علت بوی بد آب دستگاه تصفیه آب خانگی

همانطور که می دانید، آب سالم فاقد هرگونه بو و طعمی است. بسیاری از افراد برای نوشیدن آبی سالم، اقدام به خرید دستگاه های تصفیه آب می کنند. ممکن است که شما هم تابحال با بوی بد آب دستگاه تصفیه آب خانگی خود مواجه شده باشید و به دنبال علت این بوی ناخوشایند و روش رفع آن باشید. در این مقاله با زودکمک همراه باشید تا به بررسی دلایل بوی بد آب دستگاه تصفیه خانگی و راه حل آن بپردازیم.

علت بوی بد آب دستگاه تصفیه آب خانگی

مشاوره آنلاین زودکمکعیب یابی و تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی در مدل های مختلف

عوامل ایجاد کننده بوی بد آب دستگاه تصفیه آب خانگی

در این بخش، به مهم ترین عواملی که موجب بوی نامطبوع آب دستگاه تصفیه آب خانگی می شوند اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • عدم تعویض به موقع فیلتر دستگاه

  • استفاده از فیلترهای تصفیه آب بی‌کیفیت

  • نو بودن قطعات و شلنگ دستگاه تصفیه آب

  • آلودگی های میکروبی

در ادامه، هر یک از این موارد را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

 تعمیر دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی

عدم تعویض به موقع فیلتر دستگاه

یکی از دلایل اصلی بوی ناخوشایند آب دستگاه تصفیه آب خانگی، عدم تعویض فیلتر دستگاه در زمان مناسب است. فیلترهای دستگاه تصفیه آب از قطعات مصرفی این دستگاه ها هستند که عدم تعویض به موقع آن ها در زمان مقرر باعث تجمع باکتری و ذرات در فیلتر شده و بوی بد آب دستگاه تصفیه آب خانگی را موجب می شود.

استفاده از فیلترهای تصفیه آب بی‌کیفیت

استفاده از فیلترهای ارزان و بی‌کیفیت معمولا موجب رشد باکتری و قارچ و در نتیجه ایجاد بوی نامطلوب آب دستگاه تصفیه آب خانگی می‌ شود. از این رو، همواره از فیلترهای باکیفیت برای دستگاه خود استفاده کنید و آن ها را از مراکز معتبر خریداری کنید.

نو بودن قطعات و شلنگ دستگاه تصفیه آب

در برخی مواقع نیز نو بودن قطعات و شلنگ دستگاه تصفیه آب موجب بوی بد آب دستگاه تصفیه آب خانگی می شود. این بو به دلیل نو بودن فیلترها، شیلنگ ها و قطعات دستگاه تصفیه آب می باشد.در روزهای اول سعی کنید چندبار مخزن را پر و خالی کنید تا این بو از بین برود. اگر بعد از چند روز همچنان این بو را حس کردید، فیلترها را با دقت بررسی کرده و منشاء بو را پیدا کنید.

بوی بد آب دستگاه تصفیه آب خانگی به علت آلودگی های میکروبی

آلودگی های میکروبی هم از دیگر عوامل بوی نامطبوع آب دستگاه تصفیه آب خانگی هستند. رشد باکتری، قارچ و سایر میکروارگانیسم‌ ها در دستگاه به دلیل عدم نگهداری صحیح یا ماندن آب به مدت طولانی در دستگاه باعث بروز این مشکل می شوند.

✔ رفع مشکل افت فشار آب دستگاه تصفیه آب خانگی 

رفع بوی بد آب دستگاه تصفیه آب خانگی

پس از بیان عواملی که بوی بد آب دستگاه تصفیه خانگی را سبب می شوند، اکنون به روش های برطرف کردن این بوهای نامطبوع می پردازیم.

  • اولین کاری که باید برای رفع بوی نامطبوع آب تصفیه شده دستگاه تصفیه آب خانگی کنید، پیدا کردن منشاء این بو است. برای این منظور، مخزن را به‌طور کامل خالی کنید و ببینید آیا بوی بد از بین می‌ رود یا خیر. اگر بوی بد از بین رفت، احتمالاً مشکل از مخزن است. در این صورت مخزن را با آب و سرکه سفید یا یک محلول ضدعفونی کننده تمیز کنید.

  • اگر همچنان بوی بد وجود دارد فیلترها را به‌طور جداگانه بررسی کنید و ببینید که آیا بوی بد از فیلترها است یا خیر. اگر متوجه شدید بوی ناخوشایند از فیلترها است لازم است که آن ها را تعویض کنید. توجه داشته باشید برای تعویض، حتما از فیلترهای با کیفیت بالا و مناسب با سیستم تصفیه آب خود استفاده کنید.

  • بررسی لوله‌های آب هم از دیگر اقدامات یافتن منشاء بوی بد آب است. لوله ها را برای زنگ زدگی، خوردگی یا جرم بررسی و در صورت نیاز، آن ها را تعویض کنید. همچنین شیر آب را برای رسوب یا جرم بررسی و در صورت نیاز شیر آب را تمیز یا تعویض کنید. به‌علاوه بررسی کنید که آیا بوی بد از محیط اطراف مانند فاضلاب یا مواد شیمیایی، به سیستم تصفیه آب نفوذ می‌کند یا خیر، برای این منظور می ‌توانید از کیت‌های تست بوی بد آب برای شناسایی نوع آلاینده و منشاء بوی بد استفاده کنید.

✔ فروش دستگاه تصفیه آب با قیمت مناسب و گارانتی زودکمک

سوالات رایج کاربران در خصوص بوی نامطبوع آب دستگاه تصفیه خانگی

علت بوی پلاستیک آب دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

یکی از انواع رایج بوی بد آب تصفیه شده دستگاه تصفیه آب خانگی، بوی پلاستیک است. در صورتی که پس از نصب اولیه دستگاه متوجه این بو شدید، این مشکل می تواند به دلیل نو بودن قطعات پلاستیکی مانند فیلترها، شلنگ ‌ها، اتصالات و محفظه ‌ها است. معمولاً با گذشت چند روز و جریان یافتن آب در دستگاه، بوی پلاستیک آب برطرف می ‌شود.

اگر پس از تعویض فیلتر دستگاه، متوجه بوی پلاستیک آب شدید، ممکن است مشکل از نصب فیلترهای جدید باشد. گاهی پوسته فیلترهای خام مانند کربن اکتیو پودری یا کربن بلاک یا استفاده از پلاستیک یا رنگ‌ های غیر استاندارد در ساختار فیلتر ها موجب بروز بوی پلاستیک می ‌شود. در نتیجه، همواره از فیلترهای باکیفیت برای دستگاه خود استفاده کنید و آن ها را از مراکز معتبر خریداری کنید.

بوی تخم مرغ گندیده آب دستگاه تصفیه آب خانگی چه دلیلی دارد؟

وجود باکتری های گوگردی در آب می تواند موجب ایجاد بوی تخم مرغ گندیده یا گوگرد در آب شود.

چه عاملی موجب بوی ماهی آب دستگاه تصفیه آب خانگی می شود؟

آزاد شدن فلز باریم در آب به دلیل عملکرد ضعیف فیلتر دستگاه موجب ایجاد بوی ماهی در آب می شود.

علت بوی فاضلاب آب دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

بوی فاضلاب می تواند به دلیل مشکل در اجزای خارج از دستگاه تصفیه به وجود آید. وجود باکتری های ناشی از مواد غذایی یا صابون در تخلیه موجب ایجاد بوی فاضلاب در آب می شود. این باکتری ‌ها گاز سنگینی را به وجود می ‌آورند که در نزدیکی سینک، تخلیه را پر می‌کنند و هنگامی که آب به جریان می‌افتد، باعث هدایت گاز به طرف سینک می‌شود و در نتیجه احساس می کنید که آب بوی فاضلاب می ‌دهد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران