یکی از خدماتی که در مرکز زودکمک ارائه می شود تعمیر جاروبرقی است. جاروبرقی امروزه اصلی ترین وسیله برای تمیز کردن آلودگی های کف منازل و ساختمان ها است و از همین رو خراب شدن آن می تواند موجب پریشانی کاربران شده و زندگی آنها را با مشکل مواجه کند. تعمیر جاروبرقی به دلیل وجود مدل های بسیار متنوع در بازار یکی از بخش های چالشی در تعمیرات لوازم خانگی است. به عنوان مثال اکثر ما با جاروبرقی های خانگی آشنا هستیم، اما مدل های دیگری از جاروبرقی نیز در سال های اخیر به بازار ارائه شده اند که علاوه بر قدرت مکش گرد و غبار و آشغال های ریز، قابلیت شستن سطوح، نظافت خودکار و همچنین خشک کردن و مکش مایعات را نیز دارند.

علاوه بر آن استفاده از جاروبرقی های رباتیک هوشمند نیز بیش از پیش شده و لازم است که کاربران این مدل جاروبرقی ها نیز به خدمات باکیفیت تعمیر جارو برقی دسترسی داشته باشند تا بتوانند در صورت نیاز با مراجعه به آن دستگاه خود را تعمیر کنند. همین مساله موجب شده که در مرکز زودکمک یک بخش کاملا تخصصی و مجزا به تعمیر انواع جاروبرقی تخصیص پیدا کند.

تعمیر جاروبرقی

ثبت سفارش آنلاین تعمیر جاروبرقی

برای تعمیر جارو برقی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر جاروبرقی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل،جاروبرقی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیراتجارو برقی، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

خدمات تعمیر جاروبرقی برای چه مدل هایی ارائه می شود؟

اکثر برندهای لوازم خانگی در میان محصولات خود جاروبرقی را نیز دارند. در مرکز زودکمک تلاش ما بر این بوده که خدمات مربوط به تمامی برندها و مدل ها را پوشش دهیم. در این مرکز تعمیر جاروبرقی در مدل های سطلی، رباتیک، جاروشارژی، ایستاده، جاروهای دارای محفظه زباله، و جاروبرقی های با قابلیت شست و شوی فرش و موکت انجام می شود. از لحاظ برند نیز این مرکز تمامی برندهای موجود در بازار را پوشش می دهد. تعمیر جارو برقی برندهای زیمنس، کنوود، بوش، اسنوا، ال جی، سامسونگ، دوو، پاکشوما، پاناسونیک، فیلیپس، AEG، پارس خزر، تکنو، زیرووات و هاردستون در این مرکز ارائه می شود هرچند که خدمات ارائه شده محدود به برندهای عنوان شده نیست.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل اتصالی کردن جاروبرقی در حین کار

چه زمان هایی باید برای تعمیر جارو برقی اقدام کنیم؟

 گاهی اوقات ممکن است اختلالات عملکردی جاروبرقی نیازی به تعمیر تخصصی نداشته باشد و خود کاربر بتواند با چند اقدام ساده مشکل دستگاه را رفع کند. برخی از این موارد را در ادامه این مقاله بررسی کرده ایم. اما گاهی اوقات مشکلات دستگاه پیچیده تر بوده و باید برای تعمیر جاروبرقی اقدام کرد. به عنوان مثال در صورتی که موتور دستگاه نیم سوز شده و در روشن و خاموش شدن دستگاه اختلالی به وجود آمده باشد باید سریعا نسبت به تعمیر جارو برقی اقدام کرد. اگر در هنگام کار جاروبرقی متوجه بوی سوختگی شدید نیز باید دستگاه را خاموش کرده، آن را از برق کشیده و برای تعمیر به مراکز معتبر ببرید.

از کار افتادن دکمه ها نیز جزو مواردی است که نیاز به تعمیر تخصصی داشته و کاربر نمی تواند شخصا ایراد آن را از بین برد. بدنه بسیاری از جاروبرقی ها در هنگام کار کمی گرم می شود، اما اگر این گرم شدن از حد طبیعی خارج شد برای رفع ایراد باید دستگاه توسط افراد متخصص بررسی شود. گاهی اوقات ممکن است کاربران در هنگام کار کردن جاروبرقی متوجه خروج دود از بخش هایی از دستگاه شوند، این مساله نیز یک ایراد جدی بوده و بهتر است هرچه سریع تر تعمیر شود.

ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر جارو برقی

زمانی که صحبت از تعمیر جاروبرقی به میان می آید دو مساله اهمیت فراوانی دارد. در واقع این دو مورد هستند که کیفیت خدمات ارائه شده را مشخص می کنند و این موارد عبارتند از دانش بالای تکنسین تعمیرات و استفاده از ابزارهای درست و باکیفیت. یک تکنسین ماهر بدون ابزار قدرت عملکردی زیادی ندارد همانطور که ابزارهای بسیار با کیفیت نیز در صورت نداشتن دانش مربوطه عملا بی استفاده خواهند بود. بسیاری از افراد قصد دارند که به حوزه تعمیر جارو برقی وارد شوند و به همین دلیل علاقه دارند که اطلاعات بیشتری درباره ابزار کار تعمیرکاران جاروبرقی داشته باشند. در ادامه برخی از ابزارهای اولیه برای تعمیرات جاروبرقی را نام برده ایم، هرچند که ابزارهای مورد نیاز تنها شامل این موارد نشده و ممکن است به مرور نیاز به ابزارهای پیچیده تری نیز باشد.

  • میز کار
  • ست کامل انواع پیچ گوشتی  فازمتر
  • مولتی متر برای اندازه گیری ولتاژ، جریان و مقاومت الکتریکی
  • دم باریک
  • دم کج
  • سیم چین
  • انواع انبردست و انبر قفلی
  • پولی کش
  • سوهان
  • کولیس
  • سمبه
  • پنس
  • دریل
  • وسایل لحیم کاری
  • قلع کش

تعمیرات جاروبرقی

در بسیاری از موارد ممکن است نیاز به تعویض قطعه نیز وجود داشته باشد، از همین رو همراه داشتن قطعات یدکی جزئی جاروبرقی نیز می تواند راهگشا باشد.


رفع مشکلات رایج در جاروبرقی

استشمام بوی بد از دستگاه

این مساله جزو مواردی است که نیاز به تعمیر جارو برقی نداشته و صرفا با چند اقدام ساده برطرف می شود. در بسیاری از موارد بوی بد دستگاه ناشی از نگهداری نامناسب از کیسه و همچنین فیلتر جاروبرقی است. چنانچه پس از شست و شو فیلتر را در حالی که هنوز صورت کامل خشک نشده درون دستگاه قرار دهید به مرور زمان بوی بدی از آن استشمام خواهد شد.

روشن نشدن جاروبرقی

اگرچه روشن نشدن جزو مواردی است که باید برای رفع آن به افراد متخصص در تعمیر جاروبرقی مراجعه کنیم، اما گاهی ممکن است این مساله به دلیل اشکالات خیلی ساده و پیش پا افتاده ای رخ داده باشد. بنابراین پیش از اقدام برای تعمیر دستگاه بهتر است اول از سالم بودن پریز اطمینان حاصل کنید. در صورتی که پریز سالم است احتمالا سیم جمع کن، سیم برق یا برد دستگاه دچار ایراد شده و دستگاه باید توسط افراد ماهر تعمیر شود.

بیشتر بخوانید:  رفع مشکل خاموش شدن جاروبرقی در اثر نوسانات برق

کم شدن قدرت مکش جاروبرقی

 کاهش قدرت مکش یکی از ایرادهای بسیار متداول در جاروبرقی است. این مساله می تواند به دلایل ساده یا پیچیده ای رخ دهد. به عنوان مثال در بسیاری از موارد کم شدن قدرت مکش دستگاه به دلیل گرفتگی لوله خرطومی بوده و با رفع گرفتگی، مشکل دستگاه نیز برطرف می شود. گاهی اوقات نیز ممکن است به دلیل پر بودن کیسه جاروبرقی قدرت مکش آن کم شده باشد. در چنین مواردی تنها با تخلیه کیسه مشکل رفع شده و نیازی به تعمیر جاروبرقی نخواهد بود. کثیف بودن فیلتر نیز جزو مواردی است که می تواند روی قدرت مکش جاروبرقی تاثیر منفی داشته باشد. اما اگر دلیل کم شدن مکش هیچ یک از موارد بالا نبود احتمالا موتور دستگاه نیم سوز شده و بهتر است هرچه سریع تر برای تعمیر جارو برقی اقدام نمایید.

خاموش شدن ناگهانی دستگاه

چناچه پس از مدتی از شروع به کار دستگاه جاروبرقی خاموش شد احتمالا موتور آن داغ شده و مکانیزم خاموشی دستگاه به کار افتاده است. در چنین مواردی بسیار مهم است که زمان مناسب و لازم برای خنک شدن موتور را به دستگاه بدهید و هرگز تا قبل از خنک شدن موتور جاروبرقی آن را روشن نکنید. چنانچه این مساله زمان کوتاهی پس از شروع به کار دستگاه رخ داده و مرتبا تکرار شد می توانید دستگاه را به مراکز معتبر برده و از تکنسین های تعمیرات برای رفع ایراد جاروبرقی خود کمک بگیرید.

تمیز نکردن آشغال ها

 این اختلال یکی از مواردی است که به احتمال نود درصد هیچ نیازی به تعمیر جاروبرقی ندارد. در بسیاری از مواقع مسدود شدن لوله ها یا خرطومی دستگاه با اجسام بزرگ موجب شده که مکش دستگاه به سری آن منتقل نشود. برای رفع این مساله تنها کافی است بخش های لوله را از یکدیگر جدا کرده و هر بخش را به صورت مجزا و با دقت مورد بررسی قرار داده و در صورتی که جسمی موجب مسدود شدن لوله شده است آن را با احتیاط از لوله خارج کنید.

سر و صدای بیش از حد جاروبرقی

جاروبرقی یکی از دستگاه هایی است که در هنگام کار سر و صدای نسبتا زیادی تولید می کند. اما گاهی اوقات ممکن است کاربر متوجه غیرعادی بودن این صدا و بلند بودن بیش از حد آن شود. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید بهتر است پیش از اقدام جهت تعمیر جارو برقی، ابتدا لوله ها و خرطومی دستگاه را بررسی کنید تا از مسدود نبودن آنها اطمینان حاصل کنید. در صورتی که مشکل از خرطومی و لوله ها نبود به احتمال زیاد موتور دچار مشکل شده یا تسمه دستگاه فرسوده شده و از محل خود خارج شده است. برای رفع اینگونه موارد لازم است از افراد متخصص در تعمیر جاروبرقی کمک بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران