تمیز کردن تلویزیون بیشتر با هدف زدودن گردوغبار از روی آن انجام میشود. با این وجود اگر در خانه فرزند کوچکی دارید ممکن است هدف شما از تمیز کردن تلویزیون پاک کردن رد انگشتان کودک از روی صفحه تلویزیون هم باشد. از آنجا که صفحات تلویزیون سیاه و صاف هستند، اگر لکه ای روی آنها باشد، این لکه بیشتر خود را نشان می دهد. به نظر شما شیشه پاک کن برای پاک کردن لکه های روی صفحه نمایش تلویزیون گزینه مناسبی است؟ اگر جواب شما مثبت است باید بگوییم که متاسفانه اینطور نیست. واقعیت این است که پاک کردن تلویزیون هم قاعده و قانون خاص خود را دارد. اگر چه این قاعده، قاعده پیچیده ای نیست اما رعایت کردن آن و اطلاع داشتن از آن بسیار مهم است. ما در این بخش بر آن شده ایم تا چند روش و نکته مهم، ساده و البته کارامد را در مورد تمیز کردن تلویزیون با شما درمیان بگذاریم.

مشاوره آنلاین زودکمک

تمیز کردن تلویزیون با چند روش ساده اما کارآمد

دفترچه راهنما را بررسی کنید

قبل از اینکه تلویزیون خود را تمیز کنید، ابتدا باید نگاهی سریع به دفترچه راهنما بیندازید. اگر نمی دانید کجاست، با یک جستجوی آنلاین ساده برای مدل دقیق می توانید به راحتی آن را دانلود کنید.ممکن است اطلاعات مهمی در مورد آنچه که باید یا نباید برای تمیز کردن تلویزیون صفحه تخت خاص خود استفاده کنید وجود داشته باشد. چیزی که می تواند برای یک صفحه نمایش QLED کار کند ممکن است برای LED، صفحه نمایش پلاسما و غیره بهترین نباشد. بنابراین بسیار مهم است که بدانید دستورالعمل های سازنده قبل از استفاده از هر چیزی برای تمیز کردن صفحه نمایش چیست.اگر به فکر نادیده گرفتن این مرحله هستید، بهتر است در مورد آن تجدید نظر کنید. اگر سعی کنید از محصول یا فرآیندی استفاده کنید که توسط سازنده تایید نشده است، ممکن است به تلویزیون آسیب بزنید.

بیشتر بخوانید: تشخیص نو بودن تلویزیون

تمیز کردن تلویزیون

تمیز کردن تلویزیون بیشتر با هدف زدودن گردوغبار از روی آن انجام میشود.


تلویزیون را خاموش کنید

صرف نظر از روشی که برای پاک کردن ردها و اثرانگشت ها در تلویزیون صفحه تخت خود انتخاب می کنید، خاموش کردن تلویزیون یک گزینه مهم است. از هر نوع مایعی استفاده می کنید، حتی اگر این مایع روی دستمال به صورت ملایم اسپری شده باشد، اگر تلویزیون را روشن نگه دارید، در نهایت با رگه هایی روی تلویزیون مواجه خواهید شد. بد نیست بدانید صفحه نمایش های LCD با روشن شدن گرما تولید می کنند. حتی اگر سطح حرارت تلویزیون پایین باشد تمیز کردن سطح گرم تلویزیون می تواند یک فاجعه باشد. یک ضربه نادرست در حین تمیز کردن تلویزیون یا فشار بیش از حد در یک ناحیه می تواند روی ناحیه دیگر اثر بگذارد. همیشه پیش از تمیز کردن تلویزیون مطمئن شوید که تلویزیون خود را از برق کشیده اید. اجازه دهید صفحه تخت تلویزیون خنک شود. با این کار از ظاهر شدن رگه و اثر روی تلویزیون پیشگیری کرده اید. 

یک دستمال بدون پرز استفاده کنید

حتی اگر تلویزیون شما به مقداری TLC اصلی نیاز دارد، یک دستمال بدون پرز (ترجیحاً میکروفیبر) یا گردگیر پر، ممکن است برای این کار کافی باشد. برای تمیز کردن تلویزیون، دستمال های کاغذی را کنار بگذارید، زیرا ممکن است سطح تلویزیون را خراش دهند. تلویزیون را از برق بکشید و صفحه را با یک دستمال بدون پرز و مرطوب به آرامی پاک کنید. فشار زیادی به تلویزیون وارد نکنید، زیرا با فشار بیش از حد می توانید ایرادات سخت افزاری در تلویزیون ایجاد کنید. گردوغبار تلویزیون را پاک کنید و از تمیز شدن آن لذت ببرید.

از آب مقطر استفاده کنید

اگر پیش از این به اشتباه تلویزیون خود را پاک کرده اید و حالا شاهد رگه هایی روی صفحه نمایش هستید با این دستورالعمل می توانید آنها را پاک کنید. ابتدا با یک دستمال نرم، خشک (منظور مرطوب نبودن دستمال است) و بدون پرز به صورت دورانی و خیلی آرام صفحه نمایش تلویزیون را پاک کنید. در ادامه یک دستمال نرم دیگر بردارید و با آب مقطر آن را مرطوب کنید (مرطوب فقط؛ خیس نباشد). حالا تلویزیون را با همین دستمال نمدار پاک کنید. احتمالا با این کار رگه های ایجاد شده روی تلویزیون پاک می شوند.

از ترکیب سرکه سفید و آب استفاده کنید

اگر به طور کلی مصمم هستید که از چیزی غیر از آب برای تمیز کردن تلویزیون استفاده کنید باید بدانید که پاک کننده های مبتنی بر آمونیاک می توانند تلویزیون صفحه تخت شما را خراب کنند. شما می توانید به جای پاک کننده های خشن، نسبت 50-50 آب مقطر و سرکه سفید را برای تمیز کردن عمیق تر مخلوط کنید. توصیه می شود که این دو را در یک بطری اسپری ترکیب کنید، سپس روی یک دستمال بدون پرز اسپری کنید. صفحه صاف تلویزیون را با الگوی S شکل پاک کنید تا از رگه های بیشتری جلوگیری شود، سپس با یک دستمال خشک دوباره آن را پاک کنید.

بیشتر بخوانیم : تعمیر تلویزیون
 
نحوه تمیز کردن تلویزیون

از صابون ظرفشویی استفاده کنید

پاناسونیک، یکی از محبوب ترین شرکت های الکترونیکی، توصیه بسیار جالبی را برای رگه های ظاهر شده روی تلویزیون داده است: صابون ظرفشویی! این برند گفته است که کلید از بین بردن رگه های مزاحم روی تلویزیون، پس از امتحان کردن گزینه های دیگر، نسبت 100:1 آب و صابون ظرفشویی است. البته این یعنی شما کمترین میزان صابون را برای تمیز کردن تلویزیون استفاده کرده اید و عملا صابونی در این مایع وجود ندارد. نکته مهم که همیشه و مکررا تذکر داده می شود این است که همیشه محلول تمیز کننده را ابتدا روی یک دستمال ملایم بمالید، سپس صفحه تلویزیون را پاک کنید.

از گردگیر الکترواستاتیک استفاده کنید

برای تمیز کردن تلویزیون می توانید به جای یک دستمال بدون پرز از گردگیر الکترواستاتیک استفاده کنید. گردگیرها بهترین جایگزین برای دستمال های میکروفایبر هستند. گردگیرهای الکترواستاتیک اگر چه صدا می دهند اما به خوبی کار می کنند. این ابزار از الکتریسیته ساکن برای جذب گرد و غبار از سطح و روی گردگیر استفاده می کنند. استفاده از گردگیر الکترواستاتیک در وسایل الکترونیکی، مانند تلویزیون، می تواند به ویژه در خلاص شدن از شر گرد و غبار ناخواسته بسیار کمک کند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران