چگونه ایرپاد گم شده را پیدا کنیم؟

تولید ایرپاد، تعداد زیادی از کاربران را از موجودات سیم داری که اغلب خود به خود گره می خورند (هندزفری) نجات داد. با این حال همین بی سیمی یکی از عواملی است که باعث می شود یک ایرپاد خیلی راحت به یک ایرپاد گم شده تبدیل شود! این مسئله حتی سبب می شود عده ای به دلیل استرسی که در رابطه با گم کردن ایرپاد دارند هرگز به تهیه کردن این دستگاه ها فکر نکنند. در این مطلب از نمایندگی اپل می خواهیم چند روش برای پیدا کردن و ردیابی ایرپادهای گم شده ارائه کنیم. بنابراین اگر همین الان با استرس و نگرانی به دنبال راهی برای پیدا کردن ایرپاد خود آمده اید، یا درحال امکان سنجی پیدا کردن این زوج های بی سیم هستید، تا انتها همراه ما باشید.

برنامه Find My، تنها راه نجات ایرپاد گم شده

طبق مطلبی که در سایت پشتیبانی اپل منتشر شده، تنها راه ردیابی و پیدا کردن آیفون، آیپد و ایرپاد گم شده شما استفاده از برنامه Find My است. این برنامه راه حل رسمی شرکت اپل برای پیدا کردن محصولاتش است و به کمک آن می توانید دستگاه هایتان را ردیابی و پیدا کنید.

ایرپاد گم شده

برنامه Find my و چگونه کار می کند؟

این برنامه که طبق توضیحات حلقه وصل شما با دستگاه های اپل است، کمک می کند آیفون یا ایرپاد گم شده خود را از طریق قابلیت موقعیت یابی یا فعال کردن تعدادی از عملکردها پیدا کنید.

جهت استفاده از این برنامه برای پیدا کردن ایرپاد، باید ابتدا آن را به آخرین نسخه منتشر شده از سوی شرکت اپل ارتقا دهید. در ادامه باید ایرپاد، آیفون یا آیپد خود را با آن هماهنگ یا اصطلاحا سینک (Sync) کنید. بعد از انجام اینکار در صورتی که ایرپاد شما گم شود، می توانید آن را از روی نقشه تعقیب و پیدا کنید.

همچنین برای مقیاس های کوچک تر، مانند خانه یا اتاق می توانید با استفاده از این برنامه کاری کنید که ایرپاد یک صدا پخش کند تا آن را از این طریق پیدا کنید. همچنین برای پیدا کردن برخی از مدل های ایرپاد گم شده، باید به سایت iCloud.com مراجعه و از طریق آن اقدام کنید.

نکته مهمی که باید در انتها به آن اشاره کنیم این است که اگر از قبل ایرپاد خود را با این برنامه سینک نکرده باشید، امکان پیدا کردن آن از طریق این برنامه وجود ندارد.

✔ آموزش اتصال ایرپاد به گوشی اندروید

مراحل پیدا کردن ایرپاد گم شده به وسیله Find My

بزرگترین خبر خوبی که در این مطلب می توانیم به شما بدهیم، همین است که مجبور نیستید با ایرپاد گم شده خداحافظی کنید. این برنامه در صورتی که اپل آی دی دستگاه های مختلف خود را در آن وارد کنید، برای همیشه موقعیت دستگاه های شما را تحت نظر خواهد داشت.

حتی در رابطه با ایرپادهای پرو (نسل دوم) می توانید موقعیت کیس ایرپاد خود را نیز به وسیله این برنامه مشاهده کنید. برای پیدا کردن محصولات اپل خود از این طریق مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Find My را باز کنید.
  • سربرگ دستگاه ها یا Devices را باز کنید.
  • ایرپاد را از بین دستگاه ها انتخاب کنید. با انتخاب ایرپاد زیر دستگاه های خود یک موقعیت یا عبارت «موقعیتی یافت نشد» را خواهید دید.

پیدا کردن ایرپاد

اگر ایرپادها آفلاین بودند چه کنیم؟

اگر ایرپاد گم شده شما فاصله بیش از حد زیادی داشته باشد یا شارژ آن به اتمام رسیده باشد، ممکن است پیامی دریافت کنید که به شما بگوید موقعیت دریافت نشد، یا دستگاه شما آفلاین است. در این شرایط شما نمی توانید برای پیدا کردن ایرپاد خود صدایی پخش کنید یا به موقعیت زنده آن دسترسی داشته باشید. با این حال ممکن است بتوانید موقعیتی که ایرپاد شما آخرین بار در آن فعال بوده را ببینید. در شرایطی که ایرپاد شما دوباره آنلاین یا شارژ شود، اعلانی دریافت خواهید کرد که به موقعیت زنده آن دسترسی داشته باشید. این قابلیت در رابطه با آیفون، آیپد یا حتی مک بوک شما نیز قابل استفاده است.

مطالب مفید مرتبط : آموزش ریست کردن ایرپاد 

از ایرپادهای گم شده خود صدا پخش کنید

اگر ایرپاد شما در فاصله ای نزدیک به شما گم شده (برای مثال در خانه یا اتاقی شلوغ) و به وسیله بلوتوث به یکی از دستگاه های اپل شما متصل است، می توانید با پخش کردن یک موسیقی یا صدا، موقعیت آن را کشف کنید. در ایرپادهای پرو نسل دوم، حتی کیس های ایرپاد نیز می توانند برای نشان دادن خود صدا پخش کنند.

برای پخش کردن صدا از ایرپاد خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Find My را باز کنید و سربرگ Devices را باز کنید.
  • ایرپادهای خود را انتخاب کنید و از گزینه های موجود پخش صدا را انتخاب کنید.
  • ایرپاد شما صدایی را پخش خواهد که به مرور زمان بیشتر خواهد شد.

نکته: دقت کنید قبل از فعال کردن این گزینه ایرپاد در گوش تان نباشد!

وقتی ایرپادهای خود را جا می گذارید اعلان دریافت کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام استرس گم کردن ایرپادهای خود را دارید یا با این تصور که ممکن است آن ها را گم کنید از آن ها استفاده نمی کنید، اپل یک پیشنهاد پیشگیرانه برای شما دارد. اگر آیفون 12 یا نسخه های بالاتر از آن را دارید، می توانید اعلانی را تنظیم کنید که در صورت جا گذاشتن ایرپادهایتان به شما اخطار دهد.

این قابلیت برای ایرپادهای نسل سوم، ایرپادهای پرو نسل دو یا ایرپاد مکس قابل استفاده است. دو مرحله ابتدایی فعال کردن این قابلیت مانند همه قسمت های قبل است. بعد از باز کردن Find My و باز کردن سربرگ دستگاه ها، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ایرپادهای خود را انتخاب کنید.
  • زیر قسمت اعلانات یا Notifications گزینه Notify When Left Behind را لمس کنید.
  • بعد از وارد شدن به این بخش قابلیت اطلاع رسانی در صورت جا گذاشتن را فعال کنید.

ردیابی ایرپاد

آخرین تیرِ ترکش

اپل در برنامه Find My تقریبا همه اتفاقاتی که ممکن است برای ایرپاد گم شده بیفتد را پیشبینی کرده است تا خیال کاربرانش را راحت کند. در آخرین بروز رسانی این برنامه، برای ایرپادهای نسل سوم و ایرپادهای پرو نسل دوم و ایرپاد مکس، امکانی فراهم شده تا آن ها در همه سیستم های اپل به عنوان ایرپاد گم شده اعلام کنید.

با این کار شما می توانید پیامی تنظیم کنید تا هر زمان که کسی ایرپاد شما را پیدا کرد و به آن متصل شد، پیام شما به او ارسال شود. این پیام می تواند حاوی اطلاعات تماس شما مانند شماره تلفن یا ایمیل باشد. برای فعال کردن حالت گم شده یا Lost Mode مراحل زیر را در تلفن خود پیاده کنید:

  • برنامه Find My، سربرگ Devices و گزینه AirPods را انتخاب کنید.
  • صفحه را تا پایین طی کنید و قابلیت Mark as Lost را فعال کنید.
  • مراحلی که روی صفحه ظاهر می شوند را دنبال کنید و در صورت تمایل اطلاعات تماس خود را وارد کنید.
  • در نهایت گزینه فعال کردن یا Activate را لمس کنید.

✔ آموزش آپدیت ایرپاد

پیدا کردن ایرپاد در دستگاه های اندروید

متاسفانه دیگر برندهای تولیدکننده تلفن همراه برنامه ای خاص پیدا کردن ایرپاد گم شده طراحی نکرده است. با این حال گوگل که در حال حاضر سیستم عامل اندروید را پشتیبانی می کند، خدمتی به عنوان Find My Device ارائه می دهد که به وسیله آن می توانید گوشی، تبلت یا ایرپاد خود را ردیابی کنید.

برای استفاده از این ویژگی گوگل طبق دستور العمل زیر عمل کنید.

  • برای استفاده از این قابلیت به یک حساب کاربری (جیمیل) گوگل نیاز دارید.
  • وارد حساب کاربری گوگل خود شوید و گزینه Find My Device را انتخاب کنید.
  • از بین دستگاه هایی که نمایش داده می شوند، ایرپاد خود را انتخاب کنید.
  • اگر ایرپاد گم شده شما در دامنه قابل دسترسی برای گوگل باشد، موقعیت آن را به شما نشان خواهد داد.
مطالعه  نحوه اتصال ایرپاد به اپل واچ می تواند برای شما مفید واقع شود.

پیدا کردن ایرپادهای اندروید در فاصله نزدیک

گوگل به شما این امکان را نمی دهد که بدون دسترسی به ایرپادها از آن ها صدایی پخش کنید. با این حال یک روش دستی وجود دارد که ممکن است به شما برای پیدا کردن آن ها به وسیله صدا کمک کند.

اگر ایرپاد خود را در فاصله ای گم کرده اید که همچنان می توانید توسط بلوتوث به آن ها متصل شوید، این اتصال را برقرار کنید. سپس تلفن خود را درست مانند زمانی که تماس تلفنی برقرار می کنید، آن را کنار گوش خود قرار دهید. از اینجا باید تلاش کنید تا صدایی از ایرپاد خود بشنوید و آن را پیدا کنید.

امیدواریم در نهایت با استفاده از نکات مطرح شده ایرپاد گم شده خود را پیدا کنید. همچنین اگر از افرادی هستید که برای پیشگیری به این صفحه مراجعه کردید (تبریک بابت آینده نگری شما!)، امیدواریم هرگز آن ها را گم نکنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران