انتقال تماس در گوشی های اندرویدی و آیفون

انتقال یا دایورت کردن تماس، انتقال دادن تماس های صوتی دریافتی از یک شماره به شماره دیگر است. مواقعی  وجود دارد که تماس های دریافتی زیادی دارید و می خواهید آن ها را به خط دیگری منتقل کنید. همچنین در برخی موارد به علت شرایط کاری و... نمی خواهید هیچ تماسی را از دست دهید. بدین ترتیب می توانید از روش دایورت کردن یا انتقال تماس استفاده کنید. در این مقاله به شرح نحوه انتقال تماس در گوشی های اندرویدی و آیفون خواهیم پرداخت.

نحوه انتقال تماس

✅ پیشنهاد زودکمک: شناسایی نشدن سیمکارت در گوشی 

دایورت کردن تماس در گوشی های اندرویدی

انتقال تماس در گوشی های اندروید معمولا به روش زیر انجام می شود:

در قسمت صفحه کلید گوشی‌ سه نقطه بالا را انتخاب و به بخش تنظیمات بروید. در بخش سرویس‌های مکمل یا Supplementary services انتقال تماس یا Call Forwarding را انتخاب کنید. در این بخش چهار گزینه وجود دارند که عبارتند از:

  • Always forward (انتقال تماس همیشگی)

  • Forward when busy (انتقال تماس در صورت مشغول بودن)

  • Forward when unanswered (انتقال تماس در صورت عدم پاسخ)

  • Forward when un reachable (انتقال تماس در صورت در دسترس نبودن)

مشاوره آنلاین زودکمک

در مرحله بعد به صفحه شماره گیری گوشی بروید و وارد قسمت تنظیمات شوید. سپس گزینه Call Settings را انتخاب کرده و تنظیمات بیشتر یا More Settings را انتخاب کنید. اگر گوشی شما دو سیمکارته باشد در این بخش باید سیمکارتی را که مایل هستین دایورت کنید را انتخاب کنید.

📱 علت سایلنت شدن خودکار گوشی چیست؟ 

انتقال تماس در گوشی آیفون

دایورت کردن تماس در گوشی های آیفون کار ساده ای است. برای دایورت تماس در آیفون به تنظیمات و بخش Phone بروید. گزینه گزینه Call Forwarding را در این بخش انتخاب کنید. در قسمت در قسمت Forwared To شماره ای را که قصد دارید تماس به آن منتقل شود را وارد کنید.

✅ پیشنهاد سایت: چگونه آیفون گم یا دزدیده شده خود را پیدا کنیم؟

دایورت کردن تماس از طریق کد دستوری

برای انتقال تماس از طریق کد دستوری کافی است که کد # شماره ای که می خواهید تماس را به آن منتقل کنید * 21 * را شماره گیری کنید.

غیرفعال کردن دایورت تماس

برای غیرفعال کردن دایورت تماس کد دستوری #21# را شماره گیری کنید. 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران