بهترین مکان تلویزیون با توجه به اصول فنگ شویی

علم بررسی گردش صحیح انرژی های طبیعت  در محیط را فنگ شویی می گویند. این علم نخستین بار از چین منشأ گرفته است و بر اساس هر وسیله یا شیء تداعی کننده یکی از عناصر طبیعت می باشد. قرار دادن وسایل در مکان و جهت مناسب، باعث ایجاد گردش درست و بهینه چرخه انرژی در منزل هماهنگ با چرخه انرژی در طبیعت می شود. بر این اساس عنصر تلویزیون فلز می باشد. بهترین مکان تلویزیون با توجه به اصول فنگ شویی طبق نقشه انرژی و ستارگان جهت های شمال، غرب و جنوب غرب پلان منزل شما است. همچنین از لحاظ فنگ شویی بهتر است رنگ میز تلویزیون با عنصر تلویزیون هماهنگ باشد. به همین منظور می توانید از رنگ سفید استفاده کنید. در ادامه این مقاله بهترین جای تلویزیون در فنگ شویی را بیان کرده ایم.

جای تلویزیون در فنگ شویی

بهترین مکان تلویزیون با توجه به اصول فنگ شویی در دکوراسیون

طبق علم فنگ شویی قرار دادن تلویزیون در منزل نیاز به سلیقه و توجه به جزئیات دارد. همچنین محل قرار گیری و نوع میز تلویزیون باید با دکوراسیون و ابعاد منزل هماهنگ باشد زیرا تأثیر زیادی بر دید و احساسات شما و افراد حاضر در آن مکان دارد. بهترین مکان برای قرار گیری تلویزیون اتاق نشیمن است. این اتاق معمولاً بزرگ ترین و راحت ترین فضای منزل است و استفاده از این مکان باید به گونه ای باشد که لحظات با شادی و آرامش را فراهم کند.

کاربر گرامی جهت تعمیر تلویزیون درمحل با گارانتی معتبر با زود کمک تماس بگیرید.

نکات مناسب بهترین جای تلویزیون در فنگ شویی

طبق علم فنگ شویی قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب توصیه نمی شود زیرا باعث کاهش انرژی مثبت محیط و اختلال در آرامش می شود. بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون و نصب آن در گوشه دنج پذیرایی است. این کار می تواند با افزایش انرژی مثبت فضا، بهبود رفتار، ارتباطات و سلامت اعضای خانواده را بهبود بخشد. همچنین بهتر است از مبلمان راحت و دکوراسیون مناسب برای اطراف میز تلویزیون استفاده کنید تا محیط زیبا و امنی را برای لذت بردن از زمانی که با خانواده هستید فراهم کنید. 

مشاوره آنلاین زود کمک

نکات مهم پیدا کردن بهترین مکان تلویزیون با توجه به اصول فنگ شویی در پذیرایی

برای انتخاب مکان مناسب برای تلویزیون در اتاق پذیرایی نکات زیر را مد نظر داشته باشد:

  • یکی از نکات مهم رعایت ارتفاع مناسب است. تلویزیون باید به اندازه ای از سطح زمین قرار بگیرید که خط دید تماشاگر به درستی وسط صفحه نمایش تلویزیون باشد. ارتفاع مناسب برای تلویزیون در ارتفاع متوسط از سطح زمین تا خط دید نشسته بر روی کاناپه (حدود 150 سانتی متر) است.

  • نباید تلویزیون را جلو پنجره قرار دهید زیرا این موضوع می تواند باعث تار و تیره شدن تصویر و آسیب به چشم ها شود. باید تلویزیون را به صورتی قرار دهید که نور پنجره به آن نخورد.

  • بهترین مکان تلویزیون با توجه به اصول فنگ شویی جایی است که از تمام نقاط خانه دید داشته باشد و بهتر است مبلمان و صندلی ها پشت به تلویزیون نباشند.

  • بهتر است زاویه دید تلویزیون مستقیم باشد. برای مثال در اتاق های پذیرایی به شکل مستطیل، بهتر است که تلویزیون در عرض اتاق قرار بگیرید زیرا باعث می شود تا مخاطبین به راحتی به تلویزیون نگاه کنند.

  • فاصله میان مبلمان و تلویزیون باید به صورتی باشد که منجر به آسیب به چشم نشود. در حالت استاندارد فاصله تماشاگر تا صفحه نمایش باید دو برابر قطر صفحه نمایش باشد.

  • نباید تلویزیون را در محل های پر رفت و آمد مانند ورودی آشپرخانه قرار دهید تا اعضای خانواده بتوانند به راحتی حرکت کنند.

  • نباید تلویزیون را در نزدیکی منبع گرما مانند شومینه قرار دهیم زیرا ممکن است منجر به آسیب به تلویزیون شود.

بیشتر بخوانید: چگونه لیست کانال ها در تلویزیون را مرتب کنیم؟

مهم ترین نکات نصب تلویزیون دیواری

بهترین مکان تلویزیون با توجه به اصول فنگ شویی در صورتی که متراژ خانه کوچک باشد یا در صورت داشتن کودک نصب تلویزیزیون روی دیوار است. این کار باعث کاهش هزینه ها می شود و فضای بیشتری برای نشیمن باز می کند. بهترین مکان برای نصب تلویزیون روی دیوار جایی است که دور از نور مستقیم و مسیر حرکت افراد باشد. این کار باعث حفظ آرامش در زمان تماشای تلویزیون می شود.
نکته مهم نصب تلویزیون روی دیوار، رعایت ارتفاع مناسب از سطح زمین است. ارتفاع تلویزیون باید مناسب با خط دید تماشاگر باشد تا آسیبی به گردن وارد نشود. به همین جهت نصب تلویزیون بالای شومینه مناسب نیست، زیرا باعث گردن درد می شود و همچنین تلویزیون در اثر گرما آسیب می بیند.

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در انواع تلویزیون ها و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران