تعمیر دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی

تعمیر دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی از جمله خدمات تخصصی است که لازم است توسط مرکزی معتبر و زیر نظر کارشناسان مجرب این حوزه انجام گیرد. این دستگاه ها به صورت گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو، این دستگاه ها می توانند با اختلالات و خرابی هایی مواجه شوند که نیازمند تعمیرات تخصصی است. تعمیرات دستگاه تصفیه آب صنعتی یکی از خدمات تخصصی مجموعه زودکمک است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر تعمیرات این دستگاه ها بپردازیم.

تعمیر دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی

موارد مهم تعمیر دستگاه تصفیه آب صنعتی کدامند؟

در این بخش، به برخی از مهم ترین خدمات تعمیرات دستگاه آب شیرین کن صنعتی اشاره می کنیم که شامل موارد زیر می شوند.

مشاوره آنلاین زودکمک

✅ تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی به صورت حرفه ای

خدمات اورهال دستگاه تصفیه آب صنعتی

به تعمیرات اساسی و گسترده هر دستگاهی، خدمات اورهال (Overhaul) گفته می شود. برای حفظ و بهبود عملکرد دستگاه ضروری است. عملیات اورهال با بازدید و بررسی دقیق نحوه عملکرد دستگاه آغاز می ‌شود و شامل بررسی فاکتورهای مهمی مانند کیفیت آب ورودی و خروجی است. همچنین، تمامی قطعات و اجزای دستگاه مورد بازدید و بررسی دقیق قرار می‌گیرند تا هر گونه مشکل یا ضعفی شناسایی شود.

پس از بررسی دستگاه، در صورت نیاز به تعمیر تخصصی دستگاه تصفیه آب صنعتی یا تعویض قطعات پرداخته می شود. این خدمات شامل شستشو و تعویض ممبران‌ ها، سرویس و تعمیر پمپ ‌ها و دیگر تجهیزات مرتبط است. تمامی این اقدامات به منظور به حداکثر رساندن عمر مفید دستگاه، بهبود کارایی و کاهش احتمال اختلال در فرآیند تصفیه آب انجام می ‌شوند.

خدمات ممبران در تعمیر دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی

فیلتر ممبران، مهمترین بخش دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی است که عمل فیلتراسیون را با دقت بالایی انجام می دهد. دلایل مختلفی از جمله ایرادات واحد پیش تصفیه، کیفیت نامناسب آب ورودی به ممبران، گذشت زمان و سایر مواردی از این دست می توانند موجب از دست رفتن کارایی ممبران ها و در نهایت تعمیرات تخصصی دستگاه تصفیه آب صنعتی شوند.

علائمی که نشان دهنده خرابی ممبران ها و نیاز به تعویض آن ها است، عبارتند از کاهش دبی آب تصفیه شده، افزایش سطح TDS و تغییر رنگ، بو و سایر مشخصات فیزیکی آب.  

تعمیرات دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی

✔ فروش دستگاه تصفیه آب با قیمت مناسب و گارانتی زودکمک

شستشوی ممبران اسمز معکوس CIP

یکی دیگر از خدمات تعمیر دستگاه آب شیرین کن صنعتی، شستشوی ممبران اسمز معکوس CIP است. ممبران ‌های به کار رفته در دستگاه تصفیه آب صنعتی نیازمند نگهداری و سرویس دوره‌ ای هستند تا کیفیت و عمر مفید آن‌ ها حفظ شود. این فیلترها باید به موقع و با توجه به برنامه ‌ریزی انجام شده، شستشو یا (CIP) شوند تا عمر دستگاه بهینه شده و هزینه‌های جانبی نیز کاهش یابند.

در فرآیند CIP خدمات تصفیه آب صنعتی، از شستشوی اسیدی و قلیایی برای حذف رسوبات ماکرومولکولی، میکروارگانیسم ‌ها، مواد آلی و معدنی استفاده می‌ شود. این اقدام، عمر ممبران را افزایش داده و باعث بهبود عملکرد آن می‌ شود.

تعمیر پمپ RO از خدمات تعمیر دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی

تعمیر پمپ RO هم از دیگر خدمات تعمیر دستگاه تصفیه آب صنعتی است. این پمپ یکی از مهم ترین اجزای سیستم تصفیه آب است که به حذف ناخالصی ‌ها و آلودگی ‌ها از آب کمک می‌کند. این عملیات با وارد کردن فشار و عبور آب از غشای نیمه تراوای ممبران انجام می ‌شود. با گذشت زمان، ممکن است پمپ RO دچار مشکل شود که می‌ تواند بر عملکرد و کارایی کل سیستم تاثیر منفی بگذارد. مشکلات رایج و مهم پمپ RO عبارتند از نشتی آب از پمپ، فشار کم آب، نویز پمپ و روشن نشدن آن.

تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

یکی از خدمات تعمیر دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی، تعویض به موقع فیلترهای دستگاه است. این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که اگر فیلترهای دستگاه به موقع تعویض نشوند، مشکلاتی از جمله گرفتگی فیلترهای ممبران و تولید آب تصفیه شده بسیار کم ایجاد می شود. فیلترهای پیش تصفیه را لازم است، هر 3 الی 4 ماه یک بار تعویض کنید. تعویض فیلترهای پیش تصفیه و ممبران به عوامل مختلفی از جمله میزان آب تصفیه شده، کیفیت آب ورودی و کیفیت فیلترها نیز بستگی دارد.

✔ رفع مشکل افت فشار آب دستگاه تصفیه آب خانگی 

خدمات لوله کشی سیستم تصفیه آب

دو نوع لوله کشی فشار بالا و فشار پایین در سیستم تصفیه آب وجود دارد. این لوله‌ ها به مرور زمان ممکن است دچار نشتی شده و سیستم را با افت فشار مواجه کنند.  یکی از مهمترین اقدامات کارشناسان هنگام ارائه خدمات تصفیه آب صنعتی از جمله طراحی و نصب دستگاه، توجه به سیستم لوله کشی است. از طرفی طراحی درست لوله کشی برای دسترسی آسان به پرشروسل ‌ها و سایر تجهیزات به کار رفته نیز اهمیت زیادی دارد.

تعمیر دستگاه آب شیرین کن صنعتی

✅ علت بوی بد آب دستگاه تصفیه آب خانگی و روش های رفع این مشکل. 

 تعمیرات دستگاه تصفیه آب صنعتی در خصوص تجهیزات الکتریکی

تعمیرات تجهیزات الکتریکی نیز از دیگر خدمات تعمیر دستگاه تصفیه آب صنعتی می باشد. از مهم ترین نکاتی که در این رابطه باید به آن توجه داشت، استفاده از منبع تغذیه، موتور و تابلو برق متناسب با تجهیزات به کار رفته در سیستم است. در صورت انتخاب نادرست در زمینه تجهیزات الکتریکی ممکن است فشار زیادی به قطعات دستگاه وارد شده و به آن ‌ها آسیب برسد که در نهایت موجب تعمیر دستگاه آب شیرین کن صنعتی می شوند. پس بررسی تجهیزات الکتریکی، یکی از اقدامات مهم در زمینه تعمیرات تخصصی دستگاه تصفیه آب صنعتی محسوب می شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران