کیسه جارو برقی یکی از اصلی ترین قطعات مربوط به جاروبرقی است که در هنگام خرید آن باید دقت کافی داشته باشید. تمام جاروبرقی ها با توجه به نوع، برند و اندازه ای که دارند دارای کیسه های مختلفی هستند. ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که ما چند مدل کیسه جارو برقی داریم؟ در گذشته فقط یه نوع پاکت جاروبرقی وجود داشت اما امروزه به دلیل طراحی‌های مختلف شاهد انواع کیسه جاروبرقی که برحسب مدل و نوع جاروبرقی هستیم که باید پیش از خرید کیسه جاروبرقی، اقدام به بررسی مدل و نوع دستگاه نمایید و سپس تصمیم به خرید بگیرید. در ادامه این مقاله به معرفی انواع کیسه های جارو برقی می پردازیم. در صورت بروز هر نوه ایراد در  جاروبرقی می توانید با کارشناسان ما در تعمیرات تخصصی جاروبرقی تماس بگیرید.

کیسه دائمی جاروبرقی

انواع کیسه جارو برقی

به صورت کلی 5 نوع پاکت جاروبرقی داریم که عبارتند از:

  1. کیسه یکبار مصرف جاروبرقی.

  2. کیسه دائمی جاروبرقی.

  3. پاکت جاروبرقی نوع P.

  4. کیسه جاروبرقی نوع G.

  5. پاکت جاروبرقی هپا.

مشاوره آنلاین زود کمک

کیسه یکبار مصرف جاروبرقی

بهترین انتخاب کیسه از لحاظ فنی و تکنیکال برای جاروبرقی استفاده از کیسه یکبار مصرف جاروبرقی است. همانگونه که از نام این کیسه‌ها مشخص است، صرفا برای یکبار قابل استفاده هستند که باید پیش از استفاده از جاروبرقی آنرا در محل مربوطه قرار دهید و پس از اتمام کار هم آنرا خارج کنید و درون سطل زباله قرار دهید. با این وجود استفاده از این کیسه جارو برقی به شما این اطمینان را خواهد داد که مشکلی برای جاروبرقی پیش نخواهد آمد.

مزایای کیسه یک بار مصرف جاروبرقی

از مزیت های مهم استفاده از کیسه یکبار مصرف جاروبرقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. صرفا برای یکبار استفاده طراحی شده اند.

  2. کاملا بهداشتی هستند.

  3. استفاده آسان و بی دردسر.

  4. حفظ سلامت موتور.

  5. جلوگیری از داغ شدن جاروبرقی

  6. جلوگیری از خاموش شدن جاروبرقی

توجه: دو مورد آخری که نام برده شد، ممکن است برای شما تبدیل به یک سؤال شوند که چگونه می‌توانند تبدیل به عاملی برای جلوگیری شوند؟ زمانیکه شما کیسه را به موقع خارج می‌کنید و به موقع کیسه جدید را قرار می‌دهید، احتمال پاره شدن آن وجود نخواهد داشت که ذرات گرد و غبار به موتور منتقل شوند و منجر به داغ شدن و سوختن موتور دستگاه شوند.

معایب کیسه یکبار مصرف جاروبرقی

دو مشکل در زمان مصرف کیسه های یک بار مصرف وجود دارد که بهتر است با آنها نیز آشنا شوید:

  1. هزینه‌بر بودن کیسه‌های یکبار مصرف جاروبرقی.

  2. قابل استفاده نبودن این کیسه‌ها برای مصرف دوم.

کیسه دائمی جاروبرقی

کیسه های دائمی جاروبرقی از محبوت ترین و پرفروش ترین کیسه های موجود در بازار هستند. منظور از کیسه‌ جاروبرقی دائمی همانگونه که از نام آن مشخص می‌باشد، کیسه‌هایی از جنس پارچه ضخیم و فیبری است که شما به‌صورت مدام می‌توانید از آنها استفاده کنید. این نوع کیسه جاروبرقی در سراسر جهان پرطرفدار هستند زیرا باعث کاهش هزینه ها می شوند.

این مقاله کاربردی رو از دست نده: اقدامات لازم در صورت آب خوردگی جاروبرقی

مزایای کیسه های دائمی جاروبرقی

از مهم ترین مزیت هایی که می توان برای این نوع از کیسه جارو برقی نام برد عبارتند از:

  1. قابل شستشو هستند.

  2. در صورت پر شدن آنرا تخلیه خواهید کرد.

  3. ذرات گرد و غبار را در پرزهای درونی خود حفظ می‌کند.

  4. عدم خرابی در صورت استفاده درست.

  5. خرید ساده و آسان از فروشگاه‌های مجاز.

معایب کیسه های دائمی جاروبررقی

شاید به نظر برسد کیسه های دائمی با توجه به مزایای بالایی که دارند دارای هیچ ایرادی نیستند اما این طور نیست. در ادامه این مطالب معایب این کیسه هارا بیان می کنیم:

  1. سخت بودن تخلیه کیسه‌های دائمی.( بهتر است موقع تخلیه این کیسه ها از ماسک استفاده کنید تا ذرات گردو غبار وارد ریه شما نشود)

  2. احتمال پاره شدن در مصارف زیاد؛ انتقال گرد و غبار به جاروبرقی.

  3. مشکل ساز شدن تخلیه نادرست.

کیسه جارو برقی نوع p

کیسه جارو برقی

پاکت جاروبرقی نوع p یا سری p یکی از انواع کیسه های جارو برقی است که زیر مجموعه کیسه های دائمی است. تفاوت آن با کیسه جاروبرقی دائمی آن است که جنس کیسه جاروبرقی نوع P از 5 لایه میکروفیلتر است که قدرت جذب گرد و غبار را در این کیسه‌ها افزایش داده و شما می‌توانید این کیسه را برحسب مدل و برند جاروبرقی خود از فروشگاه‌های مجاز خریدار کنید. توجه داشته باشید که این کیسه‌ها به دلیل فناوری به کار رفته، دارای هزینه بیشتری نسبت به کیسه‌های عادی هستند.

مزایای استفاده از کیسه جارو برقی نوع p

  1. جذب بیشتر ذرات گرد و غبار.

  2. به سختی دچار پارگی می‌شود.

  3. متشکل از ۵ میکروفیلتر.

  4. عمر مفید بیشتر.

  5. دارای ظرفیت بیشتر نسبت به مدل‌های قبلی.

کیسه جارو برقی نوع G

این کیسه از آخرین تولیدات به روز کیسه های جاروبرقی است که نسبت به سایر مدل ها نوع و کیفیت بالاتری دارد اگر تصمیم به خرید این کیسه دارید، باید در ابتدا مدل و سپس برند دستگاه را به فروشنده کیسه اعلام کنید تا برحسب اطلاعات داده شده، کیسه نوع G را به شما تحویل دهد. اما شاخص ترین و مهم ترین قابلیت این کیسه ها، قدرت جذب بسیار بالا و بیشتر می‌باشد که براساس این قابلیت مطمئن خواهید شد که حتی ذره‌ای گرد و غبار به موتور دستگاه منتقل نمی‌شود.

مزایای کیسه جاروبرقی نوع G

  1. قدرت جذب بیشتر ذرات گرد و غبار.

  2. طول عمر بیشتر.

  3. ظرفیت بیشتر.

  4. عدم سوراخ شدن.

  5. مقاومت بالا در برابر ذرات تیز مانند شیشه.

کیسه جاروبرقی هپا (HEPA)

کیسه ی هپا جاروبرقی به کیسه ای گفته می شود که دارای حداکثر توانایی برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به موتور دستگاه هستند. این کیسه ها دارای منافذی هستند که به هیچ وجه امکان فرار گرد و غبار را نمی دهند و به همین دلیل از نظر بهداشتی دارای جایگاه بالایی هستند.
دلیل این که این کیسه ها به نام هپا نام گذاری شده اند این است که هپا مخفف عبارت “high efficiency particulate air” می‌باشند که به عبارت ساده نوعی فیلتر است که می‌تواند کوچکترین ذرات را به دام بیندازد!

مزایای کیسه جارو برقی هپا

  1. دارای قدرت جذب بسیار بالا.

  2. عدم امکان خروج ذرات گرد و غبار.

  3. قابل استفاده برای تمام مدل ها.

بیشتر بخوانید: دلایل جمع نشدن سیم جارو برقی

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در انواع برند های جارو برقی و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران