نباید شاهد هیچگونه پسابی از سیستم تصفیه آب باشیم. در صورتی که کلید فشار بالا به درستی عمل نکند، آب از مسیر فاضلاب سیستم تصفیه آب خانگی خارج شده و علاوه بر ایجاد سر و صدای زیاد موجب هدر رفت آب نیز می شود.

برای رفع این مشکل، زمانی که مخزن تحت فشار تصفیه آب خانگی پر شد، باید با استفاده از یک فشار سنج، فشار داخلی را اندازه گیری نمود. در صورتی که میزان فشار بین 30 تا 40 psi بود، به این نتیجه می رسیم که ممکن است شیر یک طرفه یا زانویی یک طرفه هوزینگ ممبران خراب شده و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد.

مشاوره آنلاین زودکمک

✅ تعمیر دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی

خرابی قطعه محدود کننده فاضلاب دستگاه

یکی از موارد دیگری که موجب تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی می شود، نصب ناصحیح دستگاه و خرابی در قطعه محدود کننده فاضلاب دستگاه است که در صورت نیاز باید برای تعویض آن اقدام کرد. زمانی که ممبران آب را تصفیه می کند مقدار زیادی از آب را به عنوان پساب بیرون می ریزد که در این زمان محدود کننده ی فاضلاب با وارد کردن فشار به قسمت فاضلاب باعث می شود که ممبران دور ریز کمتری به فاضلاب داشته باشد.

وجود مشکل در شیلنگ های دستگاه تصفیه آب

خم یا تا شدگی در شلنگ های تصفیه آب خانگی یکی دیگر از عوامل کاهش فشار و دبی آب خروجی در سیستم تصفیه آب خانگی می باشد. بدین منظور نیاز است هر چند وقت یکبار جهت بررسی شیلنگ های تصفیه آب خانگی اقدام کنید و در صورتی که شیلنگ ها کوتاه هستند و باعث خم شدگی و تا خوردن آن ها می شود با یک شیلنگ بلند تر جایگزین شوند.

تعمیرات دستگاه تصفیه آب خانگی

✔ علت بوی بد آب دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

ایجاد بو و طعم نامطبوع در آب

یکی از موارد تعمیرات دستگاه تصفیه آب خانگی، به وجود آمدن بو و طعم نامطبوع در آب است. این مشکل می تواند به علت وجود مشکل در مخزن یا فیلترهای دستگاه رخ دهد که در این صورت لازم است که برای تعویض این قطعات اقدام کرد.

سوختن ترانس و آداپتور دستگاه تصفیه آب خانگی

تأمین برق مصرفی یکی از مهم ترین وظایف ترانس در دستگاه تصفیه آب خانگی است. در برخی مواقع، به دلیل عملکرد ضعیف پمپ، زنگ زدگی یا روغن کاری نکردن پمپ و غیره، میزان مصرف برق افزایش می یابد و ترانس توان لازم را برای تأمین این میزان برق را نداشته و در نتیجه دمای آن افزایش می یابد و در صورت ادامه این شرایط می سوزد.

برای یافتن علت سوختن آداپتور نیز، باید ابتدا اتصالات دستگاه را بررسی کرد. لازم به ذکر است که اگر در زمان فعالیت پمپ، دمای آداپتور افزایش یابد یا به عبارت دیگر داغ شود، اتصالی، در شیر برقی و یا پمپ وجود دارد.

خاموش نشدن اتوماتیک دستگاه تصفیه آب

وقتی آب به سطح خاصی از مخزن رسید، در دستگاه تصفیه آب سنسوری وجود دارد که موجب خاموش شدن خودکار دستگاه می شود. حال اگر دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش نشود و به طور دائم کار کند، باعث ورود آب بیش از حد به مخزن خواهد شد. علت این مشکل، احتمالا خرابی در سنسور دستگاه تصفیه آب است که برای رفع آن لازم است این قطعه تعویض شود.

✔ رفع مشکل کم بودن فشار آب دستگاه تصفیه آب خانگی 

نشتی در فیلترهای پیش تصفیه دستگاه

برای تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی در خصوص این مشکل، لازم است که ابتدا اتصالات هوزینگ فیلتر پیش تصفیه چک شود که واشرهای اورینگ به درستی در جای خود قرار گرفته باشد. همچنین باید بدنه هوزینگ را از نظر داشتن ترک و یا شکستگی چک کنیم که در صورت شکستگی اقدام به تعویض شود.

تعمیرات تخصصی دستگاه تصفیه آب خانگی

قطع شدن آب خروجی

این مشکل می تواند به علت خرابی در شیر برقی، گرفتگی و انسداد در شیر برداشت روی سینک، مسدود بودن فیلترها و... رخ دهد که لازم است بررسی شود.

خروج آب با فشار کم

علت بروز این مشکل هم می تواند گرفتگی و انسداد در فیلتر پست کربن، انسداد در شیر برداشت و... باشد که لازم توسط کارشناس بررسی و نسبت به تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی اقدام شود.

✔ فروش دستگاه تصفیه آب با قیمت مناسب و گارانتی زودکمک

تعمیرات تخصصی دستگاه تصفیه آب خانگی در زودکمک

واحد تعمیرات تخصصی دستگاه تصفیه آب خانگی زودکمک، با بهره گیری از کارشناسان مجرب و حرفه ای این حوزه، تمامی خدمات تخصصی تعمیر این دستگاه ها را انجام داده و تمامی خدمات مجموعه نیز شامل گارانتی تعمیرات زودکمک می شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران