آموزش نصب نور مخفی پشت تلویزیون

نصب نور مخفی پشت تلویزیون، می تواند جلوه ای زیبا و خاص به فضای خانه بدهد. با نورپردازی پشت تلویزیون می توان از خستگی چشم در هنگام تماشای تلویزیون در فضای تاریک کاست. همچنین، می توان طیف رنگی خاصی از نورها را با دکوراسیون منزل ست کرد. در این مقاله از واحد تعمیر تلویزیون در محل زودکمک همراه ما باشید تا نحوه نصب نور مخفی هوشمند پشت تلویزیون را به شما آموزش دهیم.

آموزش نصب نور مخفی پشت تلویزیون

نحوه نصب نور مخفی پشت تلویزیون

اولین قدم برای نصب نور مخفی پشت تلویزیون، انتخاب ریسه نور مناسب است. باید بدانید که برای این منظور، بنا بر سلیقه خود می توانید از ریسه های نوری ساده یا هوشمند استفاده کنید. ریسه های نوری هوشمند، امکان کنترل نور را از طریق گوشی، ریموت کنترل، صدای تلویزیون را به کاربر می دهند و در واقع می توان از آن ها برای نورپردازی هوشمند پشت تلویزیون استفاده نمود. این ریسه های هوشمند، از وای‌ فای برای اتصال به تلویزیون استفاده می کنند. پس از انتخاب ریسه موردنظر خود، برای نصب آن ها پشت تلویزیون خود، به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا پشت تلویزیون را به خوبی تمیز کنید. چرا که وجود گرد و غبار پشت دستگاه مانع از چسبیدن ریسه ها به آن می شود. از این رو، تمیز کردن تلویزیون را جدی بگیرید.

  • پس از تمیز کردن تلویزیون، ریسه ها را از هم باز کرده و از صحت عملکرد آن ها مطمئن شوید.

  • در صورتی که ریسه از نوع شارژی می باشد و با باتری کار می کند، آن را شارژ کنید.

  • اکنون ابعاد تلویزیون را اندازه گرفته و محل دقیق نصب و چسباندن نوار نوری LED را مشخص کنید.

  • حالا کاغذ پشت نوار نوری را برداشته و ریسه را با دقت در محل مناسبی که مشخص کرده اید، بچسبانید.

  • در صورتی که ریسه از نوع کابلی می باشد، آن را به پورت USB تلویزیون متصل کنید.

  • و تمام! اکنون می توانید از نورپردازی پشت تلویزیون خود لذت ببرید.

مشاوره آنلاین زودکمک

📺 چگونه اندازه صفحه نمایش تلویزیون را تعیین کنیم؟ 

نکات مهم در انتخاب ریسه مناسب برای نورپردازی پشت تلویزیون

برای انتخاب ریسه نوری مناسب برای نصب نور مخفی پشت تلویزیون، به موارد زیر دقت کنید:

رنگ بندی ریسه ها

برای هماهنگ شدن هر چه بهتر نور مخفی پشت تلویزیون با دکوراسیون منزل خود، به رنگ ریسه ها دقت داشته باشید. همچنین، در صورتی که می خواهید رنگ و سبک نور را با توجه به نوع فیلم و محتوای در حال پخش از تلویزیون تغییر دهید، ریسه ‌های RGB بهترین انتخاب هستند.

اندازه ریسه ها

در انتخاب ریسه مناسب به طول و اندازه آن ها نیز دقت کنید و با توجه به ابعاد تلویزیون خود، ریسه نوری مناسب را برگزینید.

نوع ریسه

برای نصب نور مخفی پشت تلویزیون، توجه داشته باشید که ریسه موردنظر از نوع هوشمند است یا کابلی. در این رابطه، لازم است که با توجه به مدل و نوع تلویزیون خود تصمیم بگیرید.

📺 نحوه نصب تلویزیون روی دیوار به صورت ایمن 

آیا نصب نور مخفی پشت تلویزیون به دستگاه آسیب می زند؟

خیر، نورپردازی پشت تلویزیون به دستگاه شما آسیبی نمی رساند. این ریسه های نوری دمای زیادی تولید نمی کنند و در نتیجه نصب آن ها پشت تلویزیون و روشن نگه داشتن این ریسه های نوری، بی خطر است. اما باز هم بهتر است زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید، ریسه ها را خاموش کنید. این کار به صرفه جویی در مصرف برق نیز کمک خواهد کرد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران