در این مقاله قصد داریم که انواع سیستم عامل در تلویزیون را معرفی کنیم. امروزه اغلب تلویزیون هایی که روانه بازار می شوند، هوشمند بوده و از امکانات بسیاری برخوردار هستند. به عنوان مثال توسط سیستم عامل منحصر به فرد این دستگاه ها به راحتی می توانید، به وسایلی نظیر موبایل، کامپیوتر و غیره متصل شده و یا از آن ها برای وبگردی استفاده کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمکتیم کاربلد و حرفه ای در بخش تعمیرات تلویزیون زودکمک هر وقت که شما بخواین بهتون کمک می کنه 

آشنایی با انواع سیستم عامل در تلویزیون

1- سیستم عامل roku

روکو یکی از بهترین انواع سیستم عامل در تلویزیون می باشد. چنانچه دستگاه شما این سیستم عامل پشتیبانی کند، به سهولت می توانید بین قسمت های گوناگون پلتفرم هایی نظیر اپل، گوگل و غیره سوئیچ کنید. حتی امکان استفاده از  یوتیوب نیز برایتان فراهم شده است.

یکی از قابلیت های منحصر به فرد Roku این است که توسط آن از امکان Universal search یا همان جستجوی جهانی برخوردار خواهید شد. در این صورت می توانید فیلم، عکس و هر چیز مورد علاقه خود را سرچ نمایید. یکی دیگر از خصوصیات جالب سیستم عامل روکو پشتیبانی از قابلیت Roku TV Private Listening می باشد. یعنی به سهولت از طریق هدفون یا هندزفری موزیک مورد علاقه خود را گوش می دهید.

 انواع سیستم عامل در تلویزیون


مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر بک لایت تلویزیون به صورت تخصصی در سریع ترین زمان ممکن

2- سیستم عامل اندروید

یکی از رایج ترین انواع سیستم عامل در تلویزیون، اندروید تی وی است. تلویزیون های ساخته شده در کارخانه های ایرانی نظیر اسنوا، ویژن و همچنین تلویزیون های برند های خارجی مثل پاناسونیک، توشیبا و سونی دارای این نوع سیستم عامل هستند.

معمولاً بیشتر نرم افزارهایی که در دستگاه های اندروید به کار می روند، قابل اجرا روی اندروید تی وی نیز می باشند. سیستم عامل اندروید تلویزیون از گوگل اسیستنت به راحتی پشتیبانی می کند. در این گروه از تلویزیون ها می توانید سوالات خود را از گوگل اسیستنت بپرسید، تا این دستیار مجازی پاسخ های لازم را در اختیارتان قرار دهد. حتی به کمک گوگل اسیستنت قادر به کنترل وسایل هوشمندی نظیر پریزهای برق، چراغ های هوشمند و غیره خواهید بود.

یکی دیگر از امکانات اندروید تی وی پشتیبانی از کروم کست است. از طریق این قابلیت می توانید موزیک، ویدیو و عکس های مورد علاقه خود را در تلویزیون نمایش دهید. حتی در صورت تمایل این امکان را دارید که نرم افزارهای سازگار با اندروید مانند بازی های اندرویدی را از اپ استور دانلود و نصب نمایید.

3- سیستم عامل tizen سامسونگ

تایزن در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین انواع سیستم عامل در تلویزیون سامسونگ شناخته می شود. برای Tizen یک سری اپلیکیشن های اختصاصی طراحی شده که امکان انتشار ویدئو در شبکه های اجتماعی نظیر یوتیوب و سرویس‌هایی همچون اپل تی وی را برای شما فراهم کرده است. بعضی از کاربران عقیده دارند که  تایزن قابلیت های کمی دارد و همانند سایر سیستم عامل های تلویزیون پر کاربرد نیست.

4- سیستم عامل fire tv edition شرکت آمازون

فایر تی وی امکان دسترسی به آمازون الکسا را برای کاربران فراهم کرده است. با استفاده از آن به سهولت می توانید تجهیزات هوشمند منزل خود را کنترل کنید. همچنین این دستیار صوتی اطلاعات مربوط به وضعیت آب و هوا در اختیارتان قرار می دهد.

یکی از معایبی که برای Fire tv edition می توان برشمرد، عدم سازگاری با بسیاری از اپلیکیشن ها است. معمولاً نرم افزار های گوگل پلی استور با این سیستم عامل سازگار نیستند، بنابراین فقط می توانید از برنامه های آمازون اپ استور استفاده نمایید.

بیشتر بخوانیم : تعمیر تلویزیون ال جی

5- سیستم عامل Web OS ال جی

وب او اس  به دلیل رابط کاربری آسان به عنوان یکی از محبوب ترین انواع سیستم عامل در تلویزیون شناخته می شود.  این سیستم عامل مخصوص برند ال جی طراحی شده که امکان دسترسی به اپلیکیشن های مختلف را در اختیار افراد قرار داده است.

یکی از ویژگی های جالب Web OS این است که می توانید از ریموت کنترل آن بهره مند شوید. در واقع تنظیمات ریموت را به نحوی انجام می دهید که دقیقا همانند یک موس عمل کند، تا با آن در بخشهای مختلف تلویزیون بچرخید و کارهای خود را انجام دهید.

6- سیستم عامل vidaa هایسنس

کار با این سیستم عامل بسیار آسان است و نرم افزار های مختلف اندرویدی را به راحتی می توانید بر روی آن نصب کنید. هایسنس امکان دسترسی به شبکه های اینترنتی مختلف را برای کاربران ایجاد نموده است. همچنین توسط این سیستم عامل محبوب می توانید از وضعیت آب و هوا مطلع شوید. قابلیت استفاده از یوتیوب، نت فلیکس، تماشای فیلم، وبگردی و اشتراک گذاری صفحات از جمله ویژگی های مطلوب سیستم عامل vidaa هایسنس می باشد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران